ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 25 ارديبهشت 1392     |     کد : 53842

برگزاري مراسم به مناسبت حلول ماه رجب و ولادت حضرت امام محمد باقر (ع) در شهرستان هريس

به مناسبت ميلاد مبارك امام محمد باقر (عليه السلام) و آغاز ماه مبارك رجب، مراسم جشني ، در حسينيه امام خميني(ره) هريس برگزار شد.


به مناسبت ميلاد مبارك امام محمد باقر (عليه السلام) و آغاز ماه مبارك رجب، مراسم جشني ، در حسينيه امام خميني(ره) هريس برگزار شد.


به گزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي استان آذربايجان شرقي , در اين مراسم حجت الاسلام احمدي امام جمعه شهرستان هريس حلول ماه رجب را تبريک و تهنيت گفته و در سخناني به اهميت و بزرگي و فضيلت هاي ماه رجب اشاره كرد و افزود: بخشيده شدن گناهان در اين ماه و توسل به امامان معصوم از خصوصيات اين ماه عزيز است. و نماز اول وقت نبايد در ماه رجب فراموش شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با تاکيد بر اينکه در ميان عبادات اعتکاف نقش برجسته اي در سازندگي، تربيت و اخلاق انسان دارد، اظهار داشت: اعتکاف يک عبادت فردي منفک از همه تعلقات دنيوي است. و در لغت به معني حبس کردن است اما در اصطلاح به معني اقامت در يک مکان مقدس با نيت تقرب جستن به خداي متعال که سه روز يا بيش از سه روز اين اقامت طول مي کشد.

امام جمعه هريس گفت : اعتکاف شرايطي دارد که بايد فرد مکلف به آن شرايط عمل کند اولين شرط اين است که با قصد قربت باشد,در تمام طول سه روز ،روزه باشد,از سه روز کمتر نباشد،حتما در مسجد باشد، با اذن والدين و همسر باشد.

وي افزود: اعتکاف شامل عبادتهاي مختلف ، نماز خواندن ، ذکر خدا گفتن و با خداي خود خلوت کردن و تفکر درباره خود و مراقبه است

وي در پايان گفت: شرکت در اين مراسم به ويژه به قشر جوان و نوجوان که به دنبال خودسازي و رسيدن به آرامش و تقويت روحيه خود مي باشند توصيه مي شود .

در قسمت پاياني مراسم نيز طالبي مداح اهل بيت (ع) به مولودخواني پرداختند و در پايان از حاضرين در مراسم پذيرايي به عمل آمد.

گفتني است اين مراسم به همت اداره تبليغات اسلامي و موسسه قرآني بشري شهرستان هريس برگزار شده بود.


نوشته شده در   چهارشنبه 25 ارديبهشت 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode