ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 13 تير 1403
چهارشنبه 13 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 1 تير 1392     |     کد : 55533

چرایی تعدد نام‌های مادر امام مهدی(عج) بررسی شد

مدیر گروه آیند‌ه‌پژوهی پژوهشکده مهدویت با اشاره به مهم بودن بحث ولادت حضرت مهدی(عج) و ضرورت پاسخ‌گویی به شبهات مطرح‌شده در این بحث به تعدد نام‌های مادر ایشان اشاره کرد.

مدیر گروه آیند‌ه‌پژوهی پژوهشکده مهدویت با اشاره به مهم بودن بحث ولادت حضرت مهدی(عج) و ضرورت پاسخ‌گویی به شبهات مطرح‌شده در این بحث به تعدد نام‌های مادر ایشان اشاره کرد.
حجت‌الاسلام رحیم کارگر، مدیر گروه آینده‌پژوهی پژوهشکده مهدویت، پیش از ظهر ديروز، شنبه در نشست علمی ولادت حضرت مهدی(عج) و پاسخگویی به شبهات که در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، گفت: بحث ولادت حضرت مهدی(عج) یکی از مباحث مهم و اساسی در زمینه اعتقادات دینی است.
وی افزود: به دلیل اهمیت ولادت امام مهدی(عج) مخالفان و منکران بحث امامت و ولایت تمامی توان خود را روی این مسأله قرار داده‌اند چون پذیرش ولادت حضرت مهدی(ع) مساوی با پذیرش لوازم آن است.
مدیر گروه آینده‌پژوهی پژوهشکده مهدویت با بیان این‌که انکار و رد ولادت حضرت مهدی(عج) مساوی با انکار و رد برخی موضوعات و مفاهیم مرتبط با ولادت حضرت مهدی(عج) است، اظهار کرد: وقتی به آثار مخالفان ولادت حضرت مهدی(عج) نگاه می‌کنیم، چیزی جز انکار، تخطئه، حذف روایات، تقطیع روایات و حتی توهین استهزاء و امثال آن را نمی‌توان دید و باید گفت آنان با تمام وجود وارد عرصه شده‌اند.
وی با اشاره به محورهای مختلف ولادت حضرت مهدی(عج) خاطرنشان کرد: یکی از محورهای بحث‌ درباره ولادت حضرت مهدی(عج) چرایی خفا و رازآلودگی این واقعه است، یعنی باید چرایی کتمان و پنهان بودن تولد آن حضرت بررسی شود. حجت‌الاسلام کارگر خاطرنشان کرد: یکی دیگر از بحث‌های ولادت حضرت مهدی(عج) شاخصه‌ها و ملاک‌هایی برای اثبات ولادت یک نفر هست که باید مورد بررسی قرار گیرد، باید این ملاک‌ها به گونه‌ای باشد که در گفت‌وگو با یک نفر بتوان این ملاک‌ها را بیان کرد.
وی گفت: بحث دیگر منظومه معرفتی و اعتقادی مهدویت از دلایل و استنادات مختلف نقلی و عقلی و تجربی است که وقتی این‌ها را در کنار هم قرار می‌دهیم به متقن‌ترین نتایج ولادت دست می‌یابیم. مدیر گروه آینده‌پژوهی پژوهشکده مهدویت با اشاره به این‌که بحث‌های مهمی درباره ولادت و قبل از ولادت ایشان داریم که از سوی گروه‌های مختلفی مطرح شده است، خاطرنشان کرد: از وهابیت تا زیدیه شبهاتی درباره امام مهدی(عج) مطرح می‌شود که شبهه وارد کردن به سخن گفتن و بارداری مادر حضرت مهدی(عج) از آن جمله است.
وی ابراز کرد: پژوهشکده مهدویت به تازگی کتابی درباره مادر حضرت مهدی(عج) چاپ کرده‌ که پژوهش جامعی درباره مادر امام زمان(عج) به قلم ناهید طیبی است و شامل مباحث تاریخی و گسترده‌ای در این زمینه می‌شود.
وی با تأکید بر رویکرد اختفا و کتمان وجود امام زمان(عج) پیش از تولد ایشان گفت: اسم‌گذاری‌های مختلف مادر امام زمان(عج) مانند نرگس، سوسن، صیقل و مانند آن به دلیل نوعی مخفی‌کاری است.


نوشته شده در   شنبه 1 تير 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode