ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 26 دي 1388     |     کد : 6221

امام جمعه هريس: ترور دانشمند ايراني نشانه انتقام‌جويي دشمنان از حضور مردم در 9 دي بود

امام جمعه هريس گفت: ترور دانشمند ايراني نشانه انتقام‌جويي دشمنان از حضور مردم در 9 دي بود.

 امام جمعه هريس گفت: ترور دانشمند ايراني نشانه انتقام‌جويي دشمنان از حضور مردم در 9 دي بود.
به گزارش خبرگزاري فارس از هريس، حجت‌الاسلام قهرمان احمدي امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين شهر به نقش‌آفريني بهاييان در فضاي بعد از انتخابات پرداخت و افزود: بهاييت توسط تزار روسيه با پديد آوردن بابي‌گري بنيان گذاشته شد و بعد از اعدام «باب» توسط امير كبير، جرياني به نام بهائيت به وجود آمد و تا زماني كه روسيه تزاري سقوط نكرده بود زيرپوشش روسيه بودند و بعد از سقوط روسيه تزاري، انگليسي‌ها روي موج بهاييت سوار شدند.
وي ادامه داد: بعد از انگليس به مرور مديريت تشكيلات بهاييت با مرگ شوقي به دست آمريكايي‌ها افتاد و پس از اين آمريكايي‌ها به دليل تبعيد «بها» به سرزمين فلسطين در دوران عثماني مديريت بهاييان به دست اسرائيل افتاد.
حجت‌الاسلام احمدي تصريح كرد: امروز با توجه به وقايع اخير و دستگيري تعدادي از اغتشاشگران حرمت‌شكن روز عاشورا كه از عناصر بهايي بودند، از مسئولان قضايي در ابتدا انتظار مي‌رود كه آنها را به سزاي اعمال ننگين‌ خود برسانند و دوم اينكه با توجه به آموزه‌هاي بهاييت كه بي‌وطني است آنان را از كشور اخراج و تابعيت ايراني آنها را اخذ كنند.
خطيب جمعه هريس در ادامه، ترور دانشمند هسته‌اي ايراني و استاد دانشگاه تهران، شهيد مسعود علي‌محمدي را محكوم كرد و اظهار داشت: ترور مدرس فيزيك هسته‌اي ايران نشان دهنده موج انتقام‌جويي ددمنشانه از مردم مومن و آزاده‌اي است كه روز 9 دي يكپارچه بر دهان استكبار كوبيدند.
وي گفت: با اين اقدامات و ترورها قطعاً مسير بن‌بست دشمنان با وضوح بيشتري نمايانگر مي‌شود و مردم انقلابي ايران را بيش از پيش براي مبارزه با بيگانگان آماده مي‌سازد.
احمدي خاطرنشان كرد: به نظر مي‌آيد بعد از حوادث اخير كه به صورت اغتشاش و آشوب رخ داد و به جريان فتنه براندازنه تبديل شد، دشمنان جمهوري اسلامي و ملت ايران سعي كردند در اين فضا اهداف خود را دنبال كنند و با تهييج و تشويق نيروهاي وابسته خود به اهدافشان دست يابند.
امام جمعه شهرستان هريس همچنين 27 دي ماه شهادت جمعي از اعضاي فداييان اسلام را گرامي داشت و گفت: اينها را هنگامي كه به جوخه اعدام مي‌بردند سنشان حدود 30 سال بود در اين بين 10 سال يعني از سال 1324 اعلام موجوديت جمعيت فداييان اسلام تا هنگام شهادت در 27 دي ماه 1324 نكات قابل توجه و عجيب بسياري در زندگاني آنها ديده شده و در اين مقطع هرگاه شهيد نواب با جماعتي برخورد كرده نفس گرم وي تاثيرگذار بوده است.
وي تصريح كرد: واقعاً مقطعي از تاريخ معاصر ايران تحت تاثير اقدامات آنها بوده است كه فقط به گوشه‌اي از آن كه در تاريخ مانده اشاره مي‌شود.
حجت‌الاسلام احمدي اظهار داشت: نكته مهم در مورد فداييان اسلام، روحيه آنها در هنگام شهادت بوده است كه از زبان شاهدان عيني در زندان نقل شده، نواب صفوي مي‌گفته است كه خليلم، محمدم، مظفرم زودتر آماده شويد، زودتر غسل شهادت كنيد امشب جدم فاطمه زهرا (س) منتظر ماست.
وي ادامه داد: يك مرتيه صداي قرآن خواندن نواب صفوي سكوت زندان را در آن شب زنداني درهم شكسته بود، شهيد صفوي گفته بود كه ما شهيد مي‌شويم اما بدانيد از هر قطره خون ما مجاهداني تربيت مي‌شوند.
حجت‌الاسلام احمدي تصريح كرد: شهادت نواب صفوي و همراهانش، شهداي غيرت و عزت اسلامي بودند.



نوشته شده در   شنبه 26 دي 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode