ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 14 مرداد 1392     |     کد : 57598

تیم ملی ایران مرحله دوم را هم با برد آغاز کرد/ آتش در سبد هند

تیم ملی بسکتبال با شکست دادن هند در روز نخست از مرحله دوم مسابقات قهرمانی مردان آسیا به چهارمین پیروزی متوالی خود در این رقابت‌ها دست یافتند.




تیم ملی بسکتبال با شکست دادن هند در روز نخست از مرحله دوم مسابقات قهرمانی مردان آسیا به چهارمین پیروزی متوالی خود در این رقابت‌ها دست یافتند. در این بازی بازیکنان تیم ایران در پرتاب‌های سه امتیازی عملکرد به مراتب بهتری نسبت به دیدارهای مرحله مقدماتی داشتند و از این راه امتیازهای زیادی کسب کردند. آسیب دیدگی کامرانی اتفاق بد این بازی بود.



به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و هند نخستین دیدار از گروه F مسابقات قهرمانی مردان آسیا بود که از ساعت 9:15 امروز دوشنبه در سالن مرکز خرید شهر پاسای فیلیپین آغاز شد و طی آن ملی پوشان بسکتبال کشورمان موفق شدند حریف خود را با نتیجه 102 بر 58 شکست دهند. نتیجه کامل این دیدار به شرح زیر است:

* ایران 102 - هند 58
(25 بر 12)،(26 بر 10)،(27 بر 17)،(24 بر 19)

نیمه نخست؛ ایران برنده در هر دو کوارتر
همچون سه دیدار گذشته صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی، مهدی کامرانی، اوشین ساهاکیان و حامد آفاق ترکیب اولیه تیم ملی بسکتبال ایران را برای دیدار امروز برابر هند تشکیل می دادند. این بازیکنان در دقایق ابتدایی بازی رقابت نزدیکی با حریف داشتند اما این رقابت نزدیک خیلی دوام نداشت چون در ادامه این شاگردان بچیروویچ بودند که با پرتاب های موفق خود به امتیازات متوالی می رسیدند. وقتی نتیجه بازی 5 بر 5 به سود ایران بود، حدادی با پاس مهدی کامرانی تیم ایران صاحب دو امتیاز کرد. بعد از آن بازیکن شماره 9 هند، یک امتیاز از دو پنالتی گرفت و یکی از امتیازهای از دست رفته را جبران کرد. هر چند آفاق بلافاصله یک شوت سه امتیازی موفق زد.

در ادامه بازی پاس خوب صمد نیکخواه بهرامی به زیر حلقه، حدادی را در موقعیت گلزنی دوباره قرار داد که نتیجه آن کسب دو امتیاز دیگر و 12 بر 5 شدن نتیجه بازی بود. در این کوارتر بازیکنان ایران در مجموع در زدن شوت های سه امتیازی کاملا موفق عمل کردند و به همان اندازه در ریباند دفاع؛ به همین دلیل در دقایق پایانی بچیروویچ اقدام به تغییر ترکیب اصلی کرد طوریکه ابتدا جواد داوری را وارد زمین کرد. سپس جمشیدی و سهراب نژاد به جای نیکخواه بهرامی و ساهاکیان وارد زمین شدند. آن داودی هم آخرین بازیکن تعویضی در این کوارتر بود که جای کامرانی را در ترکیب اصلی گرفت.

تیم ملی بسکتبال با ترکیب دقایق انتهایی کوارتر اول، کوارتر دوم دیدار با هند را آغاز کرد فقط اینکه اصغر کاردوست جایگزین حامد حدادی شد تا ترکیب اولیه تیم کاملا تغییر کرده باشد. آرن دادوی اولین بازیکنی بود که با یک شوت سه امتیازی تیم ایران را در این کوارتر صاحب امتیاز کرد تا نتیجه بازی 28 بر 12 شود اما بعد از آن آفاق دوباره به جای این بازیکن به زمین بازگشت. در این دقایق بازیکنان هر دو تیم در حمله بی دقت کار کردند و به همین دلیل در کسب امتیاز ناموفق بودند حتی هندی ها از دو موقعیتی پرتابی که نصیبشان شد تنها به یک امتیاز رسیدند. بعد از عملکرد ناموفق اصغر کاردوست در ریباند حمله، تیم ایران از کسب یک امتیاز دیگر محروم کرد.

وقتی نتیجه بازی 28 بر 14 بود،کاپیتان کشورمان یک شوت دو امتیازی زد که بلافاصله از سوی هندی ها جبران شد و نتیجه بازی را 30 بر 16 کرد. در ادامه اما کار گروهی بهتر تیم ملی بسکتبال ایران در حمله باعث شد نیکخواه بهرامی و کامرانی هر یک دو امتیاز بگیرند و تیم ملی کشورمان را 24 امتیازی کنند. در ادامه بازی و بعد از اینکه خطا روی کامرانی این بازیکن را از زدن یک شوت موفق ناکام کرد، صمد نیکخواه بهرامی با یک شوت دو امتیازی موفق اختلاف امتیاز دو تیم را به 20 امتیاز رساند در حالیکه حدود 5 دقیقه به پایان کوارتر دوم باقی مانده بود.

در ادامه اما بازیکنان هند از یک شوت و دو موقعیت پرتاب که البته فقط یکی از آنها نتیجه بخش بود سه امتیازی متوالی گرفتند و اختلاف خود را با تیم ایران کم کردند اما کامرانی بعد از اینکه یک پنالتی را از دست داد، یکی دیگر را به گل تبدیل کرد. این بازیکن بلافاصله شوت سه امتیازی زد که ناموفق بود اما سهراب نژاد با ریباند خوب خود دو امتیاز گرفت و نتیجه بازی را 42 بر 19 کرد.

"سینگ" بازیکن شماره 10 هند، کسی بود که در این دقایق از هر دو موقعیت پنالتی که نصیبش شده بود به خوبی استفاده کرد و تیم ملی هند را صاحب دو امتیازی متوالی کرد هر چند در ا دامه سهراب نژاد با دو پرتابی که اولی سه امتیاز و دیگری دو امتیاز داشت، اجازه نداد تیم ملی کشورمان در کسب امتیاز کم بیاورد. در دقایق پایانی کوارتر دوم یک پرتاب سه امتیازی موفق که توسط حامد آفاق زده شد اختلاف امتیاز تیم ایران را بیشتر کرد و در نهایت این کوارتر با نتیجه 26 بر 10 به پایان رسید. بدین ترتیب تیم ملی بسکتبال ایران نیمه نخست دیدار با هند را با برتری 51 بر 22 خودتمام کرد.

نیمه دوم؛ آسیب دیدگی، خطا و بازهم برتری
نیمه دوم در شرایطی آغاز شد که تیم ایران با پیروزی قاطع در مجموع دو کوارتر نخست، خیال آسوده ای نسبت به کسب نتیجه نهایی بازی داشت. با این حال ملی پوشان کشورمان در کوارتر سوم هم از تلاش برای کسب امتیازات بیشتر دست نکشیدند. در اواسط کوارتر سوم و نتیجه بازی 61 بر 30 بود؛ مهدی کامرانی به هنگام شیرجه زدن در برخورد با پای حریف (بازیکن شماره 14 هند) دچار آسیب دیدگی از ناحیه سر شد. همین مسئله باعث انتقال این بازیکن به خارج از زمین شد. آرن داودی به جای او وارد زمین شد.

در ادامه بازی بازیکنان ایران که در دفاع کار سختی نداشتند، به راحتی به امتیازهای خود افزودند با این حال وقتی نتیجه بازی 66 بر 34 بود، بچیروویچ در اعتراض به خطایی که داور مسابقه از شاگردانش گرفته بود، اعتراض کرد که همین مسئله موجب تکنیکال فول شد این درحالی بود که پیش از او کاپیتان تیم ملی کشورمان هم تکنیکال فول گرفته بود.

با همه این اتفاقات در کوارتر سوم هم ایران تیم موفق میدان بود. در این کوارتر که تقریبا از اواسط آن هیچ یک از بازیکنان ترکیب اصلی در داخل زمین نبودند و بازی توسط نفراتی مانند جمشیدی، کاردوست، داودی، سهراب نژاد اداره می شد، ملی پوشان کشورمان در پرتاب های سه امتیازی موفق تر از دو کوارتر دیگر عمل کردند و توانستند در مجموع 10 امتیاز بیشتر از حریف بگیرند.

در ادمه دیدار تیم های ایران و هند و در کوارتر چهارموقتی تیم ایران با 40 عاختلاف امتیاز از حریف پیش بود (82 بر 42) داودی مرتکب خطای چهارم خود شد. همین بازیکن از دو پنالتی یکی را به گل تبدیل کردتا نتیجه 83 بر 42 روی تابلو ثبت شود. بعد از آن محمد جمشیدی با پرتاب سه امتیازی که وارد سبد هند شد، هفتمین امتیاز خود هشتاد و ششمین امتیاز را برای تیم ایران کسب کرد. هندی ها البته این حرکت را با یک پرتاب دو امتیازی جبران کردند.

در نیمه این کوارتر داودی یک پرتاب سه امتیازی دیگر زد تا ثابت شود پرتاب های سه امتیازی از مهمترین عوامل برتری ایران در این بازی بوده است. ابلته هندی ها هم در زدن اینگونه پرتاب ها در کوارتر سوم خودی نشان دادند طوریکه با استفاده از آن خود را به امتیاز 51 و سپس 54 رساندند. بعد از این وقتی ایران 95 امتیاز در اختیار داشت، اصغر کاردوست در یک حرکت زیبا خود را صاحب نهمین امتیاز کرد و تا تیم ایران 97 امتیازی شود. البته هندی ها که در این دقایق خوب بازی می کردند خیلی زود به دو امتیاز دیگر رسیدند اما بالاخره تیم ایران مجموع امتیازاتش را سه رقمی کرد. کاردوست بازیکنی بود که امتیازات تیم ایران را به 100 رساند.

سامان ویسی هم در ثانیه های پایانی امتیاز آور شد. این بازیکن با یک پرتاب امتیازی کمک کرد تا مجموع امتیازات ایران به 102 برسد. بعد از آن هندی ها از دو موقعیت پنالتی که نصیب شان شد دو امتیاز گرفتند و 58 امتیازی شدند و در نهایت این کوارتر بدون تعییر این امتیازها به پایان رسید یعنی 102 بر 58.

بدین ترتیب تیم ملی بسکتبال کشورمان با برتری در هر چهار کوارتر دیدار برابر هند به پیروزی قاطع دست یافت.

دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و هند نخستین دیدار از گروه F و دومین دیدار از روز نخست مرحله دوم مسابقات قهرمانی مردان آسیا بود که برگزار شد. در دیدار نخست این روز از رقابت ها دو تیم قطر و اردن از گروه E به مصاف هم رفتند. برنامه سایر دیدارهای این روز از مسابقات به شرح زیر است:

گروه E

* چین تایپه - هنگ کنگ
* فیلیپین - ژاپن

گروه F

* قزاقستان - چین
* کره جنوبی - بحرین

تیم ملی بسکتبال دومین دیدار خود در مرحله دوم مسابقات را روز سه شنبه برابر بحرین برگزار می کند. این دیدار نیز ساعت 9:15 به وقت ایران آغاز می شود.


نوشته شده در   دوشنبه 14 مرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode