ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 13 تير 1392     |     کد : 56066

ضرورت ریشه کنی خرافات از برنامه های مذهبی/ اطلاع رسانی دقیق در مورد اوقات شرعی ماه رمضان

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: مزاحمت برای مردم و استفاده از قمه، طبل و سنج، ریشه فقهی ندارد و نهادهای ذیربط باید در ساماندهی هیئتها و ریشه کن خرافات در جامعه قدم بردارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: مزاحمت برای مردم و استفاده از قمه، طبل و سنج، ریشه فقهی ندارد و نهادهای ذیربط باید در ساماندهی هیئتها و ریشه کن خرافات در جامعه قدم بردارند.



به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام حمید عظیمی ، ظهر امروز چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی گفت:افزایش تظاهر به روزه خواری در ماه مبارک رمضان و از بین رفتن قبح آن در جامعه در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست.



وی با بیان اینکه نهادهای ذیربط از جمله نیروی انتظامی و قوه قضائیه بیش از پیش باید با مقوله روزه خواری افراد در ماه مبارک رمضان ، مقابله کنند گفت:مسافرانی هم که در بعضی شهرها در پارک ها و فضاهای سبز ، غذا و خوراکی می خورند باید بدانند که در گام نخست از مسافرت در ماه مبارک رمضان خودداری کنند و دوم اینکه اگر هم در ماه مبارک رمضان مسافرت کردند باید بدانند که حتی شکستن روزه در این ماه احکام ویژه ای دارد.



عظیمی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از عملکرد بعضی مساجد گفت:مساجد و هیات امنای مساجد باید بدانند که این اماکن ، تنها تالار نیستند که فقط مجالس ترحیم را برگزار می کنند بلکه باید برنامه های فرهنگی  و دینی دیگری نیز در مساجد برگزار شود.



وی همچنین با انتقاد از عملکرد بعضی هیات های مذهبی در ماه مبارک رمضان  در به راه انداختن دسته جات عزاداری خیابانی  در شب های قدر گفت: مزاحمت برای مردم و استفاده از قمه ،طبل و سنج ، ریشه فقهی ندارد و باید نهادهای ذیربط در ساماندهی هیات حسینی و ریشه کن خرافات در جامعه ، قدم بردارد.



مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی در پایان سخنان خود از صدا و سیما خواست که اطلاع رسانی منظمی در خصوص تعیین اوقات شرعی در ماه مبارک رمضان انجام دهند.


نوشته شده در   پنجشنبه 13 تير 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode