ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 19 تير 1403
سه شنبه 19 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 14 آذر 1392     |     کد : 63575

حجت الاسلام عظیمی: پيام رساني زينب كبري(س) و امام سجاد (ع) در عصر فقدان رسانه، پيام عاشورا را تبیين و تكميل كرد

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت :در عصر فقدان رسانه ها اگر خطبه هاي حضرت زينب كبري(س) و امام سجاد (ع) نبود، پيام واقعه عاشورا تكميل نمي شد و اين واقعه در كربلا مي ماند.

 
مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت :در عصر فقدان رسانه ها اگر خطبه هاي حضرت زينب كبري(س) و امام سجاد (ع) نبود، پيام واقعه عاشورا تكميل نمي شد و اين واقعه در كربلا مي ماند.
به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمید عظیمی ظهر چهارشنبه در همايش تجليل از عوامل برگزاري سوگواريهاي دهه اول محرم در بيت نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه تبريز با بیان این مطلب اظهار داشت: بر خلاف انقلاب هایی چون انقلاب کبیر روسیه و فرانسه که عمری کوتاه داشته و اکنون اثری از آنها باقی نیست، انقلاب اسلامی ایران و هر انقلاب دیگری که متاثر از نهضت عاشورا باشد، انقلابی پایدار خواهند بود.

وی که در مراسم تجلیل از دست اندرکاران و عوامل اجرایی مراسم سوگواری دهه اول محرم سخن می گفت، افزود: دلیل این تداوم و ثبات نیز ریشه در قیام خونین کربلا در قرن 61 هجری دارد که ماندگاری این قیام نیز مدیون پیام رسانی زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) در خطبه های کوفه و شام است و اکنون این رسالت و وظیفه دشوار انتقال پیام عاشورا بر عهده برگزار کنندگان مراسم عزای سید و سالار شهیدان است.

حجت الاسلام عظیمی در این مراسم با تقدیر از نقش محوری نماینده ولی فقیه در استان برای برگزاری مراسم ایام محرم خاطرنشان کزد: اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در کنار سایر سازمان ها و نهادهای استان تمام توان خود را برای برگزاری هرچه باشکوه این مراسم بکار گرفت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط این اداره کل نیز گفت: اعزام یکهزار و 750 روحانی مبلغ به نقاط مختلف استان، برگزاری 38 جلسه روحانیت و هیئات مذهبی، 36 جلسه ستاد شئون اسلامی در برگزاری مراسم مذهبی، 35 جلسه شب شعر محرم در 10 شهرستان، تشکیل 78 اکیپ نظارتی و 80پرونده رسیدگی به تخلفات مراسم عزاداری، صدور مجوز 60 تشکل مذهبی، توزیع و تولید گسترده محصولات فرهنگی و همکاری در برگزاری مراسم هفتم محرم در تبریز از جمله اقدامات اداره کل تبلیغات اسلامی استان در دهه اول محرم بوده است.

وی در پایان با اشاره به برخی آسیب های مراسم سوگواری محرم اظهار داشت: افزایش نمادهای تجسمی، ادامه دسته های شاه حسین گویان تا 13 محرم، استفاده از آلات موسیقی امناسب چون نی، ایجاد راه بندان و ترافیک، نزاع و درگیری ، استفاده از تصاویر منتسب به ائمه معصومین روی طبل ها، استفاده از شمشیر و شمایل، مراسم نعش کشی و خودزنی با زنجیر و نیز اختلاط زن و مرد، از آسیب ها و نکات منفی برگزاری مراسم امسال بشمار می روند.

در این مراسم با اهدای لوح های یادبود و برخی هدایا، از دست اندرکاران و مسئولان برگزاری مراسم سوگواری دهه اول محرم در آذربایجان شرقی تقدیر و قدردانی شد.


نوشته شده در   پنجشنبه 14 آذر 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode