ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 29 شهريور 1392     |     کد : 59807

امام جمعه مهربان: حرکات دیپلماسی خارجی باید با اصول و آرمان‌های انقلاب همخوانی داشته باشد

امام جمعه مهربان با تاکید بر این نکته که فرمایشات رهبری در بحث نرمش قهرمانانه نباید مورد سوء استفاده قرار گیرد گفت: باید هر حرکتی در دیپلماسی خارجی با اصول انقلاب و آرمان‌های والای امام همخوانی داشته و متناسب باشد.


 
امام جمعه مهربان با تاکید بر این نکته که فرمایشات رهبری در بحث نرمش قهرمانانه نباید مورد سوء استفاده قرار گیرد گفت: باید هر حرکتی در دیپلماسی خارجی با اصول انقلاب و آرمان‌های والای امام همخوانی داشته و متناسب باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت الاسلام جلیل جلیلی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در در دیدار فرماندهان، پیشکسوتان و پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: مقام معظم رهبری در خصوص دیپلماسی سیاست خارجی با اشاره به پیچیدگی‌های دنیای دیپلماسی فرمودند، عرصه دیپلماسی، عرصه لبخند و درخواست مذاکره و مذاکره است اما همه این رفتارها باید در چارچوب چالش اصلی فهم و درک شود.

امام جمعه مهربان با اشاره به موافقت رهبر معظم انقلاب با حرکت‌های صحیح و منطقی در سیاست‌های خارجی و داخلی به فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره کرد و گفت: با مسئله‌ای که سال‌های پیش نرمش قهرمانانه خواندم موافقم چرا که این حرکت در مواقعی بسیار خوب و لازم است اما با پایبندی به یک شرط اصلی و مقام معظم رهبری درک ماهیت طرف مقابل و فهم صحیح هدفگذاری او را شرط اصلی استفاده از تاکتیک نرمش قهرمانانه اعلام کرد.

جلیلی با تاکید بر این نکته که فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث نرمش قهرمانانه نباید مورد سوء استفاده قرار گیرد افزود: باید هر حرکتی در دیپلماسی خارجی با اصول انقلاب و آرمان‌های والای حضرت امام خمینی (ره) همخوانی داشته و متناسب باشد.

بی‌‌اطلاعی نسل جدید از بسیاری مسائل و واقعیت‌های دفاع مقدس

خطیب جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس به تمام رزمندگان، ایثارگران و حماسه‌سازان هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: رزمندگان جان برکف با ایثار خون و جان خویش در دوران جنگ تحمیلی تلاش کردند تا استقلال نظام مقدس جمهوری و کشورمان حفظ شود.

امام جمعه مهربان با تاکید بر انتقال دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس به نسل جدید گفت: دستاوردهای جنگ تحمیلی باید به نسل جدید منتقل شود چرا که نسل جدید از بسیاری از مسائل و واقعیت‌های دوران دفاع مقدس اطلاع کامل ندارد و باید تلاش شود تا ضمن نهادینه شدن فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه، این فرهنگ به نسل جدید منقل شود.

جلیلی، معرفی عظمت دین اسلام به دنیا، شکستن ابهت ابرقدرت‌های شرق و غرب و اثبات قدرت اسلام، سلحشوری مردم و تعاون ملت را از برکات جنگ تحمیلی به ملت بزرگ ایران اسلامی عنوان کرد و افزود: در طول دوران دفاع مقدس ائدلوژی و جهان‌بینی جدیدی به دنیا معرفی شد و خود باوری ملت ایران به حد اعلای خود رسید و کشوری که در آغاز جنگ فاقد هرگونه دانش و تکنولوژی علمی بود اکنون به یکی از قدرت‌های برتر منطقه در زمینه فناوری علمی در رشته‌های مختلف رسیده است.

خطیب جمعه مهربان با تبریک اول مهر عید بزرگ فرهنگی به تمام فرهنگیان و دانش آموزان از خیران سخاوتمند که همیشه در کارهای خیر پیشقدم بود‌ه‌اند خواست که به خانواده‌های بی‌بضاعت که در تامین نیازهای حداقل‌های تحصیلی فرزندان خود دچار مشکل هستند، مساعدت کنند.

امام جمعه مهربان همچنین از اولیای دانش آموزانی که بضاعت مالی مناسبی دارند درخواست کرد که برای اداره بهتر و شایسته‌تر مدارس و تامین برخی نیازها در کمک به مدارس همت کنند.


نوشته شده در   جمعه 29 شهريور 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode