ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 6 آبان 1392     |     کد : 61887

روحانیون در تبلیغ دین باید به پیامبر اسلام (ص) تأسی کنند

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: وظیفه تبیین درست اسلام بر عهده روحانیونی است که در تبلیغ اسلام و شیعه باید بدون هیچ چشم داشتی به پیامبر اسلام (ص)تأسی کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: وظیفه تبیین درست اسلام بر عهده روحانیونی است که در تبلیغ اسلام و شیعه باید بدون هیچ چشم داشتی به پیامبر اسلام (ص)تأسی کنند.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام حمیدعظیمی در گردهمایی فصلی و آموزشی روحانیون مستقر آذربایجان شرقی گفت: دهه ولایت و امامت فرصتی مناسب برای معرفی شیعه و اسلام واقعی و اشاعه شادی و نشاط در میان مردم است و روحانیون باید با تآسی جستن به انبیا و به‌ویژه نبی مکرم اسلام، از این فرصت مناسب بهترین بهره را برای تبلیغ احکام و موازین شرعی ببرند.

وی با اشاره به نقش محوری روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: امام راحل و روحانیت کشور پرچمداران انقلاب اسلامی بودند و همین تاثیر و محوریت دین و مرجعیت دینی دلیل بی اثر شدن سیاست‌های تجزیه گرانه غرب در ابتدای انقلاب شد ولی این نقش روحانیت دلیل طلب کاری از مردم نیست و کسانی که در مسیر تبلیغ دین، جا پای انبیا و امام راحل می گذارند باید اشاعه فرهنگ اسلام واقعی و شیعه و هدایت مردم را اجر و مزد خود بدانند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی روحانیون را صف مقدم تبلیغ دین دانست و افزود:وظیفه روحانیون مستقر تبلیغ قرآن و معارف اهل بیت(ع) است و اگر مفاهیمی چون دعای عرفه و یا حدیث غدیر وارد نظام و چرخه آموزشی کشور شود، بسیاری از مشکلات امروز جامعه حل می شوند که این امر مستلزم نظام‌مند شدن آموزش معارف دینی و افزایش تعامل و حضور روحانیون در محل هایی چون مدارس است.

حجت‌الاسلام عظیمی با انتقاد از مقاومت برخی دولت های پیشین در برابر تبلیغ احکام اسلامی از کانال آموزش و پرورش تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با آموزش و پرورش به امضا رسیده‌است، زمینه برگزاری گفتمان دینی در قالب مراسم فرهنگی در مدارس فراهم شده که انتظار داریم روحانیون مستقر با استفاده از این امکان و توسعه ارتباط با مدارس و آموزش دینی نسل جدید، نسبت به برپایی نهضت احکام دینی همت و مردم را درمورد آحکام دین آگاه کنند.

در این گردهمایی روحانیون مستقر آذربایجان شرقی با شرکت در آزمون های دینی و تبادل نظرات و دیدگاه ها، نقاط ضعف و قوت و عملکرد خود را در امور تبلیغی منطقه ماموریت خود ارزیابی کردند.


نوشته شده در   دوشنبه 6 آبان 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode