ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 15 آذر 1392     |     کد : 63627

امام جمعه شهر مهربان:پویایی هر کشور به واسطه پویا بودن دانشجویان محقق می‌شود

امام جمعه شهر مهربان دانشجویان را قشر ممتاز هر کشور عنوان کرد و گفت: پویایی هر مملکت به‌ واسطه فعال و پویا بودن دانشجویان آن کشور محقق می‌شود.

امام جمعه شهر مهربان دانشجویان را قشر ممتاز هر کشور عنوان کرد و گفت: پویایی هر مملکت به‌ واسطه فعال و پویا بودن دانشجویان آن کشور محقق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام والمسلمین جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با تبریک و گرامیداشت 16 آذرماه که به عنوان روز دانشجو در کشورمان نامگذاری شده است، دانشجویان را قشر ممتاز هر کشور عنوان کرد و گفت: پویایی هر مملکت به واسطه فعال و پویا بودن دانشجویان آن کشور محقق می‌شود.

وی با اشاره به وظایف خطیر دانشجویان در دوران تحصیل تصریح کرد: دانشجویان کشورمان که در حال تحصیل هستند وظایف خطیری بر عهده دارند و با این عنوان تلاش کنند جامعه را در مسیر پیشرفت قرار دهند.

دانشجویان افسران جنگ نرم

خطیب جمعه شهر مهربان دانشجویان را افسران جنگ نرم عنوان کرد و افزود: با توجه به تهاجم فرهنگی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در قالب جنگ نرم علیه کشورمان وارد کرده‌اند و شبهاتی که از طریق رسانه‌های بیگانه در اذهان جوانان ایجاد شده، دانشجویان با توجه به تاثیرگذاری که در جامعه دارند می‌توانند در بالا بردن آگاهی‌های مردم به‌ویژه جوانان هر چه بیشتر تاثیرگذار باشند و در دستیابی به قدرت و اقتدار علمی نقش‌آفرینی کنند.

جلیلی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم حرفمان را به گوش دنیا برسانیم ابزار و وسیله آن علم است، تاکید کرد: دانشجویان تلاش کنند در سیاست تاثیرگذار باشند و با حفظ آرامش محیط دانشجویی برای پیمودن پله‌های ترقی و پیشرفت تلاش کنند.

محیط دانشگاه باید آرام و به دور از کشمکش‌های سیاسی باشد

امام جمعه شهر مهربان تاکید کرد: محیط دانشگاه باید آرام و به دور از کشمکش‌های سیاسی باشد و تدین، تعهد و تلاش انقلابی به عنوان یک ضرورت مورد لحاظ قرار گیرد و فضای دانشگاه‌ها از سیاست‌زدگی به دور باشد.

خطیب جمعه شهر مهربان با گرامیداشت 19 آذرماه سالروز تشکیل انقلاب فرهنگی در کشور به فرمان حضرت امام خمینی در 19 آذرماه سال 1363 تصریح کرد: انقلاب ما انقلاب فرهنگی است و باید توجه داشت که استقلال یک کشور در گرو استقلال فرهنگی آن کشور است.

مشکلات یک کشور را به غیر از فرهنگ آن کشور چیز دیگری نمی‌تواند برطرف کند

جلیلی تاکید کرد: مشکلات یک کشور را به غیر از فرهنگ آن کشور چیز دیگری نمی‌تواند برطرف کند و مسئولان و مردم باید در انجام و گسترش فعالیت‌های فرهنگی دقت نظر داشته باشند.

امام جمعه مهربان شناسایی و جذب نخبه‌ها را به عنوان اصل تضمین کننده برای هر کشور دانست و افزود: توسعه علمی کشور هم از جهت تولید علم و هم از جهت تحقیقات و پ‍ژوهش، ایران اسلامی را به مرکزیت علم و دانش در منطقه تبدیل خواهد کرد و در این راستا نوسازی آموزش و پرورش و سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش به عنوان زیرساخت مطرح می‌شود.

خطیب جمعه شهر مهربان توجه به هنر به عنوان گویاترین زبان انتقال فرهنگ را مورد توجه قرار داد و افزود: هنر واسطه انتقال فرهنگ هر کشور است و تاثیرگذاری هنر در انتقال فرهنگ قابل مقایسه با ابزار دیگر نیست.

جلیلی با گرامیداشت 20 آذرماه سالروز شهادت سومین شهید محراب آیت‌الله دستغیب امام جمعه شیراز به روح مطهر تمام شهدای انقلاب، شهدای محراب و شهدای هشت سال دفاع مقدس درود و صلوات فرستاد.

امام جمعه مهربان 19 آذرماه روزجهانی حقوق بشر را گرامی داشت.


نوشته شده در   جمعه 15 آذر 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode