ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 6 تير 1392     |     کد : 55711

آينده تاريخ در اسلام کاملا روشن است

مديرکل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي گفت: آينده تاريخ از نگاه اسلام و هدف جامعه بشري به صورت صريح و آشکار روشن شده است.

مديرکل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي گفت: آينده تاريخ از نگاه اسلام و هدف جامعه بشري به صورت صريح و آشکار روشن شده است.

به گزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي ، حجت الاسلام حميد عظيمي در جمع کارشناسان فرهنگي و قرآني ادارات شهرستان هاي استان با بيان اين مطلب گفت: امروزه بحث اساسي عصر ما اين است که تاريخ به کجا مي رود و انسان ها را به خود به کجا مي کشاند؟ اصولا همه در اين انديشه اند که خمير مايه تاريخ چيست؟

وي افزود: مارکسيست ها کوشيدند تا با وضع ديالکتيک مديريت جهاني کنند اما پس از 70 سال به قول امام راحل (ره) بقايلي ان را بايد در موزه هاي تاريخ جستجو کرد چرا که ناقوي بي آبرويي اين انديشه مادي آدمي چنان به صدا در آمد که به گوش همه رسيد.

عظيمي ادامه داد: در مکتب مارکس تاريخ از تضاد بين ابزار قديم و جديد و درگيري حاصل بين آنها به وجود مي آيد و آينده تاريخ در مکتب اينها جاي بحث دارد و معلوم نيست که چه آينده اي رقم خواهد خورد.

حجت الاسلام عظيمي گفت: ليبراليسم هم با قرار گرفتن در مقابل اين تفکر امروز در سراشيبي سقوط قرار دارد و رو به سوي وعده امام راحل (ره) که همان خستگي بشريت از اين تفکر است گذاشته است.

مديرکل تبليغات اسلامي استان ادامه داد: پيدايش انقلاب شکوهمند اسلامي ايران موجب شد تا تعريفي جديد از انسان و آينده آن براي جهانيان عرضه شود چرا که اين انقلاب بر مبناي مکتب وحي بوده و شالوده اي الهي دارد که براي اداره دنيا برنامه دارد.

حجت الاسلام عظيمي در اين باره ابراز داشت: هم اکنون اين تفکر به جهان صادر شده است و الگوي حاکميتي آن که همان ولايت مطلقه فقيه است در حال پياده شدن در جهان است و مردم نيز به اين الگو احساس نياز مي کنند.

وي در خصوص نگاه اسلام به آينده بشر گفت: در اين مکتب الهي که براي همه امور بشر برنامه مدوني دارد آينده تاريخ آينده اي روشن و واضح است که به آن وعده داده شده است و اين آينده در اثر تقابل جبهه حق و باطل محقق مي شود که در طول تاريخ بشريت تکرار شده است و در حال تکرار است.

حجت الاسلام عظيمي تصريح کرد: آينده اي که اسلام وعده آن را داده است نتيجه تقابل حق و باطل است و به صراحت وعده داده شده است که آينده از آن صالحين است که با ظهور امام زمان (عج) محقق مي شود.

وي تاکيد کرد: البته نتيجه حاصل ماحصل سال ها رنج تمام انسان ها براي تحقق بخشيدن به آرمان هايي است که خداوند براي بشر ترسيم کرده که بايد با سال ها مجاهدت در کنار منجي خود به آن دست يابند.


نوشته شده در   پنجشنبه 6 تير 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode