ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 14 آبان 1392     |     کد : 62174

«بازی اندر» پرفروش‌ترین فیلم آمریکای شمالی شد / حضور قدرتمند «تور: دنیای تاریک» در سطح بین‌المللی

فیلم علمی تخیلی «بازی اندر» در هفته اول اکران رده نخست جدول فروش هفتگی فیلم‌ها در آمریکای شمالی را به خود اختصاص داد.

 فیلم علمی تخیلی «بازی اندر» در هفته اول اکران رده نخست جدول فروش هفتگی فیلم‌ها در آمریکای شمالی را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «بازی اندر» (Ender's Game) از جمعه تا یکشنبه در ایالات متحده و کانادا 28 میلیون دلار فروخت که رقم خوبی است، اما فیلم برای بازگرداندن بودجه 110 میلیون دلاری خود باید قدم‌های بلندتری بردارد.

البته این کار سختی است، بخصوص از این جهت که فیلم ابرقهرمانی «تور: دنیای تاریک» (Thor: The Dark World) از هفته آینده به بازار آمریکای شمالی خواهد آمد.

تماشاگران در وبسایت سینمااسکور به «بازی اندر» درجه B+ داده‌اند. گاوین هود این فیلم را از روی رمان کلاسیک اورسن اسکات کارد کارگردانی کرده است.

«بازی اندر» تولید مشترک شرکت‌های سامیت اینترتینمنت، آدلات اینترتینمنت و دیجیتال دومِین است. سازندگان «بازی اندر» امیدوار هستند این فیلم آغازگر یک مجموعه سینمایی جدید باشد.

آسا باترفیلد، بن کینگزلی، هریسن فورد، هیلی استاینفلد، آبیگیل برسلین، وایولا دیویس و نانسو آنوزی از جمله بازیگران «بازی اندر» هستند.

هریسن فورد در فیلم «بازی اندر»
هریسن فورد و بن کینگزلی در صحنه‌ای از فیلم «بازی اندر»

داستان فیلم در آینده نزدیک روی می‌دهد. یک نژاد بیگانه متخاصم به نام «فورمیکس» به زمین حمله کرده‌ است. اگر رفتار قهرمانانه مازر راکهام فرمانده ناوگان بین‌المللی (کینگزلی) نبود، زمین از بین می‌رفت. سرهنگ گراف افسر ارشد بسیار محترم (فورد) و ارتش بین‌المللی در تدارک حمله بعدی هستند. آن‌ها تواناترین کودکان را آموزش می‌دهند تا از میان آن‌ها مازر بعدی را پیدا کنند.

اندر ویگین (باترفیلد) یک پسر خجالتی اما فوق‌العاده تواناست. او را از مدرسه بیرون می‌کشند تا به این گروه نخبه ملحق شود. اندر در مدرسه نبرد به سرعت و به راحتی استاد انجام بازی‌های جنگی دشوار می‌شود. او خیلی زود از طرف گراف به عنوان امید بعدی ارتش انتخاب می‌شود و فرماندهی مدرسه را به عهده می‌گیرد. مازر شخصا اندر را آموزش می‌دهد تا رهبری سربازان را در نبردی حماسی که آینده زمین و نجات بشریت را مشخص می‌کند، عهده‌دار شود.

«بازی اندر» در هفته اول اکران در سطح بین‌المللی نیز در 15 بازار 9.1 میلیون دلار فروخت. گاوین هود سال 2005 با فیلم «تسوتسی» از آفریقای جنوبی برنده اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد.

از سوی دیگر، «تور: دنیای تاریک» در هفته اول اکران در سطح بین المللی به فروش بسیار خوب 109.4 میلیون دلار دست پیدا کرد.

کریس هِمس‌ورث بازیگر استرالیایی در این فیلم بار دیگر در نقش ‌خدای اسکاندیناویایی ظاهر شده است. آلن تیلور یکی از کارگردانان سریال «بازی تاج و تخت» دنباله فیلم «تور» را کارگردانی کرده است.

اتالی پورتمن، تام هیدلستن، استلان اسکارسگارد، ایدریس البا، کریستوفر اکلستن، رنه روسو و آنتونی هاپکینز از دیگر بازیگران فیلم «تور: دنیای تاریک» هستند که تولید شرکت‌های والت دیزنی پیکچرز و مارول استودیوز است. اولین فیلم «تور» سال 2011 به کارگردانی کنت برانا ساخته شد و مورد استقبال منتقدان و تماشاگران قرار گرفت.

از سوی دیگر، در آمریکای شمالی فیلم کمدی «بابابزرگ بد» با بازی جانی ناکسویل در هفته دوم اکران همچنان موفق ظاهر شد و با 20.5 میلیون دلار فروش پس از «بازی اندر» در رده دوم جدول قرار گرفت. مجموع فروش داخلی فیلم 62.1 میلیون دلار شده است.

«بابابزرگ بد» به راحتی توانست دو فیلم تازه اکران‌شده دیگر، کمدی «آخرین وگاس» (Last Vegas) و انیمیشن «پرندگان آزاد» (Free Birds) را شکست بدهد.

این فیلم در سطح بین‌المللی هم قوی ظاهر شد و در 19 بازار 6 میلیون دلار به دست آورد. مجموع فروش جهانی «بابابزرگ بد» 79.7 میلیون دلار شده است.

فیلم «آخرین وگاس» با بازی رابرت دنیرو و مایکل داگلاس
کوین کلاین، رابرت دنیرو، مایکل داگلاس و مورگان فریمن در صحنه‌ای از فیلم «آخرین وگاس»

«آخرین وگاس» تولید مشترک شرکت‌های سی‌بی‌اس فیلمز و گود یونیورس با 16.5 میلیون دلار در رده سوم قرار گرفت.

رابرت دنیرو، مایکل داگلاس، مورگان فریمن و کوین کلاین در این فیلم به کارگردانی جان ترتلتاب بازی می‌کنند.

داستان «آخرین وگاس» درباره چهار دوست شصت و چند ساله است که برای شرکت در یک مهمانی به لاس وگاس می‌روند. یکی از آن‌ها آخرین عضو مجرد گروه است که پس از سال‌ها بالاخره قرار است ازدواج کند.

فیلمنامه را آدام بروکس و دان فوگلمن نوشته‌اند. مری استین‌برگن دیگر بازیگر این فیلم است که با بودجه‌ای حدود 28 میلیون دلار ساخته شده است.

«پرندگان آزاد» که با بودجه‌ای حدود 55 میلیون دلار ساخته شده، کمتر از انتظار ظاهر شد و با 16.2 میلیون دلار رده چهارم را به خود اختصاص داد. این فیلم اولین تجربه شرکت ریلیتیویتی مدیا در حوزه انیمیشن است.

«پرندگان آزاد» که در ابتدا «بوقلمون‌ها» نام داشت داستان رجی (با صدای اوئن ویلسن) بوقلمونی است که رئیس جمهور آمریکا به او اجازه می‌دهد در کمپ دیوید، تفریحگاه ریاست جمهوری زندگی کند. زندگی او در خوردن پیتزا و تماشای تلویزیون خلاصه شده تا اینکه با جیک (با صدای وودی هارلسن) روبرو می‌شود.

جیک رئیس و تنها عضو «جبهه آزادی بوقلمون‌ها» است، او پس از ربودن رجی با او عازم گذشته و سال 1621 می‌شود تا رسم بریان کردن بوقلمون برای روز عید شکرگزاری را تغییر دهد. این دو در ابتدا با هم رقیب هستند اما کم کم با هم رفیق می‌شوند.

فیلم انیمیشن «پرندگان آزاد»
فیلم انیمیشن «پرندگان آزاد» در هفته اول اکران کمتر از انتظار ظاهر شد

«پرندگان آزاد» را جیمی هیوارد کارگردانی کرده که انیمیشن موفق «هورتون صدای یک هو را می‌شنود» را کارگردانی کرده است. او انیماتور انیمیشن‌های معروفی مثل «در جستجوی نمو»، «شرکت هیولاها» و دو قسمت اول «داستان اسباب بازی» است.

ایمی پوهلر، کیت دیوید و لسلی نیکول دیگر صداپیشگان «پرندگان آزاد» هستند.

هر دو فیلم «آخرین وگاس» و «پرندگان آزاد» در سینمااسکور درجه A- دریافت کرده‌اند.

جدول فروش فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا (1 تا 3 نوامبر
)

رتبه

عنوان فیلم

فروش جمعه تا یکشنبه (میلیون دلار)

تعداد سالن

متوسط فروش در هر سینما (دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه (میلیون دلار)

هفته اکران

1

«بازی اندر»

28

3407

8.218

28

110

1

2

«بابابزرگ بد»

20.5

3345

6.129

62.1

15

2

3

«آخرین وگاس»

16.5

3065

5.390

16.5

28

1

4

«پرندگان آزاد»

16.2

3736

4.336

16.2

55

1

5

«جاذبه»

13.1

3024

4.342

219.1

100

5

6

«کاپیتان فیلیپس»

8.5

3021

2.814

82.5

55

4

7

«12 سال بردگی»

4.6

410

11.220

8.7

-

3

8

«ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی 2»

4.2

2430

1.728

106.1

78

6

9

«کری»

3.4

2252

1.510

31.9

30

3

10

«حقوقدان»

3.2

3044

1.068

13.3

25

2

هالیوود ریپورتر / 3 نوامبر / ترجمه: علی افتخاری


نوشته شده در   سه شنبه 14 آبان 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode