ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 7 تير 1392     |     کد : 55754

امام جمعه تبریز:انتخابات 24 خرداد پرونده فتنه را برای همیشه در کشور بست

امام جمعه تبریز گفت: مشارکت گسترده در انتخابات 24 خرداد و نتیجه حاصله برای همیشه پرونده فتنه در کشور را بست.

امام جمعه تبریز گفت: مشارکت گسترده در انتخابات 24 خرداد و نتیجه حاصله برای همیشه پرونده فتنه در کشور را بست.

خبرگزاری فارس: انتخابات 24 خرداد پرونده فتنه را برای همیشه در کشور بست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی این شهر را عامل اقتدار نظام و حضور حداکثری ملت را دلیل بر امنیت حاکم در کشور دانست و تصریح کرد: دشمنان ماه‌ها تلاش کردند تا مردم حضوری کم‌رنگ در انتخابات داشته باشند، هدف اصلی دشمنان بی‌پشتوانه کردن نظام اسلامی بود، به عبارت دیگر مردم و حضور در صحنه ملت سرمایه اصلی نظام محسوب می‌شود.



وی با اشاره به حضور پر شور مردم در انتخابات 24 خرداد ماه و خلق حماسه سیاسی، گفت: انتخابات اخیر روح تازه و جدیدی را به کالبد انقلاب و نظام اسلامی دمید.



آیت‌الله شبستری تصریح کرد: انتخابات 24 خرداد یک حماسه سیاسی و تاریخی اتفاق افتاد.



وی تاکید کرد: این انتخابات بار دیگر اعتماد و دلبستگی مردم به رهبری، روحانیت و نظام اسلامی را آشکار کرد، دشمنان ایران اسلامی بار دیگر فهمیدند که نظام جمهوری اسلامی علاوه بر مشروعیت الهی از مقبولیت مردمی نیز همچنان برخوردار است و توطئه‌های آنها یکی پس از دیگری با حضور مردم نقش بر آب شده و می‌شود.



وی از حضور سایر نامزدهای ریاست جمهوری در عرصه انتخابات تقدیر کرد و افزود: امروز دوران رقابت تمام‌شده و بقیه نامزدها باید دست در دست هم دولت جدید را در مسیر خدمت به کشور یاری دهند.



آیت‌الله مجتهدشبستری انتخاب یک شخصیت روحانی و عضو مجلس خبرگان رهبری به عنوان رئیس جمهوری از سوی مردم را دارای پیام‌های بسیار روشن و آشکار دانست که تبعیت از خط و راه رهبری از آن جمله است.



وی گفت: انتخاب چنین شخصیتی از سوی آحاد مردم با رای بالا برای همیشه پرونده فتنه در کشور را بست و دروغ‌گویی کسانی که ادعای تقلب در انتخابات سال 88 را داشتند، به طور واضح روشن کرد.



نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: مشارکت گسترده مردم در انتخابات و نتیجه حاصله نشان داد که ادعای تقلب در انتخابات سال 88 از جانب فتنه‌گران، ادعایی واهی و بی اساس بوده و ساز و کارهای انتخاباتی در نظام جمهوری اسلامی سالم است.



آیت‌الله مجتهدشبستری مشارکت گسترده مردم در انتخابات را تقویت‌کننده انقلاب و نظام عنوان و اظهار کرد: در حال حاضر نیز انتخابات به اتمام رسیده و باید رقابت‌های انتخاباتی به رفاقت‌هایی سازنده  برای رشد و اعتلای کشور و نظام اسلامی بدل شود.



دولت مصر برخورد با سلفی‌ها را به مردم واگذار کند



نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به شهادت شیعیان در کشور مصر پیش از جشن نیمه شعبان گفت: این مسئله هشدار و زنگ خطری برای دنیای اسلام است. دنیای استعمار سالیان سال کار کرد تا فرقه سلفی را با آهنگ کشتار در تمام جهان به عنوان چهره اسلام مطرح کند. آنها بودجه‌های کلان از نفت مسلمانان در اختیار آمریکا قرار دادند و امروز محل فتنه برای دنیای اسلام شده‌اند.



وی در ادامه به با اشاره به کشتار فجیع شیعان در مصر که عواطف تمام مسلمانان را جریحه‌دار کرد، گفت: تمام گروه‌های مصری  این عمل وهابی‌ها و سلفی‌ها را محکوم کردند.



وی افزود: سلفی‌ها تروریست‌های القاعده و طالبانی هستند که در سوریه به نتیجه نرسیدند حالا در مصر به دنبال اختلاف بین شیعه و سنی هستند.



آیت‌الله شبستری از دولت مصر خواست همه مسببان این حادثه را هر چه سریع‌تر دستگیر و به مجازات برساند و اگر از عهده ارتش و پلیس این امر خارج است این وظیفه را به خود ملت واگذار کند تا آنها را به سزای عملشان برسانند.



خطیب نماز جمعه تبریز ضمن اشاره به هفتم تیر سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی اظهار داشت: به خاطر خدمات شایانی که این شهید بزرگوار قبل و بعد از انقلاب و در تدوین قانون اساسی ،تنظیم لایحه قصاص و مقاومت‌های منطقی در مقابل ایده‌های غلط لیبرالیست‌ها از خود نشان داد، هفته اول تیر ماه هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.



آیت‌الله مجتهد شبستری افزود: شهدای هفتم تیر راه انقلاب را هموار کردند.





مساجد آماده‌سازی شود



وی با اشاره به دهه آخر ماه شعبان که دهه تکریم و غبارروبی مساجد نامگذاری شده است، گفت: در این هفته غبارروبی مساجد صورت می‌گیرد که لازم است مومنان در این حرکت ارزشمند حضور یابند.



دهه پایانی ماه مبارک رمضان به نظافت و غبارروبی مساجد اختصاص یافته است و این امر باید مورد توجه همگان باشد و مختص به خادمان مساجد نیست.



وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان استقبال بیشتری از مساجد صورت می‌گیرد، تاکید کرد: بخشی از جامعه اسلامی تنها در این ماه به مساجد می‌آیند و باید برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد تا این افراد خصوصا جوانان جذب مسجد شده و به صورت مستمر در برنامه‌های مذهبی و فرهنگی مساجد شرکت کنند. نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: تکریم مساجد امری ضروری است و آباد ساختن معنوی و مادی مساجد باید مورد توجه قرار گیرد.



ضرورت آماده‌سازی مساجد برای استقبال از مهمان خدا



وی با اشاره به حرمت معنوی مساجد در اسلام تأکید کرد: مساجد حرم ‌الهی هستند و همانگونه که خانه کعبه به عنوان بیت‌ الهی شناخته می‌شود، مساجد نیز خانه خدا هستند و تکریم آنها ضروری است.



وی اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان استقبال بیشتری از مساجد صورت می‌گیرد و اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان در برنامه‌های مساجد شرکت می‌کنند.



آیت‌الله مجتهد‌شبستری افزود: حضور پرشورتر مؤمنان در مساجد در ماه مبارک رمضان ضرورت آماده‌سازی مساجد را برای استقبال از مهمان خدا می‌رساند.




نوشته شده در   جمعه 7 تير 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode