ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 2 بهمن 1388     |     کد : 6311

امام جمعه تبريز: رفتار و گفتار اعتراض‌آميز خارج از قانون با اشد مجازات همراه است

امام جمعه تبريز گفت: از پيام‌هاي دادگاه متهمان هتك حرمت به عاشورا اين بود كه هرگونه رفتار و گفتار اعتراض‌آميز خارج از قانون با اشد مجازات همراه است.

امام جمعه تبريز گفت: از پيام‌هاي دادگاه متهمان هتك حرمت به عاشورا اين بود كه هرگونه رفتار و گفتار اعتراض‌آميز خارج از قانون با اشد مجازات همراه است.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت الله محسن مجتهد شبستري در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اين شهر در مصلاي امام خميني(ره) اين شهر با اشاره به اهداف آشوبگران از هتك حرمت به عاشوراي حسيني و برگزاري دادگاه آنان تاكيد كرد: هدف اصلي آشوبگران دشمني با ولايت فقيه است و اينان به تبعيت از دشمن به دشمني با ولايت فقيه برخاسته‌اند چون دشمن ولايت فقيه را همواره سدي در برابرخواسته‌هاي خود ديده است.
وي اظهار داشت: در حقيقت پيام نخست برگزاري دادگاه متهمان عاشورا اين بود كه مسير و هدف اصلي آشوبگران دشمني با اسلام و ولايت فقيه بوده است و اين امر در اعترافات آنان مشخص شد.
خطيب جمعه تبريز خاطرنشان كرد: پيام دوم اين دادگاه برخورداري نظام از اقتدار كافي در برخورد با اين جريانات انحرافي است كه در گذشته نيز اين اقتدار نظام وجود داشته است.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي گفت: از پيام‌هاي دادگاه متهمان هتك حرمت به عاشورا اين بود كه هرگونه رفتار و گفتار اعتراض‌آميز خارج از قانون با اشد مجازات همراه خواهد بود و در حقيقت برگزاري اين دادگاه هشداري مهم به آشوبگران بود.
وي افزود: اگر گفتار و حركتي در چارچوب انتقاد نباشد و موجب تخريب نظام و آب به آسياب دشمن ريختن باشد با اشد مجازات مواجه مي‌شود و مرتكبان اين افعال با برخورد قاطع نظام روبه‌رو مي‌شوند.
نماينده ولي فقيه درآذربايجان شرقي ترورهاي اخير در كشور را محكوم كرد و گفت: ترور دانشمند هسته‌اي كشورمان نه تنها عزم و اراده براي حركت در دستيابي به انرژي هسته‌اي را سست نمي‌كند بلكه بر اراده ملت در اين زمينه خواهد افزود.
وي با بيان اينكه دشمن درتحليل‌هاي خود در ترور دانشمندان و مسئولان كشور اشتباه مي‌كند، تاكيد كرد: عاملان اين ترورها به زودي دستگير و به جزاي خود در دنيا و آخرت خواهند رسيد.
شبستري حفظ و تدوام انقلاب اسلامي را مورد تاكيد ملت بزرگ ايران دانست و با تاكيد بر اينكه ملت ايران در طي 30 سال عمر نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران ذره‌اي از آرمان خود در خصوص اقتدار و عزت ايران اسلامي كوتاه نيامده‌اند، افزود: با وجود توطئه‌هاي استكبار جهاني عليه ملت ايران، آنان همواره در راستاي پاسداري و تلاش براي توسعه و اقتدار ايران اسلامي تلاش كرده‌اند.
امام جمعه تبريز در بخش ديگري از خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز به زلزله هائيتي اشاره كرد و گفت: زلزله در اين كشور حادثه‌اي بسيار تاسف‌بار بود و ابعاد حادثه بسيار دردناك بوده است و مردم مسلمان ايران و خصوصاً آذربايجان كمك‌هاي خود به مردم محروم اين منطقه را ارسال مي‌كنند.
وي اظهار داشت: نكته تاسف بارتر اين حادثه عملكرد آمريكا و اسرائيل در قبال زلزله زدگان هائيتي است كه آمريكا با اشغال نظامي اين كشور و اسرائيل با سرقت اعضاي بدن اجساد قربانيان ددمنشي وماهيت حقيقي خود را به نمايش مي‌گذارند.
عضو مجلس خبرگان رهبري به كاهش محبوبيت آمريكا و اوباما در جهان اشاره كرد و گفت: اين كاهش محبوبيت نه تنها در اقصي نقاط جهان بلكه در خود آمريكا نيز به شدت ملاحظه مي‌شود.
مجتهد شبستري به در پيش بودن دهه فجر انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: در دهه فجر امسال مردم بايد با درك زمان شناسي پر شورتر از گذشته در صحنه حاضر شوند.
وي خاطرنشان كرد: دهه فجر امسال حساس‌تر از سال‌هاي گذشته است و مردم حمايت خود را از نظامي كه بر اساس خواست آنان شكل گرفته است، نشان خواهند داد.
امام جمعه تبريز تصريح كرد: فرآيند 12 بهمن ماه سال 57 تا 22 بهمن 57 را فرآيندي چشمگير در وحدت بين ملت ايران است و اين فرآيند بايد در مقطع كنوني نظام اسلامي با تبعيت از فرامين مقام معظم رهبري تكرار شود.


نوشته شده در   جمعه 2 بهمن 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode