ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 1 آذر 1392     |     کد : 62951

ضرورت توسعه زیرساختهای آی تی در شهرداری تبریز/ خداحافظی از شهرداری سنتی و جایگزینی شهرداری هوشمند

پدر علم فن آوری ایران بر ضرورت توسعه زیرسخاتهای آی تی در شهرداری تبریز تاکید کرد و گفت: زمان برای شهرداری های سنتی به پایان رسیده وکم کم وقت آن رسیده که از شهرداری سنتی خداحافظی کنیم و شهرداری های هوشمند را جایگزین آن کنیم.

پدر علم فن آوری ایران بر ضرورت توسعه زیرسخاتهای آی تی در شهرداری تبریز تاکید کرد و گفت: زمان برای شهرداری های سنتی به پایان رسیده وکم کم وقت آن رسیده که از شهرداری سنتی خداحافظی کنیم و شهرداری های هوشمند را جایگزین آن کنیم. به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر جلالی پیش از ظهر پنجشنبه در کارگاه هوشمند سازی شهرها و نقش مدیران اجرایی که در آمفی تئاتر ساختمان مرکزی شهرداری تبریز با حضور مدیران و کارکنان شهرداری برگزار شد، نیاز شهروندان به توسعه آی تی را در جهت ارتباطات و اطلاعات هر چه بیشتر در جوامع شهری عنوان کرد و افزود: مشارکت اجتماعی، نیاز به کار در فضای مجازی، مدیریت دانش، ارتقای کارگزاران ، نیاز به روابط عمومی الکترونیک ، نیاز به هوشمند سازی خدمات و نیازهای دیگر شهروندان امروزه اهمیت بستر سازی و کاربرد آی تی و هوشمند سازی شهرها را دوچندان کرده است.

استاد دانشگاه علم و صنعت ایران با تاکید بر هوشمند سازی شهرها بعنوان نیاز مبرم جوامع آینده نگر، ادامه داد: هوشمندسازی تنها به ابزارهای فیزیکی بستگی ندارد بلکه از درون شهرداری ها توسط منابع انسانی توانمند و حرفه ای بایستی مدیریت شود اکنون مدیریتها در سازمانها به طرف خودکارسازی گام برمی دارند و نیروی انسانی درگیر هماهنگی هر چه بیشتر کارها می شوند و در آینده نزدیک و در سال 2020 بیش از 90 درصد کارها بدون حضور آی تی امکان پذیر نخواهد بود.

وی زیرساختهای موجود برای هوشمند سازی در شهرداری تبریز مناسب عنوان کرد و افزود: در شهرداری تبریز کارهای اساسی و زیرساختهای مناسبی در جهت توسعه آی تی صورت گرفته است و شهرداری تبریز توانمندی های قابل توجهی در زیرساختهای آی تی دارد و استفاده بهینه از آن فرهنگ سازی مناسب را طلب می کند .

پدر علم فن آوری ایران ادامه داد: نمی توان گفت تبریز بهترین شهر ایران است اما در آی تی ضعیف است چرا که برای تمام زیرساختهای توسعه شهر از شهرسازی گرفته تا اقتصاد توسعه آی تی و فن آوری اطلاعات نیاز اساسی است در همین گذشته نزدیک در تبریز بعضی کارها که قبلا با بروکراسی اداری روبرو بود اکنون با فرهنگ سازی مناسب توسط انجام چند کلیک به راحتی قابل انجام است.

استاد دانشگاه ویرجینیای آمریکا با اشاره به این که در دنیای امروز شهرداری ها به سمت شبکه های اجتماعی می روند، افزود: سرمایه اجتماعی مهمترین ابزار حکومت ها برای اداره کشور در زمینه توسعه هستند و علاج همه مشکلات بخصوص در شهرداری ها بشمار می روند.

وی ادامه داد: اکنون شهرداری الکترونیک، شهرداری آنلاین ،شهرداری دیجیتال ،شهرداری همراه، شهرداری مجازی ،شهرداری سایبری و هوشمند انواع خدمات رسانی ها را برای شهروندان عهده دارند و باید به جای پرداخت به کارهای روزمره آینده نگر بود و با حفظ اصول خود متناسب با پیشرفت جهان تغییر کرد تا از دیگر کشور ها عقب نماند.


نوشته شده در   جمعه 1 آذر 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode