ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 19 تير 1403
سه شنبه 19 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 3 آذر 1392     |     کد : 63092

تبریز میزبان برگزاری مرحله نهایی مسابقات قرآن، اذان و تواشیح

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی از میزبانی تبریز برای برگزاری مرحله نهایی مسابقات قرآن، اذان، ابتهال و تواشیح در آذربایجان‌شرقی خبر داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی از میزبانی تبریز برای برگزاری مرحله نهایی مسابقات قرآن، اذان، ابتهال و تواشیح در آذربایجان‌شرقی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین ‌حسینی ظهر امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگاران از میزبانی تبریز برای برگزاری مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن و اذان و نیز دوازدهمین دوره مسابقات ابتهال و تواشیح برادران و خواهران بالا و زیر 16 سال خبر داد و اظهار کرد: برگزاری این دوره از مسابقات همزمان با بیست و یکم محرم‌الحرام ( چهارم آذرماه ) در محل تالار قرآن اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی ( ویژه برادران ) و مسجد طوبی ( ویژه خواهران ) خواهد بود.

وی با اعلام این خبر که مسابقات قرآنی در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ کل و جزوات بیست، 10 و پنج برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات تعداد بیش از 50 هزار فعال حوزه قرآنی و علوم دینی شرکت کرده بودند که در نهایت تعداد 300 نفر برگزیده در گروه برادران و نیز تعداد 200 نفر خواهر برگزیده جواز حضور در مرحله استانی را با موفقیت کامل دریافت کردند.

حسینی با بیان این مطلب که سال‌جاری تعداد 18 نفر در مرحله نهایی مسابقات ابتهال و نیز تعداد 12 گروه در مسابقات تواشیح برادران و خواهران بالا و زیر 16 سال آذربایجان‌شرقی حضور خواهند یافت، افزود: در مرحله استانی مسابقات اذان نیز تعداد 60 نفر برای کسب جواز حضور در مسابقات مرحله کشوری با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی هدف از برگزاری این دوره از مسابقات را ایجاد انس با قرآن کریم و آشنایی با فضائل اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، توجه دادن افراد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان به معارف قرآن و اهل بیت(ع)، ایجاد رقابت سالم در بین جوانان و نوجوانان در زمینه مسابقات قرآنی و تواشیح و مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی شناسایی نخبگان و فعالان در عرصه تواشیح و اذان و ابتهال در استان آذربایجان‌شرقی دانست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تلاوت گروهی آیات قرآن کریم، مجال پیوند دل‌های جوانان دلباخته قرآن و عترت است، تصریح کرد: در اجرای ابتهالات و قرائت همراه با تضرع ادعیه و مناجات‌های پرسوز که همچون گنجینه‌ای گرانبها در میان ماست و اذان نیز که شعار مسلمانان و دربردارنده بلندترین مفاهیم توحیدی است، زینت‌بخش این رقابت‌ها است.


نوشته شده در   يکشنبه 3 آذر 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode