ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 16 آذر 1392     |     کد : 63654

«آوای باران» امشب تماشایی می‌شود

پخش مجموعه تلویزیونی «آوای باران» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و تهیه‌کنندگی سید‌محمد هاشمی اصل از امشب در شبکه سه آغاز می‌شود.


پخش مجموعه تلویزیونی «آوای باران» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و تهیه‌کنندگی سید‌محمد هاشمی اصل از امشب در شبکه سه آغاز می‌شود.

به گزارش جام‌جم، این سریال که قرار است هر شب بجز پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها ساعت 20و 45 دقیقه به نمایش درآید، در 40 قسمت 45 دقیقه‌ای موضوع تکدیگری را از زاویه‌ای جدید و متفاوت بررسی می‌کند.

این مجموعه که از سوی سعید جلالی و علیرضا کاظمی‌پور نوشته شده است، داستان زندگی طاها ریاحی (حمیدرضا پگاه)، تاجر داروست که با بروز اتفاقاتی دگرگون شده و سرنوشت عجیبی برای او و دخترش باران رقم می‌خورد. داستان این سریال در دو مقطع اتفاق می‌افتد؛ بخش اول داستان در سال 70 روایت می‌شود و بخش دوم در زمان حال می‌گذرد.

نقش اصلی این سریال را حمید‌رضا پگاه بازی می‌کند. گروه سازنده این سریال برای نقش باران هم به سراغ چهره‌ای کمتر دیده شده رفته‌اند؛ آزاده زارعی پیش از این در فیلم «آمین خواهیم گفت» به کارگردانی سامان سالور بازی کرده است.

از دیگر بازیگران و نقش‌های اصلی این سریال می‌توان به سام درخشانی (نادر، خواهرزاده طاها)، ثریا قاسمی(ریحانه، مادر طاها)، الهام چرخنده (زیور، همسر نادر)، مهران احمدی(شکیب)، سپیده خداوردی (مرضیه، خواهر مرتضی)، امیر دژاکام (مرتضی، دوست طاها)، سیاوش خیرابی (فرید، پسر نادر) و مهران رنجبر(کیانوش) اشاره کرد.

برای تصویربرداری این سریال بخش‌های قدیمی تهران مربوط به دو دهه پیش بازسازی شده است. علاوه بر آن گریم برخی بازیگران نیز طراحی خاصی دارد. همچنین سازندگان سریال برای آشنایی بیشتر با باندهای تکدیگری، تحقیقات مستند و میدانی وسیعی را انجام داده‌اند.

تیتراژ این سریال را هم احسان خواجه‌امیری بر اساس موسیقی علیرضا کهن‌دیری خوانده است.

تهیه‌کننده آوای باران درباره این سریال گفت: «آوای باران» یک ملودرام اجتماعی است که در بستر قصه‌ای خانوادگی، جذاب و پرکشش به آسیب‌شناسی معضل تکدیگری در جامعه می‌پردازد. ویژگی این سریال که آن را از نمونه‌های مشابه متمایز می‌کند این است که در آن به سراغ سوژه‌ها و آدم‌های عجیب و غریب نرفتیم و تمام شخصیت‌ها ما به ازای واقعی و بیرونی در جامعه دارند. مخاطب نمونه این شخصیت‌ها را در زندگی روزمره و اطراف خود می‌بیند و به همین دلیل به آسانی با آنها همذات‌پنداری خواهد کرد.

سید‌محمد هاشمی اصل با بیان این‌که تم امید در این سریال بارز است، افزود: هرچند در این سریال همزمان با روایت خط اصلی قصه، فراز و فرودهای جامعه نیز به تصویر کشیده شده و معضل تکدیگری ریشه‌یابی می‌شود؛ اما سریال به هیچ عنوان فضای سیاه یا تلخی نداشته و امید به آینده در آن موج می‌زند. سعی کردیم تا از سیاه‌نمایی پرهیز کرده و به جای تصویر کردن فضایی تاریک و ناامیدانه مخاطب را با قصه و اتفاقاتی جذاب و پرکشش همراه کنیم.

این تهیه‌کننده با بیان این‌که سریال بیش از 150 لوکیشن دارد، تصریح کرد: سریال فوق‌العاده پربازیگر و پرلوکیشن است و بخش‌هایی از آن در ترکیه تصویربرداری شده است. در مورد بازیگران و فضای سریال هم باید بگویم که کاری خارج از استانداردها و عرف تلویزیون انجام نشده است و کاملا تابع قوانین تلویزیون هستیم.

او با اشاره به روند ساخت این مجموعه اظهار کرد: تصویربرداری این سریال از شهریورماه در اطراف تهران آغاز شد و گروه اکنون درحال ضبط ادامه سریال در پردیس کرج هستند. همچنین تصویربرداری ادامه سریال همزمان با پخش آن ادامه خواهد یافت.

هاشمی اصل درباره بازسازی تهران دهه 70 نیز گفت: یکی از سختی‌های تولید این طرح بازسازی تهران دهه 70 بود. برای ساخت سریال‌های تاریخی لوکیشن‌های زیادی از کاخ‌ها و بناهای تاریخی کشور گرفته تا شهرک سینمایی غزالی وجود دارد؛ اما از آنجا که دکور و فضای خاصی برای تصویربرداری دهه 70 وجود ندارد، طراحی صحنه و فضاسازی این دهه کار دشوارتری است. در این سریال هم مجبور بودیم تا فضاهای مورد نظر در این مقطع تاریخی را در خیابان‌های تهران بازسازی کنیم.

وی درباره همکاری با سهیلی‌زاده تصریح کرد: مرور آثار سهیلی‌زاده نشان می‌دهد که او مخاطب را خیلی خوب می‌شناسد؛ اما او علاوه بر تخصص و تجربه بسیار زیادی که در سریال‌سازی دارد، انسانی دوست داشتنی و اخلاق‌گرا هم است. سهیلی‌زاده به دلیل تحصیلاتش در رشته مددکاری اجتماعی، با معضلات اجتماعی بخوبی آشناست و تسلط زیادی در این کار داشت.

هاشمی اصل خاطرنشان کرد: آوای باران کار متفاوت در حوزه ملودرام اجتماعی است و امیدوارم مورد‌پسند بینندگان تلویزیون قرار بگیرد.

دیگر عوامل این مجموعه عبارتند از: مدیر تصویربرداری: مرتضی غفوری، مدیر صدابرداری: مهدی آزادی، طراح چهره‌پردازی: نوید فرح مرزی، طراح صحنه و لباس: آناهیتا جواهر‌چی، مدیر تولید: حمیدرضا وفایی، جانشین تولید: پوریا عطابخشی، دستیاران اول کارگردان: سید امین هاشمی اصل و امین محمدی، منشی صحنه: آتوسا شاه سیاه، عکاس: محمد سلطانی، تدوینگر: امین عابدی و مدیر برنامه‌ریز: امیر سلیمانی.

سهیلی‌زاده پیش از این سریال‌های پرطرفداری چون دختران حوا، دلنوازان، فاصله‌ها، افزونه‌خواه کوچک، سه پنج دو، سراب، روزهای اعتراض، آخرین دعوت و ترانه مادری را کارگردانی کرده است.


نوشته شده در   شنبه 16 آذر 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode