ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 14 ارديبهشت 1387     |     کد : 591

امام جمعه تبريز خواستار برخورد جدي و اعلام اسامي با مفاسد اقتصادي و قطع يد متجاوزان به بيت المال شد

 

 

ايت الله محسن مجتهد شبستري در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز خواستار پياده شدن تقواي اقتصادي در جامعه شد و افزود: فرامين رهبري در زمينه مبارزه با مفاسد اقتصادي بايد سرلوحه كار مسئولان به‌ويژه سران سه‌قوه باشد.
وي با اشاره به سالروز صدور فرمان 8 ماده‌اي مقام معظم رهبري اظهار داشت: مقام معظم رهبري 8 سال پيش در فرماني 8 ماده‌اي به سران سه قوه مقننه، مجريه و قضائيه دستور دادند كه با مفاسد برخورد شود.
شبستري تصريح كرد: اين حكم بايد زنده باشد و بايد جلو مفاسد اعم از مفاسد مالي، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي گرفته شود.
نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي با اشاره به سخنان رئيس جمهور در برخي سفرهاي استاني و افشاي مفاسد اقتصادي خاطر نشان كرد: برخي افراد با استفاده از رانت‌هاي كلان زمينه فساد اقتصادي را فراهم آورده‌اند به جاي آنكه برخي تسهيلات در اختيار توليد قرار گيرد در اختيار افراد سودجو قرار گرفت.
وي از سران سه قوه خواست فرمان 8 ماده‌اي رهبر معظم انقلاب را هرچه زودتر به مرحله عملي رسانده و اسامي مفسدين اقتصادي و بيت المال و نهادهاي كه در اين ارتباط متخلف هستند را به اطلاع عموم مردم كه صاحبان اصلي بيت‌المال هستند، اعلام كنند.
خطيب جمعه تبريز در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به حضور 60 درصدي مردم در انتخابات مجلس هشتم و انتخاب اصلح آنها تصريح كرد:هيچ كدام از جريان‌هاي سياسي در انتخابات دور دوم مجلس شوراي اسلامي پيروز نشد و مردم برنده نهايي و واقعي اين انتخابات بودند.
وي با اشاره به رهنمودهاي مقام معظم رهبري در خصوص انتخاب افراد صالح براي نمايندگي مجلس شوراي اسلامي،خاطر نشان كرد: در اين انتخابات نيز مردم به پندارهاي ايشان لبيك گفتند و افرادي را به مجلس معرفي كردند كه با معيارهاي اعلام شده از سوي ايشان سازگار بود.
شبستري خاطر نشان كرد: مشاركت باشكوه و حضور انبوه مردم در اين انتخابات در حالي صورت گرفت كه دشمنان از ماه‌ها قبل با تبليغات گسترده در جهت ممانعت مردم از حضور در اين عرصه سياسي تلاش و برنامه‌ريزي مي‌كردند.
خطيب جمعه تبريز تصريح كرد: به رغم همه تلاش‌هاي دشمنان حضور باشكوه و نيرومند مردم در صحنه سياسي بي‌نظير بود و تمام نقشه‌هاي شوم آنان عليه نظام جمهوري اسلامي ايران را نقش برآب كرد.
نماينده ولي فقيه در استان‌ آذربايجان شرقي خاطر نشان كرد: مردم براي اينكه بگويند به اصل نظام و انقلاب پاي‌بند هستند و تمام مشكلات و كمبودها را تحمل مي‌كنند، در روز انتخابات بهترين رفتار انتخاباتي و فاداري را به جهان نشان دادند و اين امر موجب ياس و نا‌اميدي دشمنان انقلاب اسلامي شده است.
شبستري با بيان اينكه مجلس متعلق به فرد و گروهي خاص نيست،از دولتمردان و مجلسيان خواست به انتخابات معنادار و اصلح مردم جواب عملي دهند.
وي تصريح كرد: مجلس و دولت با همدلي و صميمت،پشتكار و جديت همه مشكلات فرهنگي و اقتصادي را هر چه زودتر حل و رفع كنند.
شبستري با اشاره به تهديدهاي مكرر دو سال اخير استكبار مبني بر تحريم و محاصره اقتصادي ملت ايران خاطرنشان كرد: ملت ايران از اوايل انقلاب در محاصره و تحريم دشمنان بوده اما با تكيه بر استعدادهاي دروني خود، اين تهديد را به فرصت پيشرفت و استقلال و خودباوري تبديل كرده است بنابراين اين ملت بزرگ را از محاصره اقتصادي نترسانيد.
امام جمعه تبريز با اشاره به خشكسالي در سال جاري اسراف آب را حرام شرعي دانست و از مردذم خواست در مصرف آب صرفه جويي كنند.

امام


نوشته شده در   شنبه 14 ارديبهشت 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode