ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 10 دي 1388     |     کد : 6063

پیش‌بینی رخدادهای مهم سال جدید میلادی توسط پیشگوهای عرب

با پایان یافتن سال 2009 میلادی و آغاز سال جدید، پیشگویی‌ها درباره رخدادهای این سال به یکی از موضوعات روز رسانه‌های جهان تبدیل شده است؛ اما در این میان، علاقه و جدیت ستاره‌شناسان عرب برای پیشگویی سال 2010 بیشتر جلب توجه می‌کند.

با پایان یافتن سال 2009 میلادی و آغاز سال جدید، پیشگویی‌ها درباره رخدادهای این سال به یکی از موضوعات روز رسانه‌های جهان تبدیل شده است؛ اما در این میان، علاقه و جدیت ستاره‌شناسان عرب برای پیشگویی سال 2010 بیشتر جلب توجه می‌کند.
به گزارش «تابناک»، روزنامه «الشرق»، چاپ تونس در جدیدترین پیشگویی برای سال جدید میلادی نوشت: شواهد نشان می‌دهد که سال 2010 سال سرنوشت‌ساز برای همه جهان باشد، اسرائیل در ماه‌های آخر سال آینده، دو جنگ را به منطقه تحمیل خواهد کرد که در آن، نیروی اسرائیل به شدت تحلیل خواهد رفت و اسرائیل یک گام به نابودی نزدیک خواهد شد.
«ترور اوباما و مرگ وی» نیز در این پیش‌بینی قید شده که البته این موضوع پیشتر نیز از سوی افراد متعددی مطرح شده بود.
در گزارش «الشرق»، ظهور تشکیلات تروریستی در سطح جهان که به مراتب خطرناکتر از القاعده نیز هست، پیش‌بینی شده است.
همچنين شبکه تلویزیونی فلسطینی «الفجر الجدید» نیز ترور و قتل اوباما را از رخدادهای سال 2010 خواند و ایالات متحده آمریکا را آبستن حوادث پیش‌بینی ناشدنی دانست.
پیش از این نیز دکتر «سید محمدعلی المعروف»، ستاره‌شناس با سابقه مصری در پیشگویی‌های خود برای سال 2010 ـ که به حدود ده روز پیش برمی‌گردد ـ مدعی شده بود که رژیم صهیونیستی در سال 2010 شاهد ترور یکی از مهمترین سران خود خواهد بود و از طرفی در این سال، سریال پیگرد قضایی سران تل آویو در محاکم بین‌المللی به علت جنگ علیه نوار غزه ادامه خواهد یافت و همچنین همه تلاش‌ها در زمینه از سرگیری مذاکرات سازش به بن‌بست برسد.
«المعروف» همچنین در پیشگویی خود گفته است: عربستان در سال 2010 شاهد درگیری‌های گسترده و تنش‌هایی بوده و در موسم حج، شاهد رخدادهای خونین و تأسفباری خواهد بود.
او در نهایت سال 2010 را سال پیروزی نهایی ایران در برنامه هسته ای خود دانسته است؛ اما یکی از معروفترین پیشگو‌های عرب، «حسن شارني» تونسی است. او به سبب پیشگو‌یی‌هایش که بسیاری به واقعیت پیوسته، شهرت جهانی دارد.
«حسن شارني» كه معاون رئيس اتحاديه بين‌المللي ستاره شناسي است، نخستين بار با اعلام پيش‌بيني مرگ شاهزاده انگليسي «ديانا» بر اثر يك حادثه تصادف، شهرت گرفت. او درباره زمان حدودي مرگ «ملك فهد بن عبدالعزيز آل سعود»، پادشاه عربستان سعودي و «پاپ ژان پل دوم»، اسقف اعظم سابق نيز ادعاهايي كرده بود كه درست از آب درآمد.
پیش‌بینی رئیس‌جمهور شدن اوباما و بحران مالی سال 2009 از دیگر پیش بینی‌های معروف این ستاره‌شناس تونسی است.
اما یکی از جنجال‌برانگیزترین پیشگویی‌های او به موضوع مرگ «یاسر عرفات» برمی‌گردد. «شارنی» در نخستین روز ژانویه سال 2004، در شبكه تلویزیونی العربیة، مرگ یك مقام بلند پایه فلسطینی را در وضعیتی مبهم پیشگویی كرد. وقتی در آغاز برنامه از وی پرسیده شد، این مقام بلند پایه كیست، پاسخ داد: این شخص «یاسر عرفات» است و به شكلی مرموز خواهد مرد.
اما وی پیشگویی‌‌هایی نیز کرده بود که هیچگاه محقق نشد؛ برای نمونه، او در سال 2007 گفته بود که «بوش كوچك»، «ابومازن» فلسطینی و «ایاد علاوی» عراقی سال آینده میلادی ترور می‌شوند، ایتالیا و انگلیس هدف حملات تروریستی قرار می‌گیرند و «صدام» تكریتی هم پیش از محاكمه‌اش می‌میرد!
البته جالب این است که این ستاره‌شناس مطرح تونسی تاکنون سخنی درباره رویدادهای سال 2010 نگفته است.
جالب این است که این مباحث در کشورهای عربی با استقبال مواجه شده و به نظر می رسد آنها بیشتر از آنکه به تحلیل های علمی و منطقی در پدیده های سیاسی و اجتماعی تمایل داشته باشند پیشگویی را بیشتر می پسندند. 



نوشته شده در   پنجشنبه 10 دي 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode