ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 14 ارديبهشت 1387     |     کد : 593

امام جمعه مهربان: استمرار عدالت فلسفه وجودي نظام جمهوري اسلامي بوده و است

 امام جمعه مهربان گفت: مبارزه قاطع با فساد يك ضرورت اجتناب ناپذير و استمرار عدالت فلسفه وجودي نظام جمهوري اسلامي بوده و است.

 

حجت الاسلام قهرمان احمدي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته مهربان با اشاره به هشتمين سالگرد صدور فرمان مبارزه با فساد از طرف مقام معظم رهبري اظهار داشت: بر اساس فرمان مبارزه با فساد كه 8 سال پيش مقام معظم رهبري خطاب به سران 3 قوه صادر كردند برخورد با مفسدان بايد قاطع و در عين حال دقيق و ظريف باشد و متهم كردن بي‌گناهان يا يكسان گرفتن گناهان كوچك و بزرگ جايز نيست.
وي رواج فساد اقتصادي را به عنوان يكي از مهمترين موانع در راه پيشرفت‌هاي موفقيت آميز اقتصادي دانست و اظهار داشت: سطوح بالاي اقتصادي مي‌تواند موجب ناركارآمدي سياست هاي دولت شود.
خطيب جمعه مهربان به پيامدهاي بسيار خطرناك عدم مبارزه با فساد از نگاه مقام معظم رهبري اشاره كرد و اظهار داشت: يكي از مهمترين ريشه‌هاي فساد سرمايه گذاري دشمن در اين زمينه مي‌باشد و فساد در صورت عدم مبارزه پيامدهاي بسيار خطرناكي دارد كه از آن جمله مي‌توان به تشويق مردم به كسب ثروت‌هاي بادآورده و نامشروع خالي شدن بيت‌المال به نفع زياده طلبان، نابود كردن دستاوردهاي انقلاب اسلامي، شيوع رشوه دهي و رشوه خواري، تبديل مديران و مردم به پايگاه دشمن و ايجاد دور باطل و بازي گرفتن راي مردم دانست.
امام جمعه مهربان در ادامه با اشاره به فرمايشات مقام عظماي ولايت در جمع پرشور مردم شيراز اظهار داشت: در حادثه عظيم انقلاب اسلامي مردم اولين بار ميدان دار جابه جايي قدرت شدند و با همت و ايمان خود تحولي بسيار عميق را رقم زدند كه اين حادثه تاريخي و پيامدهاي آن را بايد با نگاه كلان و فراگير مورد توجه و بررسي قرار داد .
خطيب جمعه مهربان با اشاره به اين كه مقام معظم رهبري عوامل معارض و مزاحم و هزينه ها را از جمله عناصر هر حادثه تاريخي دانسته اند، تصريح كرد : هر ملت براي تحقق اهداف خود بايد هزينه هايي بپردازد و ملت بزرگ و شجاع ايران نيز 8 سال جنگ تحميلي، تقديم شهيدان بزرگ در مقابله با تروريسم كور دهه 60 و ايستادگي در برابر تهديدها و تحريم هاي اقتصادي را به عنوان هزينه هاي پيروزي انقلاب پرداخته و اكنون نيز در اين ميدان مهم همچنان مقتدر و مصمم ايستاده است.
احمدي با اشاره به تهديدهاي مكرر دو سال اخير استكبار جهاني مبني بر تحريم و محاصره اقتصادي ملت ايران به فرمايشات مقام معظم رهبري در اين رابطه اشاره كرد و گفت: ملت ايران از اوايل انقلاب در محاصره و تحريم دشمنان بوده اما با تكيه بر استعدادهاي دورني خود، اين تهديد را به فرصت، پيشرفت و استقلال و خودباوري تبديل كرده است، بنابراين اين ملت بزرگ را از محاصره اقتصادي نترسانيد.
امام جمعه مهربان تصريح كرد: مقام معظم رهبري در اجتماع پرشور مردم شيراز چاره مشكلات اقتصادي را انضباط مالي و پرهيز از اسراف بيان فرمودند.
خطيب جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم با گراميداشت روز و هفته معلم و تبريك اين روز به معلمان زحمت كش، دلسوز و كم توقع در نظام تعليم و تربيت جمهوري اسلامي ايران و با گراميداشت سالروز شهادت معلم بزرگ استاد شهيد مرتضي مطهري، ايشان را مرز ميان افراط و تفريط دانست و افزود: شهيد آيت‌الله مطهري در واقع منبع فكري جامعه و انقلاب ماست و حق ايشان بر گردن ما وصف نشدني است و تاثير آن برگوار هم در شكل گيري تفكر انقلابي جامعه ما بسيار زياد است.


نوشته شده در   شنبه 14 ارديبهشت 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode