ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 3 آبان 1392     |     کد : 61786

امام جمعه مهربان: شعار مرگ بر آمریکا تداوم روحیه بیداری و پایداری است

امام جمعه مهربان گفت: روحیه استکباری آمریکا که مظهر فرعونیت در دنیاست باعث شده است تا شعار مرگ بر آمریکا همچنان طنین‌انداز باشد و تا زمانی که روحیه فرعونی آمریکا کنار گذاشته نشده است باید شعار مرگ بر آمریکا تداوم داشته باشد.

امام جمعه مهربان گفت: روحیه استکباری آمریکا که مظهر فرعونیت در دنیاست باعث شده است تا شعار مرگ بر آمریکا همچنان طنین‌انداز باشد و تا زمانی که روحیه فرعونی آمریکا کنار گذاشته نشده است باید شعار مرگ بر آمریکا تداوم داشته باشد.
به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت الاسلام و المسلمین جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به بحث‌های مطرح شده در جامعه در ایام اخیر در خصوص حذف شعار مرگ بر آمریکا اشاره و اظهار کرد: مضمون شعار مرگ بر آمریکا داشتن روحیه بیداری و پایداری است و با توجه به وجود برخی مسائل در خصوص آمریکا شعار مرگ بر آمریکا باید تدوام داشته باشد.

خطیب جمعه مهربان سه عامل را در تداوم شعار مرگ بر آمریکا موثر دانست و افزود: روحیه ظلم ستیزی ملت بزرگ ایران اسلامی، خیانت‌ها و جنایت‌های بی‌شماریی که آمریکا هر روز مرتکب می‌شود و همچنین روحیه استکباری آمریکا که مظهر فرعونیت در دنیاست باعث شده است تا شعار مرگ بر آمریکا همچنان طنین‌انداز باشد و تا زمانی که روحیه فرعونی آمریکا کنار گذاشته نشده است باید شعار مرگ بر آمریکا تداوم داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین جلیلی با اشاره به این که حذف شعار مرگ بر آمریکا اولین اقدام استکبار در تسلط بر کشورمان است، تصریح کرد: تا زمانی که امام و ولی فقیه زمان حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای تصمیمی دیگری در این خصوص نداشته باشد شعار مرگ بر آمریکا به قوت خود باقی است.

خطیب جمعه مهربان با اشاره به این که حذف شعار مرگ بر آمریکا از اختیارات رهبر انقلاب است، تصریح کرد: بحث ارتباط با آمریکا یا حذف شعار مرگ بر آمریکا یک بحث ملی و از سیاست‌های در اختیار مقام معظم رهبری است و مطرح کردن این مسائل در رسانه ها و روزنامه ها نتیجه و حاصلی نخواهد داشت.

امام جمعه مهربان با اشاره به مطرح شدن حذف شعار مرگ بر آمریکا در افکار عمومی جامعه و رسانه ها تصریح کرد: این چه ضرورتی دارد که افکار مردم و رسانه‌ها اعم از روزنامه‌ها، سایت‌ها و رسانه ملی را مشغول این گونه مسایل بی‌نتیجه کنیم.

خطیب جمعه مهربان با بیان اینکه 24 ذی‌الحجه مصادف با روز مباهله است، تصریح کرد: آن روز پیامبر با امام علی(ع)، حضرت زهرا(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) برای مباهله آمد و بزرگان و امرای سایر سرزمین‌های آن زمان با دیدن اهل بیت پیامبر مجبور به تسلیم در برابر پیامبر شدند.

امام جمعه مهربان روز مباهله را یکی از بزرگ‌ترین اعیاد شیعیان عنوان کرد و افزود: این روز دارای اعمال مختلف دینی است که در مفاتیح الجنان به صورت کامل به آن پرداخته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین جلیلی ضمن گرامیداشت روز خانواده و تکریم از بازنشستگان اظهار کرد: در اسلام هیچ بنایی محبوب‌تر از بنای خانواده نیست چرا که پایه و اساس زندگی هر فرد در خانواده شکل می‌گیرد، ضمن آنکه تکریم از بازنشستگان جزو سنت و وظیفه دینی ماست بنابراین نباید به صورت شعاری با این مسئله مهم برخورد شود و باید قدردان زحمات آنها باشیم.

خطیب جمعه مهربان با تشکر از زحمات و تلاشهای شهردار و مجموعه شهرداری مهربان در زیباسازی شهر و بویژه احداث میدان بزرگ ارسباران که در روزهای گذشته با حضور معاون عمرانی استاندار آذربایجانشرقی افتتاح شد، افزود: این چنین تلاش‌ها و خدمات باید تداوم یابد و قطعاً شان مردم مهربان فراتر از این خدمات است.

امام جمعه مهربان با قدردانی از زحمات شوراهای اسلامی شهر مهربان دوره‌های سوم و چهارم و روسای شوراهای این دوره‌ها یک بار دیگر از زحمات شهردار جوان مهربان در خدمت رسانی شایسته به مردم تقدیر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین جلیلی در ادامه خطبه دوم به مشکل کیفیت آب شرب مهربان اشاره کرد و با اشاره به این که تصفیه‌خانه آب شرب مهربان که سال گذشته افتتاح شد کارآیی لازم در خصوص بهبود کیفیت آب شرب مهربان را ندارد از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی خواست که در خصوص بهبود کیفیت آب شرب مهربان اقدامات عملی لازم را به عمل آورد.

خطیب جمعه مهربان با اشاره به این که در کنار کیفیت پایین آب شرب مهربان، فشار آب نیز در بسیاری از محله‌های شهر مهربان و به ویژه در محلات بالایی شهر بسیار پایین است، آمادگی ستاد نماز جمعه مهربان را برای ارائه توضیحات لازم مسئولین آب و فاضلاب مهربان و یا مقام استانی و شهرستانی در قالب سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه در هفته‌های آتی در خصوص دو مشکل فوق اعلام کرد.


نوشته شده در   جمعه 3 آبان 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode