ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 25 آبان 1392     |     کد : 62689

دیانت و سیاست بدون ولایت پذیری جریان نهروان را بوجود می آورد

امام جمعه بناب گفت: دیانت و سیاست اگر بدون اطاعت محض از ولایت فقیه باشد، شمر و عمرسعد و نهروانی را بوجود می آورد.

 امام جمعه بناب گفت: دیانت و سیاست اگر بدون اطاعت محض از ولایت فقیه باشد، شمر و عمرسعد و نهروانی را بوجود می آورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی در خطبه های نمازجمعه این شهر با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) افزود: باید مواظب بوده و خود را ارزیابی کنیم که اگر سیاست و دیانت ما همراه با اطاعت و تسلیم در برابر اوامر ولی فقیه شود، سلمان و ابوذر و عباس و عاشورایی ها را بوجود می آورد.

وی با اشاره خصوصیات دینی و اخلاقی یاران باوفای امام حسین (ع) گفت: اصحاب آن حضرت مردان فولادینی بودند که سراپا اطاعت مطلق از امام زمان خود بودند و در این زمینه نمره کامل را کسب کردند.

خطیب جمعه بناب اظهارکرد: در تاریخ عاشورا نداریم حتی یک نفر از اصحاب سیدالشهدا(ع) بدون اجازه آن حضرت تیری به سمت دشمن بیاندازد و ضمن اینکه منضبط و مطیع محض امام بودند، از ایشان جلو و عقب نمی ماندند.

حجت الاسلام باقری بنابی این ویژگی بارز شهدای کربلا را الگویی برای همه زمان ها دانست و گفت: متاسفانه یک عده در کشور ما که بدون تایید ولی فقیه زمان به تخریب شخصیت برخی از مسوولان می پردازند باید از یاران امام حسین درس بگیرند.

وی در ادامه بصیرت، جریان شناسی، زمان شناسی و مردانگی را از دیگر ویژگی های منحصر به فرد یاران باوفای امام حسین(ع) عنوان کرد و افزود: آنچه 72نفر را در تاریخ اسلام ماندگار کرد اخلاص و ولایتمداری بی قید و شرط آنان بود.

امام جمعه بناب همچنین با قدردانی از مادحین اهل بیت (ع) که مخلصانه و عاشقانه در مسیر تبلیغ معارف اهل بیت حرکت کردند، از نیروی انتظامی نیز که با امکانات کم توانست خدمات زیادی را در دهه اول محرم ارایه کند، تقدیر کرد.



نوشته شده در   شنبه 25 آبان 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode