ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 18 دي 1388     |     کد : 6144

امام جمعه تبريز: مردم ايران تا پاي جان در راه استقلال كشور و ولايت ايستاد‌ه‌اند

امام جمعه تبريز با بيان اينكه فتنه‌گران در صورت ادامه آشوب با اقتدار مردم روبه‌رو خواهند بود، گفت: ملت تا پاي جان در راه استقلال و ولايت ايستاد‌ه است...

 امام جمعه تبريز با بيان اينكه فتنه‌گران در صورت ادامه آشوب با اقتدار مردم روبه‌رو خواهند بود، گفت: ملت تا پاي جان در راه استقلال و ولايت ايستاد‌ه است.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهدشبستري در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اين شهر در مصلاي امام خميني (ره) تبريز اظهار داشت: راهپمايي‌هاي پس از حوادث اهانت به عاشوراي حسيني كه حماسه بي‌نظير مردم را در پي داشت، حماسه‌اي تاريخي بود كه سه دستاوردهاي بزرگ را براي كشور رقم بزند.
وي تصريح كرد: اين حضور حماسي مردم در صحنه براي پاسخ به هتك‌حرمت‌هاي فتنه‌گران سبب شد تا دلگرمي و احساس غرور در دوستداران انقلاب ايجاد شود و آزادگان در سراسر دنيا از اين هوشياري و آگاهي به وجد درآيند.
امام جمعه تبريز گفت: از طرف ديگر خشم و عصبانيت دشمنان خارجي و منافقان داخلي را رقم زد و سبب شد كه دچار انفعال و عقب‌نشيني از خواست‌هاي نامعقول خود شوند.
مجتهدشبستري در خصوص دستاورد سوم حماسه تاريخي مردم در پاسخ به حرمت‌شكنان تصريح كرد: اين حضور آگاهانه مردم در صحنه منجر به بيداري عده‌اي شد كه بي‌تفاوت به مسائل پيش آمده بودند و در تحليل‌ها و ارزيابي‌هاي خود دچار نوعي ترديد شده بودند.
وي در ادامه ابراز داشت: حماسه هشتم دي در تبريز و نهم دي در تهران و ديگر مناطق كشور كه به حق همه در نوع خود بي‌نظير بود، شك و ترديد‌ها را كنار زد و به فتنه‌گران نشان داد كه از تبار يزيد بوده و حتي با اعتقادات ديني مردم سر عناد دارند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي همچنين با ابراز گله‌مندي از برخي خواص كه همچنان سكوت كرده‌اند، اظهار داشت: اين سكوت كه همچنان ادامه دارد موجب تاسف است چرا كه مردم با حضور خود نشان دادند كه نمي‌خواهند كشورشان به دست بيگانه بيفتد و ارزش‌هاي ناب انقلاب و آرمان‌هاي امام راحل كه خون‌هاي زيادي براي آنها هزينه شده به نابودي سپرده شود.
مجتهدشبستري تصريح كرد: خواص بايد تاكنون به خوبي اين مردم را شناخته باشند كه حاضرند تا پاي جان در راه استقلال و ولايت ايستادگي كرده و هراسي از تهديد‌ها و حرمت‌شكني‌ها نداشته باشند.
وي گفت: مردم ايران امروز نيز مانند همان روزهاي اغازين انقلاب شور و شعف حماسي خود را حفظ كرده و بدون كوچك‌ترين ترديد پاي انقلاب ايستاده‌اند.
امام جمعه تبريز در ادامه به قيام 19 دي مردم قم در سال 56 اشاره كرد و ادامه داد: مردم غيور قم در آن سال‌ها در اعتراض به مقاله توهين‌آميز چاپ شده در يكي از روزنامه‌ها كه در آن صريحاً به حجاب و ولايت فقيه توهين شده بود، قيام كرده و شهدايي در اين راه به انقلاب هديه كردند كه در حقيقت نقطه عطفي در طول مبارزات ملت ايران شد و جريان پيروزي انقلاب اسلامي را سرعت بخشيد.
مجتهدشبستري اظهار داشت: اين قيام صرفا حادثه‌اي تارخي نبود بلكه مردم قم عمق فاجعه را درك كرده بودند و با حركت انقلاب خود طومار ستم را در هم پيچيدند از اين رو بايد اذعان داشت اگر احساس وظيفه نكرده و شهيد نمي‌دانند معلوم نبود سرنوشت انقلاب به كجا كشيده مي‌شد.
وي در ادامه به قيام 29 بهمن مردم تبريز در چهلم شهداي قيام مردم قم اشاره كرد و ابراز داشت: اين چهلم‌ها ادامه پيدا كرد تا جايي كه خيلي زود به سرنگوني رژيم منحوس پهلوي انجاميد و درس بزرگي به جهانيان داد.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي همچنين با اشاره به تحولات جهاني، به ساخت ديوار فولادي از سوي مصر در مرز خود با غزه اشاره و تصريح كرد: روزهاي اخير همه شاهد اعتراض جهاني به جنايت برخي از كساني كه آلت دست اسرائيل هستند، بوديم كه ساخت ديوار فولادي در مرز مصر و غزه موجب نگراني‌هايي شد كه اين كار در تكميل محاصره مردم مظلوم غزه صورت گرفت.
مجتهدشبستري در ادامه با هشدار به آمريكا، اسرائيل و هم‌پيمانان آنها خاطرنشان كرد: اگر فكر كرديد عده‌اي غافل يا مغرض در ايران آلت دست دشمن شده و شعار نه غزه نه لبنان سر دادند و شما مي‌توانند سرپوشي بر جنايات خود بگذاريد سخت در اشتباه هستيد چرا كه مردم ايران تا پاي جان بر سر آرمان امام راحل خود ايستاده و دست از حمايت مردم فلسطين برنمي‌دارند.


نوشته شده در   جمعه 18 دي 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode