ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 3 مرداد 1392     |     کد : 57072

لازم‌الاجرا بودن مصوبات شورای فرهنگ عمومی برای تمام دستگاه‌های دولتی و غیردولتی

استاندار آذربایجان شرقی بر لازم‌الاجرا بودن مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان برای تمام دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی تاکید کرد.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد
لازم‌الاجرا بودن مصوبات شورای فرهنگ عمومی برای تمام دستگاه‌های دولتی و غیردولتی
استاندار آذربایجان شرقی بر لازم‌الاجرا بودن مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان برای تمام دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد اقامه نماز استان، با بیان اینکه بخشی از موضوع نماز، مرتبط با حاکمیت و نقش مدیران است که تقریبا در حد قابل قبولی انجام شده، افزود: بخش دیگر این موضوع که مرتبط با نقش مردم در توسعه فرهنگ نماز است، باید با محوریت اصالت مسجد و تبیین درست جایگاه روحانیت تعریف شود.

وی خاطرنشان کرد: اساسا پیش‌بینی‌های لازم برای فراهم کردن بستر اقامه نماز در مراکز حاکمیتی از قبیل ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس و مراکز نظامی با سپردن مسئولیت به افراد خاص، انجام یافته است؛ با این حال معتقدیم که باید بسیار بیشتر از شاخص‌های عنوان شده، در امر نماز سرمایه‌گذاری کنیم؛ بنابراین هر دستگاهی که در این زمینه متولی است، باید برنامه‌های خود را برای توسعه هر چه بیشتر فرهنگ نماز ارائه کند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با بیان این که باید در محلات و بازارها، بهتر از این شاهد اقامه نماز باشیم، اظهار داشت: موضوع اقامه نماز در هر یک از مکان‌های عمومی مانند بازار، پارک‌ها و بوستان‌ها و کارخانجات و کارگاه‌ها باید متولی خاص خود را داشته باشند.

وی با اشاره به پیشنهاد رئیس ستاد اقامه نماز استان در مورد تعیین متولی خاص برای طرح "یاوران نماز"، تاکید کرد: در این راستا باید شأن روحانیت را به عنوان یک جایگاه مقبول اجتماعی در نظر بگیریم و این روحانیت است که باید در جایگاه یاور نماز، این چارچوب را برای خود ایجاد کند.

علیرضابیگی با بیان این که احساس خلأ وجود روحانی را در جمع روستاییان خود، در نقاط دوردست درک می‌کنیم، گفت: افزایش حضور روحانیت در نقاط مختلف، ترویج مبانی دینی و به خصوص امر نماز را در پی خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به پیشنهاد تشکیل کارگروه آسیب‌شناسی مباحث مربوط به نماز، تاکید کرد: این کارگروه باید فارغ از تقسیم‌بندی‌های سازمانی، تکالیفی برای نهاد‌های مختلف از قبیل صدا و سیما، سازمان تبلیغات، حوزه‌های علمیه و سایر مراجع، تعریف کند.

علیرضابیگی افزود: ماموریت این کارگروه، ارایه راهکارها و دستورالعمل‌های لازم برای توسعه امر نماز جهت تصویب در شورای فرهنگ عمومی است و ما هم مبنای ارزیابی دستگاه‌های خود را بر مبنای همان مصوبات قرار می‌دهیم و به این ترتیب خواهیم توانست از امکانات و اختیارات خود به درستی استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی بر لازم‌الاجرا بودن مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان برای تمام دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی تاکید کرد.

رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی هم در این دیدار با ارایه گزارشی از روند فعالیت‌های این ستاد و با تاکید بر اجرای رویکردهای فرهنگی در تبیین فریضه نماز، گفت: تبیین ابعاد مختلف نماز با اجرای برنامه‌های فرهنگی در میان کودکان و نوجوانان، اثرپذیری و ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

اسدالله ضیایی، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع نماز با شرکت بیش از هشت‌هزار دانش‌آموز و برگزاری کلاس‌های آداب و اسرار نماز را از جمله برنامه‌های ستاد اقامه نماز استان اعلام کرد و افزود: در مجموع بیش از 66 هزار نفر با صرف 430 میلیون ریال هزینه، در برنامه‌های فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز حضور داشته‌اند.

وی همچنین از بازدید و نظارت ستاد اقامه نماز بر نمازخانه‌های بین‌راهی و ادارات خبر داد.


نوشته شده در   پنجشنبه 3 مرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode