ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 6 دي 1388     |     کد : 6010

أعمال و عبادات شب عاشورا (دهم ماه محرم)

أعمال و عبادات شب عاشورا (دهم ماه محرم) ...

أعمال و عبادات شب عاشورا (دهم ماه محرم)
شب عاشورا از شب هاي بزرگ سال و شبي است كه پيشواي شيعيان و سيّد شهيدان، حضرت ابا عبدالله الحسين(ع)، با نماز، تهجّد و راز و نياز با پروردگارش آن را زنده نگه داشت، در حالي كه دشمنان اهل بيت(ع) وي را از هر سو احاطه كرده و قصد كشتن او و ياران وفادارش و به اسارت بردن بازماندگان و اهل بيتش را داشتند.
بسيار شايسته است كه شيعيان و محبّان آن حضرت، به وي اقتدا كرده و اين شب عظيم و عزيز را زنده نگه دارند و با عبادات، ادعيه، مناجات و سوگواري سالار شهيدان و ساير شهداي كربلا، به استقبال روز عاشورا بشتابند.
در اين جا به برخي از اعمال عبادي اين شب شريف اشاره مي كنيم:
1- احياي شب عاشورا و بيدار ماندن تا طلوع فجر.
پيامبر اكرم(ص) فرمود: هر كسي شب عاشورا را زنده نگه دارد، مثل كسي است كه به اندازه عبادت تمام فرشتگان، خدا را عبادت كرده باشد و پاداش وي، معادل پاداش هفتاد سال عبادت است.
2- خواندن چهار ركعت نماز در آخر شب.
بدين گونه كه در هر ركعت، پس از قرائت حمد، ده بار آية الكرسي، ده بار سوره قل هو الله احد، ده بار سوره قُل اعوذ بربّ الفلق، ده بار سوره قُل اعوذ بربّ النّاس و پس از پايان نماز نيز صد بار سوره قل هو الله احد را قرائت كند.
3- خواندن يكصد ركعت نماز ] به پنجاه سلام[.
در هر ركعت، پس از قرائت حمد، سه بار سوره قل هو الله احد را بخواند و پس از پايان نماز، هفتاد بار اين تسبيحات را تكرار كند: سبحان الله، والحمدلله، و لا اله الّا الله و الله اكبر، و لا حول و لا قوّة الّا بالله العليّ العظيم.
4- خواندن چهار ركعت نماز.
در هر ركعت نماز، پس از قرائت حمد، پنجاه بار سوره قل هو الله احد خوانده شود. پس از آن به ذكر خدا، صلوات بر رسول خدا(ص) و لعنت بر دشمنان اهل بيت(ع) مشغول گردد و آن ها را فراوان زمزمه كند.
5- خواندن ده ركعت نماز.
در هر ركعت، پس از قرائت حمد، يكصد بار سوره قل هو الله احد را بخواند.
6- خواندن يكصد ركعت نماز.
در هر ركعت، پس از قرائت حمد، سه بار سوره قل هو الله احد را قرائت كند و پس از پايان نماز، اين تسبيحات را صد بار: سبحان الله و الحمد لله، و لا اله الّا الله، و الله اكبر، و لا حول و لا قوّة الّا بالله العليّ العظيم و يكصد بار استغفار و يكصد بار صلوات بر محمد و آل محمد(ص) تكرار نمايد.
7- خواندن دعاي: اللّهم إنّي أسئلك يا الله يا رحمن، يا الله يا رحمن …
8- بيتوته كردن در حرم مطهر حضرت ابا عبدالله الحسين(ع) در كربلا و زيارت نمودن قبر شريف وي.
آن هايي كه توفيق زيارت آن حضرت را از نزديك ندارند، در هر جايي كه هستند وي را از راه دور زيارت كنند و بر او و شهيدان بلند مرتبه كربلا صلوات فرستاده و بر قاتلانشان لعن و نفرين كنند.
9- صائم نشدن.
روزه گرفتن در اين روز جايز نيست و لازم است كسي كه از مبطلات روزه در اين روز، اجتناب كرده است، به نوشيدن مختصري از آب، روزه اش را باز كند.


نوشته شده در   يکشنبه 6 دي 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode