ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 8 آذر 1392     |     کد : 63337

طبق توافق هسته ای فعالیت ها و غنی سازی در ایران ادامه می یابد

امام جمعه مراغه گفت: طبق توافق هسته ای ژنو، فعالیت ها و غنی سازی در ایران ادامه می یابد.

 امام جمعه مراغه گفت: طبق توافق هسته ای ژنو، فعالیت ها و غنی سازی در ایران ادامه می یابد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه این شهر با تبریک این موفقیت به ملت ایران افزود: توافق هسته ای با گروه 1+5 حاصل مقاومت و ایستادگی ملت ایران و دفاع همه جانبه مردم از نظام جمهوری اسلامی است.

وی اظهارکرد: این تفاهمنامه پس از چند روز مذاکره و رایزنی های فشرده تیم مذاکره کننده ایرانی با گروه 5+1 با حمایت مردم و دلگرمی آنان به دولتمردان محقق شد.

امام جمعه مراغه ادامه داد: توافق هسته ای ایران با گروه 1+5 با تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب و پشتیبانی بدون عقب نشینی مردم ایران از تیم ایرانی حاصل شد و این موفقیت بدون شک زمینه ساز خلق حماسه اقتصادی مدنظر معظم له است.

حجت الاسلام پورمحمدی یادآوری کرد: طبق این توافق همه فعالیت های هسته ای صلح آمیز ایران ادامه خواهد یافت و فقط ایران غنی سازی خود را به پنج درصد تقلیل خواهد داد.

وی گفت: این موفقیت جمهوری اسلامی ایران در زمان حاضر در شرایطی بدست آمده که رژیم صهیونیستی بدنبال ایجاد ایران هراسی در دنیا بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اکنون نظام جمهوری اسلامی با دستیابی به فناوری صلح آمیز و دانش بومی هسته ای از توان و قدرت چانه زنی بالایی در جهان برخوردار شده است.

حجت الاسلام پورمحمدی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با قدرت مسیر منطقی و درست خود را طی می کند، افزود: ایران اسلامی تاکنون بر اساس نظر کارشناسان بین المللی هیچ اقدامی را بر خلاف قوانین بین المللی انجام نداده است.

وی گفت: ایران اسلامی به منظور اثبات حسن نیت خود براساس توافق ژنو عمل می کند و در صورتی که طرف های مذاکره کننده تعهدهای خود را عملی نکنند، غنی سازی هسته ای در ایران به درصد قبلی خود باز می گردد.

وی اضافه کرد: ایران همچنان اصول ˈ ان.پی.تی ˈ (NPT) را رعایت کرده و طبق فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی خود را ملزم به انجام تعهدات خود در برابر جامعه جهانی می داند.



نوشته شده در   جمعه 8 آذر 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode