ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 21 تير 1392     |     کد : 56433

امام جمعه مهربان: 23 تیر روز دفاع از ولایت و نظام اسلامی است

امام جمعه مهربان گفت: امت بزرگ ایران اسلامی نشان داده‌اند که هیچ زمانی از ولایت و نظام دست بر نمی‌دارند و 23 تیر نیز روز دفاع از ولایت و نظام اسلامی است.

امام جمعه مهربان گفت: امت بزرگ ایران اسلامی نشان داده‌اند که هیچ زمانی از ولایت و نظام دست بر نمی‌دارند و 23 تیر نیز روز دفاع از ولایت و نظام اسلامی است.
به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام و المسلمین جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع حافظان، قاریان و اساتید قرآنی محفل انس با قرآن اشاره و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانی در این مراسم تلاوت و تجوید و حفظ قرآن را مقدمه رسیدن به جامعه قرآنی مطلوب دانست و تأکید کرد باید در جامعه اسلامی هدایت قرآنی و سبک زندگی اسلامی حاکم باشد و قرائت و حفظ قرآن زمینه‌ساز فهم قرآن و تخلق به اخلاق قرآنی است و باید فرهنگ جامعه اسلامی منطبق با اخلاق قرآنی و دستورات معصومین (ع) باشد.

خطیب جمعه مهربان با اشاره به برخی تلاش‌ها برای متأثر کردن فرهنگ و سبک زندگی و روابط اجتماعی جامعه از فرهنگ غربی به سفارشات مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره کرد و افزود: تبعیت اکثریت مردم دنیا از فرهنگ غرب ملاک و دلیلی برای تبعیت از این فرهنگ در جامعه اسلامی نیست و در جامعه اسلامی باید هدایت و معیارهای قرآنی مورد تبعیت قرار گیرند و دین، عقل سلیم و گفتار معصومین (ع) معیارهای قرآنی هستند که باید در جامعه اسلامی ملاک پیروی و تبعیت باشند.

جلیلی با اشاره به اظهار رضایت و خرسندی مقام معظم رهبری از توجه بیش از پیش جوانان و علاقمندی آنان به قرآن و تلاوت و حفظ آن خاطرنشان کردند، همه آحاد جامعه باید با قرآن ارتباط برقرار کنند زیرا قرائت و فهم قرآن مقدمه تدبر در آن است.

خطیب جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم با گرامیداشت 21 تیرماه که به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است به حادثه مسجد گوهر شاد در 21 تیرماه 1314 اشاره کرد و گفت: یکی از قیام‌های خونین مردم مسلمان ایران به رهبری مراجع تقلید در قرن معاصر، که نقطه عطفی در تاریخ قیام‌های اسلامی در صد ساله اخیر است، قیام مردم مسلمان در مسجد گوهرشاد، در کنار مرقد مطهر حضرت امام رضا(ع) علیه ماموران دیکتاتوری رضاخان، و کشف حجاب است.

امام جمعه مهربان افزود: در آن دوران مردم برای مقابله با سیاست‌های غلط رضاخان قیام کردند تا از مظاهر اسلام دفاع کند که منجر به فاجعه خونین گوهرشاد شد و باید توجه داشت که حجاب و عفاف برای زن مصونیت است و لذا زنان ما باید با مرور تاریخ و اینکه چه زحماتی برای حفظ اسلام و مظاهر آن نظیر واقعه مسجد گوهرشاد کشیده شده است در حفظ حجاب خود کوشا باشند.

جلیلی در ادامه به حماسه همبستگی ملی در دفاع از ارکان مقدس نظام در سال 78 اشاره کرد و یادآور شد: در تیرماه 78 توطئه بزرگی توسط دشمنان رقم خورد و مردم نجیب و مومن و ولایت‌مدار ایران اسلامی با حضور ارزشمند خود در 23 تیرماه 78 توطئه دشمنان را در نطفه خفه کردند و نشان دادند که هیچ زمانی از ولایت و نظام دست برنمی‌دارند و در واقع 23 تیر روز دفاع از ولایت و نظام اسلامی است.

خطیب جمعه مهربان با گرامیداشت 23 تیرماه سالروز گشایش اولین مجلس خبرگان رهبری در کشور در سال 1362 به جایگاه مجلس خبرگان رهبری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: جایگاه برجسته مجلس خبرگان رهبری، یکی به این دلیل است که وظیفه تعیین رهبر و نظارت بر او را برعهده دارد و دیگر آنکه منتخب و امین مردم در این زمینه است، چرا که مردم با انتخاب اعضای این مجلس، در واقع به آنها برای انجام این ماموریت مهم اعتماد و اطمینان می کنند.

امام جمعه مهربان با اشاره به این که مجلس خبرگان رهبری را می‌توان یک مجمع کارشناسی و تخصصی از علمای مورد اعتماد مردم دانست و افزود: اعضای مجلس خبرگان رهبری را گروهی از علمای کارشناس و اسلام شناس تشکیل می دهند که از مسائل سیاسی روز اطلاع کافی دارند و آنها همچنین با فقهای برجسته در سطح جامعه و ویژگیها و عمق معلومات آنها آشنایی دارند تا در موقع لزوم بتوانند یکی از آنها را با توجه به معیارهای قانون اساسی به رهبری انتخاب کنند و چنین مجلسی که جمعی از علما و فقهای طراز اول و آگاه در آن گرد هم آمده اند، به خودی خود، دارای اعتبار و اهمیت زیادی است.

جلیلی با گرامیداشت سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان پیوسته ضامن حفظ و بقای نظام بوده و تمام قوانین مجلس باید مورد تایید شورای نگهبان قرار گیرد تا رسمیت پیدا کند.

خطیب جمعه مهربان افزود: هر نظامی تشکیلاتی دارد که از آن نظام مراقبت می‌کند و در جمهوری اسلامی ایران نیز این شورای نگهبان است که از جمهوریت و اسلامیت نظام دفاع می‌کند.

امام جمعه مهربان با اشاره به روز بهزیستی و تامین اجتماعی و تبریک این روز به تمام عزیزان زحمتکش در این عرصه اظهار کرد: محرومیت‌زدایی از اقشار مستضعف جامعه امری لازم است و بهزیستی در این مسیر اقدامات ارزشمندی تاکنون انجام داده است.

جلیلی از افراد خیر و مومنان درخواست کرد با کمک به بهزیستی نسبت به رفع فقر و محرومیت اهتمام ورزند.

خطیب جمعه مهربان با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: رمضان ماه نزول قرآن و ماه رحمت و مغفرت است و باید از تمام روزها و شب‌های ماه رمضان در تقویت معنویت استفاده کنیم.

امام جمعه مهربان افزود: در اسلام برای هر چیزی زکاتی است و زکات سلامتی بدن انسان نیز روزه است و انسان مومن باید نسبت به انجام این واجب الهی اهتمام ورزد.



نوشته شده در   جمعه 21 تير 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode