ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 24 آبان 1392     |     کد : 62647

عزاداری برای شهدای کربلا، نشانه همدلی و همراهی با حماسه آفرینان عاشوراست

امام جمعه هریس گفت: عزاداری برای شهدای کربلا، نشانه همدلی و همراهی با حماسه آفرینان عاشورا و زنده نگه داشتن آن و رمز بقای این حماسه جاوید است

امام جمعه هریس گفت: عزاداری برای شهدای کربلا، نشانه همدلی و همراهی با حماسه آفرینان عاشورا و زنده نگه داشتن آن و رمز بقای این حماسه جاوید است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام قهرمان احمدی در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به پیام عاشورای حسینی افزود: پیروان فرهنگ عاشورا عزّت و سربلندی خود را به زندگی حقیرانه و بردگی ستمکاران و جباران نمی فروشند، جان می دهند، ولی دین و ایمان و شرافت خود را از دست نمی دهند.

وی با بیان اینکه شیعیان حضرت امام حسین (ع) هرگز با دشمنان اسلام سازش نمی کنند، گفت: آنها که به حکومت ظالمان و فاسدان تن بدهند و در برابر فشار و ظلم و بدعت و تحریف، سکوت و سازش کنند و جان خود را بیش از دین و عزت و شرف، دوست بدارند، ذلّت دنیوی و عذاب اخروی و خشم و نفرین خلق خدا را برای خود می خرند.

خطیب جمعه هریس اظهارکرد: مدعیان مسلمانی بسیار هستند اما در صحنه امتحان است که مؤمنان صادق و مدّعیان دروغین و منافق شناخته می شوند.

حجت الاسلام احمدی در ادامه 24 آبان ماه سالروز ارتحال آیت الله محمد حسین طباطبایی را تسلیت گفت و افزود: در میان گنجینه ها و مفاخر شیعه، علامه طباطبایی (ره) به قرن معاصر شرف بخشیده و کرسی علم و فرزانگی ایشان در حکمت، فلسفه، عرفان، تفسیر قرآن و چندین رشته دیگر از علوم مهد پرورش چهره های برجسته علم و تقوا شد.

وی گفت: علامه طباطبایی وارث علم گذشتگان و عصاره حوزه کهن نجف و حاصل عمر استادان برجسته حوزه بود و به آیندگان صالح همان علوم را به ارث گذاشت.

خطیب جمعه هریس همچنین 24 آبان ماه، روز کتاب و کتابخوانی را گرامی و خاطرنشان کرد: کتاب و کتابخوانی همچنان یکی از مسایل مهم و اصلی فرهنگی کشور محسوب می شود، چرا که یکی از مهمترین راه حل برای ارتقاء فرهنگ عمومی یک جامعه مطالعه کتاب و مطبوعات و چیزهای مفید است.

وی افزود: مروری بر تاریخ انقلاب های جهان نشان می دهد مهمترین عنصر حفظ و گسترش آن انقلاب ها از طریق انتشار وسیع و گسترده کتاب هایی با قابلیت و کیفیت بالابوده، کتاب هایی که در بردارنده مضامینی همسو با اهداف و ایدئولوژی آن انقلاب ها بوده اند.

وی همچنین گفت: توسعه کتاب و کتابخوانی یک ضرورت ملی و انقلابی است و بنا به فرمایش رهبری کتابخوانی واجب دینی است.

وی اضافه کرد: میزان مطالعه در هرجامعه نشان دهنده رشد و تعالی فرهنگی و تمدن آن جامعه است و برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن کانون های فرهنگی مساجد باید به عنوان یک مجموعه مستقل در کشور فعالیت نمایند.



نوشته شده در   جمعه 24 آبان 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode