ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 4 تير 1392     |     کد : 55624

۳۰ هزار ساعت برنامه رادیویی برای فصل تابستان

معاونت صدای رسانه ملی برای ایام تابستان برنامه‌ریزی گسترده‌ای انجام داده و شبکه‌های مختلف رادیویی با ویژه‌برنامه‌های متنوع، شاد و آموزشی اوقات فراغت شنوندگان را پر می‌کنند. در تابستان امسال بیش از ۳۰ هزار ساعت برنامه از ۲۲ شبکه رادیویی پخش می‌شود.


معاونت صدای رسانه ملی برای ایام تابستان برنامه‌ریزی گسترده‌ای انجام داده و شبکه‌های مختلف رادیویی با ویژه‌برنامه‌های متنوع، شاد و آموزشی اوقات فراغت شنوندگان را پر می‌کنند. در تابستان امسال بیش از ۳۰ هزار ساعت برنامه از ۲۲ شبکه رادیویی پخش می‌شود.


--------------------------------------------------------------------------------


محمدحسین صوفی، معاون صدای سازمان صداوسیما درباره برنامه‌های تابستانی شبکه‌های مختلف رادیویی به‌جام‌جم گفت: تابستان در فرهنگ عمومی ما فصل اوقات‌فراغت و مسافرت است و اقشار مختلف جامعه برنامه‌های تفریحی و سرگرم‌کننده را دنبال می‌کنند.

وی افزود: در این فصل نهادهای مختلف از جمله بسیج، تربیت بدنی و هلال احمر مسئولیت‌هایی با رویکرد اطلاع‌رسانی، آموزشی و تفریحی دارند تا بتوانند بهترین اوقات فراغت را برای اقشار مختلف مردم فراهم کنند. در همین راستا معاونت صدای سازمان صداوسیما هم ویژه‌برنامه‌های متنوع و گسترده‌ای را برنامه‌ریزی کرده تا در این فصل شنوندگان نهایت استفاده را از برنامه‌های شبکه‌های مختلف رادیویی ببرند.

معاون صدای سازمان صداوسیما با اشاره به رویکرد اطلاع‌رسانی، تفریحی و آموزشی برنامه‌های مختلف رادیو گفت: شبکه‌های مختلف رادیو برنامه‌های طنز، نمایش، گفت‌وگو، مسابقه‌های ادبی، مشاعره و... را تدارک‌دیده‌اند.

صوفی ادامه داد: در مجموع بیش از ۳۰ هزار ساعت برنامه در ایام تابستان از ۲۲ شبکه رادیویی پخش می‌شود که در این باره می‌توانم به مسابقه شبانه، مسابقه ۱۰۷.۵، مسابقه بشرا، مسابقه ۱۰۲، مسابقه سنگین و سبک، مسابقه سه نسل و مسابقه ۲۰ سوالی اشاره کنم.

وی از تولید و پخش بیش از ۵۰۰ برنامه طنز در ایام تابستان از شبکه‌های مختلف رادیویی خبر داد و گفت: هریک از شبکه‌های رادیویی بنا به ماموریت‌هایشان برنامه‌های طنز همچون جمعه ایرانی، کوی نشاط، دلخنده، مکث، صورتک، روز هفتم و میدان لبخند را پخش می‌کنند.

معاون صدا درباره پخش برنامه‌های ادبی گفت: برای فصل تابستان ۷۰ عنوان برنامه ادبی و مشاعره از جمله قول و غزل، قند پارسی، چراغستان، در جستجوی سیمرغ و قرار شادانه تدارک دیده شده است.

صوفی عنوان کرد: بیش از ۲۰۰۰ قسمت نمایش رادیویی با مضامین متنوع برای فصل تابستان آماده شده است. هریک از شبکه‌های رادیویی در طول روز یک یا دو نمایش رادیویی پخش می‌کنند. همچنین با توجه به راه‌اندازی رادیو فیلم در ایام تابستان فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی بعد از تبدیل شدن به نمایش‌های رادیویی از این رادیو پخش می‌شوند.

وی اشاره کرد: هر روز یک قسمت از یک سریال یا یک فیلم سینمایی را که مورد توجه مردم است ، پخش می‌‌کنیم.

صوفی افزود: علاوه بر این برنامه‌های روزانه شبکه‌های رادیویی حال و هوای تابستانی به خود می‌گیرد و متناسب با تابستان تغییر رویکرد و ساختار خواهد داشت تا بتواند در حوزه اطلاع‌رسانی کاربردی‌ترین اطلاعات را به شنوندگان منتقل کند.

معاون صدا با اشاره به معرفی اماکن تفریحی و توریستی گفت: در قالب برنامه‌های مختلف این اماکن را معرفی می‌کنیم تا شنوندگان با اطلاعات گسترده سفرهای خود را برنامه‌ریزی کنند. همچنین گزارش آب و هوا و جاده‌ها در برنامه‌های مختلف انعکاس داده می‌شود تا مردم از آن استفاده کنند. رادیو، رسانه همراه است و ما سعی می‌کنیم اطلاعات مورد نیاز را به شنوندگان بدهیم.

صوفی افزود: در فصل تابستان متناسب با مناسبت‌ها ویژه‌برنامه‌های متنوعی هم تولید و پخش می‌شود. همچنین رادیو تابستانه در این فصل برنامه‌های شاد و متنوعی را تدارک دیده است. رادیو تابستانه سال گذشته تجربه خوبی بود و با استقبال شنوندگان روبه‌رو شد. شنوندگان در این شبکه رادیویی می‌توانند اطلاعات مورد نیاز در زمینه‌های گردشگری را کسب کنند و علاوه بر آن با اماکن تاریخی هم بیشتر آشنا شوند.

وی درباره مسابقه قرآن کتاب زندگی گفت: رادیو قرآن طرحی با نام قرآن کتاب زندگی را پخش می‌کند. امسال برای برگزاری این طرح سوره حجرات انتخاب شده و همچنین ۴۰ آموزه قرآنی با موضوع سبک زندگی برای یادگیری شنوندگان استخراج شده است. در طول روز دیگر شبکه‌های رادیویی هم این مسابقه قرآنی را تبلیغ می‌کنند.

معاون صدا با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره نمایش رادیویی افزود: هدف ما از برگزاری این طرح شناسایی استعدادهای جوان در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی و... است. تاکنون علاقه‌مندان ۲۵۰ اثر به دبیرخانه ارسال کردند. در مراسمی از برگزیدگان تجلیل و به آنها جوایزی اهدا می‌شود. همچنین طرح‌هایی که قابلیت نمایش رادیویی را دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صوفی درباره ویژه‌برنامه ماه رمضان رادیو‌های مختلف گفت: هریک از شبکه‌های رادیویی ویژه‌برنامه‌های متنوع اذانگاهی برای اذان صبح، ظهر و مغرب تدارک دیده‌اند. هرروز همه شبکه‌های رادیویی به نوبت ترتیل پخش می‌کنند. پخش ترتیل در شبکه‌های رادیویی همزمان نخواهد بود و بعد از تمام شدن ترتیل در یک شبکه ترتیل‌خوانی از شبکه دیگر آغاز می‌شود.

وی در پایان افزود: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به رادیو بهترین و گوش‌نوازترین تلاوت‌ها را بشنوند. در مجموع با تولید برنامه‌های متنوع در فصل تابستان و مناسبت‌های این فصل تلاش می‌کنیم تا تابستانی جذاب برای شنوندگان رقم بزنیم.

فاطمه عود باشی / گروه رادیو و تلویزیون



نوشته شده در   سه شنبه 4 تير 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode