ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 11 مهر 1392     |     کد : 60527

روش‌شناسی صدرالمتألهين

كتاب «روش‌شناسی صدرالمتألهين» كه به قلم غلامرضا ميناگر به نگارش در آمده و به تببين جايگاه وحی در مبادی حكمت متعاليه پرداخته است، به همت انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامی منتشر شد.

 كتاب «روش‌شناسی صدرالمتألهين» كه به قلم غلامرضا ميناگر به نگارش در آمده و به تببين جايگاه وحی در مبادی حكمت متعاليه پرداخته است، به همت انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن (ايكنا)، كتاب «روش‌شناسی صدرالمتألهين» كه به قلم غلامرضا ميناگر به نگارش در آمده و اهتمام خود را بر تأكيد هر چه بيشتر بر هماهنگی شريعت و عقل در حكمت متعاليه و تأكيد بر جايگاه وحی در مبادی اين حكمت قرار داده است، به همت انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامی منتشر شد.

بنا بر اين گزارش، در فصل اول اين نگاشته نتيجه‌ای كه می‌توان به دست آورد اين است كه صدرالمتألهين به علت جايگاه و نيز قوت و كاربرد كامل و بی‌نقصی كه نصوص وحيانی و اسلامی از دو نشئه اين عالم و جهان آخرت دارد، در قبال عقل به اهميت نقش آن توجه كرده و در بيشتر آثار خود به تمامی از آيات و روايات استفاده كامل برده است.

فصل دوم به تبيين اين مطلب اختصاص يافته است كه همچنان كه صدرالمتألهين در مسئله فهم متن و معناشناختی از اصل به طور وافر بهره گرفته است، در مسائلی مانند هستی‌شناخت و نيز معرفت‌شناسی، جملگی از واقعيت و رئاليسم استفاده كامل برده است.

در سومين فصل به وسيله نويسنده تبيينی از طريقه كلی صدرالمتألهين در نحوه دستيابی به معارف عميق و مدلولات تأويلی نصوص وحيانی ـ كه به شكل تعاملی و ديالكتيكی در هر يك از مرحله‌ها صورت پذيرفته ـ ترسيم و ارائه شده است.

در پايان فصل چهارم نيز به عنوان نقطه ثقل اين رساله بر اين مطلب تمركز شده است كه ملاصدرا از تأويل در نص به عنوان يك روش برای كشف باطن امور و نيل به حقيقت آن‌ها استفاده كرده است.

يادآور می‌شود، كتاب «روش‌شناسی صدرالمتألهين» به قلم غلامرضا ميناگر، با شمارگان 1000 نسخه، در 368 صفحه و با قيمت 180 هزار ريال منتشر شده است.



نوشته شده در   پنجشنبه 11 مهر 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode