ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 11 مرداد 1403
پنجشنبه 11 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 13 شهريور 1392     |     کد : 58953

تشکل‌هاي ديني براي مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي بسيج شوند

مديرکل تشکل هاي ديني و مراکز فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي به بسيج تشکل‌هاي ديني براي مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي تأکيد کرد.

مديرکل تشکل هاي ديني و مراکز فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي:

تشکل‌هاي ديني براي مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي بسيج شوند

مديرکل تشکل هاي ديني و مراکز فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي به بسيج تشکل‌هاي ديني براي مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي تأکيد کرد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي؛ رضا معممي در جلسه شوراي هيئات مذهبي آذربايجان شرقي با بيان اين مطلب اظهار داشت: با توجه به جنگ نرم دشمن که يکي از پيامدهاي آن ايجاد آسيب‌هاي اجتماعي و افزايش آن است، ضروري است تشکل‌هاي ديني به ويژه هئيات مذهبي و کانون هاي فرهنگي تبليغي نسبت به آگاه سازي و تقويت باورهاي ديني و معرفتي جامعه هدف خود گام بردارد.

وي افزود: توجه به نهادينه سازي سبک زندگي اسلامي ايراني ، آشنايي با عرفان هاي نوپديد ، آشنايي براي مقابله با جنگ نرم ، تقويت بنياد خانواده و آشنايي با رسانه و فضاي مجازي در تشکل هاي ديني ضروري است.

وي همچنين تمسک به قرآن و اهل بيت (ع) را تنها راه صيانت جامعه از گريبان گير شدن افراد جامعه با آسيب هاي اجتماعي مطرح کرد و گفت: وظيفه وعاظ و مداحان در اين خصوص بدليل داشتن تربيون و مرجع بودن چشمگيرتر است.

مديرکل تشکل هاي ديني و مراکز فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي در خصوص شوراي هئيات مذهبي نيز افزود: اگر ما اولين دوره چهارساله راه اندازي شوراي هئيات مذهبي را دوره استقرار ، دوره دوم را نيز دوران نشست و دوره سوم را زمان تحکيم اين نهاد ديني بدانيم، چهارمين دوره را بايد دوره کمال يابي و ارتقاي آن دانسته و کانديداهاي اين دوره بايد از سطوح سواد بالاتري برخوردار باشند.

معممي مقدم يکي از کارهاي مهم سازمان را نهادسازي ديني برشمرد و گفت: مصداق بارز آن شوراي هئيات مذهبي است اگرچه کميت متراکم هئيات و از سويي کمبود منابع در اختيار شوراها ، قدرت مانور آنها را کاسته است ولي با احصاي اقدامات محتوايي و نفوذ بالاي شوراي هئيات مذهبي در هدايت و نظارت بر جامعه هدف، به راحتي مي توان از موفقيت و تأثير شوراها بر عرصه مراسم مذهبي و پالايش آن از آسيب ها آگاه شود.

مديرکل تشکل هاي ديني و مراکز فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي در جلسه انجمن هاي اسلامي خواهان تشويق و ترغيب مديران استان ها به برگزاري کارگاه هاي آموزشي و مهارت آموزي براي انجمن هاي اسلامي در محيط ادارات ، بازار ، محلات ، کارخانجات و مساجد شد.

وي با اشاره به ماده 11 راهکارهاي ارتقاي عملکرد سازمان تبليغات اسلامي مصوب ششصد و پنجمين جلسه شوراهاي انقلاب فرهنگي مبني بر ساماندهي نهادهاي مذهبي مردمي به ويژه انجمن هاي اسلامي و هئيات مذهبي باتوجه به وضع اين نوع فعاليت‌ها در جامعه از اوليت برخوردار است که از سازمان بايد به عنوان يک نهاد مرجع نسبت به حمايت ، هدايت و حفظ سلامت ديني اين نهادها نقش فعالتري ايفا کند.


نوشته شده در   چهارشنبه 13 شهريور 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode