ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 10 خرداد 1392     |     کد : 54598

آسیب پذیری جوانان از تبليغات دشمن/ توجه اسلام به آسیب های دوان جوانی

دشمنان جامعه اسلامی، فرهنگ دینی و اعتقاد به خداوند و معنویات را مانع اصلی اهداف خود می بینند و به همین دلیل با ایجاد خلل دراعتقادات مردم به ویژه جوانان درپی به انحراف کشاندن و بی هویت کردن آنان هستند.




دشمنان جامعه اسلامی، فرهنگ دینی و اعتقاد به خداوند و معنویات را مانع اصلی اهداف خود می بینند و به همین دلیل با ایجاد خلل دراعتقادات مردم به ویژه جوانان درپی به انحراف کشاندن و بی هویت کردن آنان هستند.



به گزارش خبرگزاری مهر، در ابتدا برای دانستن اهمیت دوران جوانی به حدیثی از امام علي (ع) اشاره می کنیم که مي فرمايند: "ذهن جوان مانند زمين حاصل خيز است كه هر چه در آن بكارند رشد خواهد كرد".

جوانان سرمايه هاى بزرگ جامعه هستند و از اين رو دوستان و دشمنان زیادی دارند. نقش فروان جوانان در تمدن سازى و حفظ هويت ملى مقامات و مسئولان هر کشوری را وا می دارد كه به آنها توجه خاصی داشته باشند و درصدد پاسخگويى به خواسته ها و نيازهاى آنان بر آيند و در مقابل، دشمنان سعى مى كنند با بهره گيرى از راهكارها و روش هاى متعدد نسل جوان جامعه را نابود نمايند.

دين اسلام، به آسيب هاى فكرى جوانان اشاره كرده و راههاى آفت زدايى آن را نیز بيان کرده است. از يك سو به جوانان توصیه مى كند به تعليم و تربيت پراخته، تحت تأثير القاى شبهه هاى دشمن قرار نگرفته و باورهاى دينى را تقويت كنند و از سوى ديگر با معرفى الگوهاى جوان، به فرهنگ سازى مى پردازد.

وظيفه والدين و حكومت نيز آن است كه جوانان را در آسيب زدايى يارى نمايند. اسلام همچنین جوانان را به بصيرت فراخوانده تا در تشخيص حق و باطل دچار مشكل نشوند و در موقعیت حساس سیاسی راه درست را انتخاب کنند.

متأسفانه جوانان ممکن است در اثر برخى عوامل به ناهنجارى ها و آفات اخلاقى نیز گرفتار شود، از اين رو در اسلام سفارش شده كه جوانان به پرورش و تقويت تقوا و ایمان بپردازند. آسيب هاى اجتماعى جوانان نیز فراوان است كه بحران هويت، اعتياد، و بی بند و باری از جمله آسيب هاى شایع است.

یکی از متغییرهایی که می تواند ذهن جوانان را منحرف کند تبلیغات سوء دشمنان است که متاسفانه این امر در جامعه امروز ما اثرات زیادی دارد. به همین دلیل باید برای مقابله با اثرات تبلبغات دشمن بدنبال راهکار بود که از جمله می شود به موارد زير اشاره کرد:

- تقويت بنيه دين و باورهاي اعتقادي در جوانان از طريق مراكز آموزش و رسانه هاي جمعي و برنامه هاي همگاني

- اطلاع رساني صحيح و به موقع به جوانان در مورد مسائل جاري كشور

- شناختن نيازهاي جوانان و شناخت زبان ارتباطي جوانان

- حضور موثر جوانان در مسئوليت هاي اجتماعي

- الگو سازي براي جوانان از جوانان صدر اسلام و جوانان دوران دفاع مقدس

- مقابله جدي با زمينه هاي جذب توسط دشمن

دشمن مي خواهد با تبليغات خود، ولنگاري و بي بندوباري را ترويج دهد و جوانان را سرگرم مسائل غیر اصلی و حاشیه ای بكند و با سوء استفاده از هیجانات دوران جواني و پاشيدن بذر فساد و ابتذال در بين جوانان سرمايه جامعه را از بین ببرد. در مقابله با اين گونه تهديدات باید بسترهايي فراهم شود كه زمينه هاي رشد، آگاهی و تکامل جوانان فراهم گردد، مشكلات شغلی و ازدواج جوانان حل و فصل گردد، شناخت نيازهاي جوانان در اولويت قرار بگيرد و از بين بردن زمينه هاي فساد و تباهي براي جوانان باید جز برنامه های همیشکی دولت و نظام باشد.


نوشته شده در   جمعه 10 خرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode