ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 24 آبان 1392     |     کد : 62658

امام جمعه مهربان: پیوند مذاکرات به منافع رژیم صهیونیستی ضعف کشورهای گروه 5+1 است

امام جمعه مهربان پیوند زدن مذاکرات به منافع رژیم صهیونیستی را از نقاط تاریک و ضعف کشورهای عضو گروه 1+5 عنوان کرد و گفت: حضور مردم در صحنه و پشتیبانی و مواضع مقتدرانه مقام معظم رهبری دو رکن اساسی در موفقیت مذاکرات ایران با گروه 1+5 است.

امام جمعه مهربان پیوند زدن مذاکرات به منافع رژیم صهیونیستی را از نقاط تاریک و ضعف کشورهای عضو گروه 1+5 عنوان کرد و گفت: حضور مردم در صحنه و پشتیبانی و مواضع مقتدرانه مقام معظم رهبری دو رکن اساسی در موفقیت مذاکرات ایران با گروه 1+5 است.
به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام و المسلمین جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به برگزاری دور جدید مذاکرات ایران با گروه 1+5 اشاره و اظهار کرد: دور جدید مذاکرات ایران با گروه 1+5 در حالی برگزار شد که 4 کشور عضو این گروه (کشورهای آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان) در سطح وزیر امور خارجه در این دور از مذاکرات حاضر شدند.

خطیب جمعه مهربان افزود: رسانه‌های غربی تلاش کردند تا حضور وزرای خارجه کشورهای عضوگروه 1+5 را برگرفته از رویکرد اعتمادسازی آنها و لزوم پاسخگویی عملی ایران بدانند، اما حقیقت این است که این رویکرد بدلیل حضور مقتدرانه ایران در پیش مذاکرات و هنگام مذاکرات است.

وی حضور مردم در صحنه و پشتیبانی و مواضع مقتدرانه مقام معظم رهبری را دو رکن اساسی در موفقیت مذاکرات ایران با گروه 1+5 عنوان کرد و افزود: حضورگسترده مردم در راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان و مواضع مقتدرانه مقام معظم رهبری در حمایت از گروه مذاکره کننده ایرانی و اعلام بی‌اعتمادی به غرب و باج ندادن به آنها، برگ برنده گروه مذاکره کننده کشورمان در مذاکرات هسته‌ای با کشورهای گروه 1+5 است.

حجت‌الاسلام و المسلمین جلیلی پیوند زدن مذاکرات به منافع رژیم صهیونیستی را از نقاط تاریک و ضعف کشورهای عضو گروه 1+5 عنوان کرد و افزود: برخی از سران گروه 1+5 به صورت حضوری و برخی صورت تلفنی با نتانیاهو در ارتباط بودند و در طول مذاکرات منافع سیاسی خود و هم کیشان خود را دنبال می‌کردند و فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان بهانه‌ای بیش نبود.

امام جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم به مناسبت‌های این هفته اشاره کرد و با گرامیداشت 24 آبان ماه روز کتاب و کتابخوانی و آغاز هفته کتابخوانی اظهار کرد: فرهنگ کتابخوانی باید در سطح همگانی در جامعه نهادینه شود و مرحوم علامه طباطبایی خواندن کتاب را مانند گردش در باغ‌هایی با میوه‌های متنوع عنوان می‌کند.

خطیب جمعه مهربان با تاکید بر عادت دادن فرزندان خود به خواندن کتاب‌های مفید از دوران کودکی تصریح کرد: بسیاری از روان شناسان معتقدند زیربنای شخصیت انسان در سال‌های اول زندگی پایه‌گذاری می‌شود و آموخته‌های این دوران تاثیر عمیقی بر آینده زندگی آن فرد دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین جلیلی تقویت روحیه دینی، زمینه‌سازی تفکر و خلاقیت کودک و پیشرفت تحصیلی و شناخت الگوهای سازنده را از راهکارهای مهم و موثر در مطالعه دانست.

امام جمعه مهربان با گرامیداشت 29 آبان ماه آغاز هفته بسیج و تبریک این هفته به تمام بسیجیان، ولایت‌مداری و پیروی از ولی امر مسلمین جهان و حضور فعال در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را از وظایف یک بسیجی خوب عنوان کرد و افزود: افتخار و حفظ فرهنگ بسیجی و ترویج آن در جامعه، دفاع از ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های انقلابی و پرهیز از سستی و تنبلی و ساده لوح بودن را از دیگر صفات و ویژگی‌های یک بسیجی عنوان کرد.

خطیب جمعه با با گرامیداشت 24 آبان روز تجلیل از اسراء و مفقودان، 26 آبان ماه سالروز آزادسازی سوسنگرد به مدیریت شهید چمران را گرامیداشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین جلیلی 26 آبان ماه روز خودکفایی گندم در کشور را گرامیداشت.


نوشته شده در   جمعه 24 آبان 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode