ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 19 تير 1403
سه شنبه 19 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 11 آذر 1392     |     کد : 63460

غفلت از مسائل فرهنگی و دینی مانع تنفس معنوی جامعه می‌شود

حجت‌الاسلام عظیمی، توسعه متوازن و متناسب فرهنگی درکنارسایر حوزه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد که غفلت ازمسائل فرهنگی و دینی فرصت تنفس معنوی را از جامعه می‌گیرد.

حجت‌الاسلام عظیمی، توسعه متوازن و متناسب فرهنگی درکنارسایر حوزه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد که غفلت ازمسائل فرهنگی و دینی فرصت تنفس معنوی را از جامعه می‌گیرد.


دیدار مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با استاندارجدید به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام حمید عظیمی در دیدار با استاندار جدید آذربایجان شرقی گفت: باید در مورد مسائل فرهنگی کارهای جدی تری انجام شود چرا که توسعه استان در حوزه‌هایی مانند فعالیت‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری بدون انجام کاهای جدی درمقوله فرهنگ، توسعه‌ای نامتوازن و نامطلوب خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: همان گونه که معمار کبیر انقلاب اسلامی پیش‌بینی کرده بودند، بلوک شرق به‌دلیل توجه نکردن به مسائل فرهنگی و دینی فروپاشید و سقوط لیبرالیسم در آینده نیز به همین دلیل خواهد بود، بنابراین حوزه فرهنگ باید متناسب با سایر حوزه‌ها رشد و توسعه یابد تا زمینه تنفس معنوی و تعالی فرهنگی افراد جامعه فراهم شود.

حجت‌الاسلام عظیمی با اشاره به ظرفیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی برای همکاری در توسعه فرهنگی استان،یادآورشد: وجود ۳۵۰۰ روحانی، چهارهزار و ۷۵۰ هیئت مذهبی ثبت شده، ۵۲ روحانی مستقر در روستاهای محروم استان و نیز وجود شش مدرسه علوم و معارف اسلامی در استان از یکصد مدرسه موجود کشور، همگی نشانی از ظرفیت های بالای استان و این اداره کل در توسعه فرهنگی آذربایجان شرقی دارد، وجود مدارس علوم و معارف اسلامی نشان دهنده ضرورت احیاء درسی به همین نام در نظام آموزشی کشور است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: از ۷۰ هزار مسجد کشورهفت هزار مسجد در آذربایجان شرقی قرار دارند که ابتکار تشکیل انجمن های اسلامی مساجداز سوی استان می تواند الگویی برای سایر استان های کشور باشد همانطور که این موضوع درمصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مورد توجه قرار گرفته است واین در حالی است که بسیج در همه مساجد و ارگانها وجود دارد انجمن های اسلامی مساجد، کارخانجات،مدارس و مراکز بهداشت و سایر نهادها نیز در کنار این نیروی مقدس به‌عنوان ظرفیت فرهنگی دیگری محسوب می شوند که همه این ظرفیت ها در کنار هم یک شبکه تبلیغ دینی منسجم را تشکیل داده اند.

حجت‌الاسلام عظیمی در خصوص فعالیت های قرآنی این اداره کل نیز گفت: در کنار همکاری های قرآنی با سایر سازمانها و نهادها، ۸۵ موسسه قرآنی، ۸۲ خانه قرآنی، یکصد و ۷۸ خانه قرآنی و روستایی،سه هزار و ۴۵۰ مربی قرآنی دوره دیده، ۶۸ مدرس قرآنی و یکصد و ۶۵ حافظ کل قرآن کریم در مجموعه تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی وجود دارد.

وی در خصوص فعالیت های اداره کل تبلیغات اسلامی استان در فضای مجازی نیز گفت: سامانه تبیان اداره کل تبلیغات استان چه در سطح کشوری و چه در سطح استانی همواره فعالیت های فرهنگی چشم گیری را انجام داده و رتبه های برتر کشوری را بدست آورده است. مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با انتقاد از تخصیص نامناسب بودجه های فرهنگی به این اداره خاطرنشان کرد: به دلیل همین تخصیص ناعادلانه بودجه از لحاظ رتبه آمایشی در رتبه های ۱۴ تا ۱۷ توزیع بودجه قرار داریم در حالیکه آذربایجان شرقی با توجه به ظرفیت ها بایدحداقل رتبه شش کشور را داشته باشد.

وی افزود:در برنامه چهارم قرار بود ۸۶ خانه عالم با بودجه ۷۰ میلیون ریالی برای هرخانه ایجاد کنیم که با تلاش های اداره کل استان این بودجه را به ۲۰۰ میلیون ریال رساندیم و هم اکنون ۱۱۰ خانه عالم در آذربایجان شرقی از طریق بودجه اداره کل و نیزبودجه های دولتی و کمک های مردمی ساخته شده است.

حجت‌الاسلام عظیمی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث ایجاد مجتمع های فرهنگی اشاره وخاطرنشان کرد: بدلیل پرداخت نشدن مطالبات پیمانکار مجتمع های فرهنگی هریس وبناب که مجری آنها سازمان راه و شهرسازی است، این پروژه های فرهنگی با وجود پیشرفت های فیزیکی نیمه تمام مانده و در حال تخریب هستند که امیدواریم استانداری حمایت های لازم در این خصوص را انجام دهد.

عظیمی در ادامه افزود: بودجه عمرانی تخصیص یافته با اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تنها ۹ تا ۱۰ درصد بوده و به همین دلیل بحث ساخت ساختمان این اداره کل که ازتملیک زمین یک هزار و ۳۵۰ متری آن بیش از هفت سال می گذرد، همچنان بی نتیجه باقیمانده است که با توجه به عمر ۵۲ ساله ساختمان فعلی و فرسودگی آن، نیازمند حمایت جدی مسئولان است.


نوشته شده در   دوشنبه 11 آذر 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode