ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 20 ارديبهشت 1392     |     کد : 53597

تراکتورسازی – پرسپولیس؛ رویارویی سرخ های شوکه/ تبریزی ها انگیزه نایب قهرمانی دارند

تیم های فوتبال تراکتورسازی تبریز و پرسپولیس تهران در شرایطی در ایستگاه پایانی لیگ دوازدهم رو در روی همدیگر صف آرایی می کنند که هر دو تیم طی چند روز اخیر دچار تغییر و تحولاتی شده و حواشی زیادی پیرامون این دو تیم بوجود آمده که بالبطع مصاف عصر جمعه دو تیم را تحت تاثیر قرار خواهد داد.


خبرگزاری مهر: تیم های فوتبال تراکتورسازی تبریز و پرسپولیس تهران در شرایطی در ایستگاه پایانی لیگ دوازدهم رو در روی همدیگر صف آرایی می کنند که هر دو تیم طی چند روز اخیر دچار تغییر و تحولاتی شده و حواشی زیادی پیرامون این دو تیم بوجود آمده که بالبطع مصاف عصر جمعه دو تیم را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته سی و چهارم و پایانی رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور عصر جمعه با انجام 9 دیدار همزمان در شهرهای مختلف سپری می شود که در یکی از این بازی ها تیم های تراکتورسازی تبریز و پرسپولیس تهران در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به دیدار یکدیگر خواهند رفت.

دیدار دو تیم سرخپوش لیگ اما در شرایطی به میزبانی تراکتورسازان برگزار خواهد شد که هر دو تیم اخیرا تغییراتی را در راس کادر فنی خود داشته و به نوعی با شوک های متفاوتی مواجه شده اند که این امر هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ روحی روانی می تواند روی بازیکنان دو تیم تاثیر زیادی داشته باشد.

تراکتورسازی که هفته قبل در غیاب تونی اولیویرا و با سرمربگیری حسن آذرنیا توانست تیم آلومینیوم هرمزگان را دو بر یک شکست دهد، با همان برد توانست که سهمیه آسیایی خود را برای دومین سال متوالی قطعی کند. البته در قطعیت یافتن صعود مستقیم تراکتورسازی به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شکست همین تیم پرسپولیس برابر سپاهان در فینال جام حذفی بسیار دخیل بود و از سویی شکست فولاد اهواز مقابل استقلال که منجر به قهرمانی تیم آبی پوش در لیگ برتر شد، آسیایی شدن تراکتورسازی را صد در صد کرد.

با نتایجی که در هفته سی و سوم به دست آمد و قهرمانی تیم استقلال مسجل شد، اکنون دو تیم تراکتورسازی و سپاهان برای کسب عنوان نایب قهرمانی با یکدیگر رقابت می کنند که در این بین تیم سپاهان برای دوم شدن در لیگ دوازدهم با توجه به یک امتیاز بیشتری که نسبت به تراکتورسازی دارد، از شانس بالایی برخوردار است.

بازی های هفته واپسین لیگ برتر اما در شرایطی برگزار می شود که تراکتورسازی میزبان تیم بی انگیزه پرسپولیس است و سپاهان همزمان باید در خانه از تیم با انگیزه و تلاشگر آلومینیوم هرمزگان پذیرایی کند که این بازی با توجه به اینکه هرمزگانی ها سخت در تلاش برای فرار از سقوط به دسته پائین تر هستند، می تواند برای قهرمان جام حذفی حتی در فولاد شهر اصفهان سخت تلقی شود. بدین ترتیب اگر شاگردان پرویز مظلومی در خانه سپاهان موفق به کسب حتی یک امتیاز شوند و همزمان تیم تراکتورسازی نیز بتواند از میهمان خود سه امتیاز بگیرد، آنگاه مقام نایب قهرمانی تراکتورسازی با امیر قلعه نویی در لیگ یازدهم این بار بدون ژنرال در لیگ دوازدهم برای این تیم تبریزی تکرار خواهد شد.

اما تیم پرسپولیس 50 امتیازی که در بهترین حالت ممکن می تواند با ایستادن در رتبه ششم فصل کابوس وار خود در لیگ برتر را به پایان برساند، در دیدار با تراکتورسازی در شرایطی صف ارایی خواهد کرد که استعفای یحیی گل محمدی تا حدودی به این تیم شوک وارد کرد اما این اتفاق در شرایطی در اردوی سرخپوشان تهرانی رخ داد که آنها برای دیدار با تراکتورسازی از انگیزه چندان بالایی برای شکست میزبان برخوردار نیستند و حتی در صورت رقم خوردن نتایجی بر خلاف خواسته پرسپولیسی ها، این تیم تنها یک رده در جدول پائین خواهد آمد و این در شرایطی خواهد بود که مس 50 امتیازی در دیدار با صبای قم نتیجه خوبی کسب کند.

از سویی پرسپولیسی ها یکشنبه گذشته و همزمان با برتری تیم تراکتورسازی در خانه آلومینیوم هرمزگان، برابر دیدگان حدود هشتاد هزار هوادار خود در فینال جام حذفی به تیم سپاهان باختند تا دستشان از کسب جام قهرمانی کوتاه بماند. همین شکست که البته در ضربات پنالتی نصیب تیم پرسپولیس شد، تا حدود زیادی به این تیم ضربه روحی وارد کرد و سرخپوشان که انتظار کسب جام داشتند، در رسیدن به خواسته خود ناکام ماندند تا یک فصل دیگر را بدون جام سپری کنند.

همین شکست سبب شده تا پرسپولیسی ها برای دیدار با تراکتورسازی انگیزه چندان بالایی نداشته باشند. این در حالیست که تیم تراکتورسازی اگرچه سرمربی و مدیرعامل محبوب خود را در عرض چند روز از دست داده اما با داشته های خود به دنبال کسب سه امتیاز دیدار خانگی اش برابر پرسپولیس خواهد بود تا با پیروزی برابر حریف خود احتمال نایب قهرمانی اش در لیگ دوازدهم را افزایش دهد.

البته از طرفی نیز کسب سهمیه آسیایی و حضور قطعی تراکتورسازان در مرحله گروهی فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا تا حدودی می تواند بازیکنان این تیم را به نوعی اشباع کرده و انگیزه انها را برای تلاش مضاعف در دیدار با پرسپولیس کاهش دهد اما یادآوری این نکته که دیگر سرمربی تیم تراکتورسازی تونی اولیویرا نیست و حسن آذرنیا حداقل به خاطر رزومه کاری خود و اینکه دومین برد متوالی اش به عنوان سرمربی در لیگ برتر را به ثبت برساند قطعا بازیکنان این تیم بخصوص مخالفان اولیویرا تلاش خواهند کرد تا سه امتیاز را در خانه نگه دارند.

این در شرایطی است که احتمال دارد جانشین یحیی گل محمدی نیز به دنبال ثبت یک نتیجه خوب به نام خود باشد و همان انگیزه ای که آذرنیا در راس کادر فنی تراکتورسازی دارد، در سرمربی موقت پرسپولیس نیز وجود داشته باشد و این می تواند امری طبیعی حساب شود.

اما دو تیم تراکتورسازی و پرسپولیس که در ایستگاه آخر لیگ دوازدهم با یکدیگر رو در رو می شوند، به احتمال زیاد تغییراتی را در ترکیب 11 نفره خود خواهند داشت. پرسپولیسی ها که به چند بازیکن خود از جمله نیسلون کوریا، محمد نوری، هادی نوروزی و ... استراحت خواهند داد، در این بازی عملا مهدی مهدوی کیا و علی کریمی دو بازیکن با تجربه خود را نیز به دلیل خداحافظی از فوتبال به همراه نخواهند داشت.

در سوی مقابل تیم تراکتورسازی تبریز هم به غیر از فلاویو لوپز که همچنان در حالت تمارض به سر می برد، احتمال دارد چند بازیکن دیگر خود را نیز در دیدار با پرسپولیس به همراه نداشته باشد و با ترکیبی متفاوت به میدان برود.

نکته مشترک دو تیم بازی عصر جمعه تبریز اما همان تغییر و تحولات در کادر فنی و مدیریت و البته حواشی پیرامون این دو تیم است که تا حدود زیادی این دیدار را تحت الشعاع قرار داده است. فارغ از تغییراتی که در نیمکت مربیگری دو تیم رخ داده و به اعتقاد خیلی ها این برکناری و استعفاها چندان بموقع و حرفه ای نبوده است، مدیریت دو باشگاه نیز در روزهای اخیر خبرساز تر از گذشته شده و پس از استعفای نابهنگامی که محمدحسین جعفری از مدیرعاملی باشگاه تراکتورسازی داشت، محمد رویانیان نیز در خصوص سرمربی تیم پرسپولیس تصمیماتی داشت که همچون همیشه به تیتر اول نشریات تبدیل شد.

اما خارج از چارچوب کادر فنی و مدیریت باشگاه های تراکتورسازی و پرسپولیس، این دو تیم در سکوها نیز چندان شرایط مناسبی را تجربه نمی کنند و حتی در بین هواداران نیز اختلاف نظرهایی وجود دارد. حضور تنها هزار نفر از هواداران تراکتورسازی در بازی این تیم در لیگ قهرمانان آسیا برابر الجیش قطر که آخرین بازی خانگی سرخپوشان تبریز تا قبل از مصاف با پرسپولیس محسوب می شود، نوعی نگرانی برای جامعه فوتبال تبریز ایجاد کرد و این رکورد معکوس سبب شد تا شائبه حضور کم تعداد هواداران در دیدار با پرسپولیس نیز بوجود بیاید اما تغییرات اخیر در باشگاه تراکتورسازی که نوعی شوک به دوستداران این تیم بود، احتمالا موجب بازگشت دوباره خیل عظیم هواداران تراکتورسازی را به دنبال داشته باشد. کما اینکه معمولا در دیدارهایی که تراکتورسازی با تیم پرسپولیس دارد، به جهت پیشینه دیدار های دو تیم و حساسیت ذاتی آن، هواداران استقبال خوبی از بازی به عمل می اورند و در بازی های دو تیم معمولا سکوهای خالی چه در آزادی تهران و چه در یادگار امام (ره) تبریز کمتر دیده می شود.

هم اکنون تیم تراکتورسازی تبریز پس از تیم های 67 امتیازی استقلال و 63 امتیازی سپاهان با اندوخته ای 62 امتیازی در جایگاه سوم ایستاده و این احتمال وجود دارد که جای تیم اصفهانی در رده دوم را بگیرد.

تیم پرسپولیس تهران نیز با 50 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به تیم مس کرمان در رده ششم ایستاده است.

دیدار تیم های تراکتورسازی تبریز و پرسپولیس تهران همزمان با هشت دیدار دیگر لیگ برتر در هفته سی و چهارم و پایانی، از ساعت 18 آغاز خواهد شد. این دیدار در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به انجام خواهد رسید.

محمود نصیرپور


نوشته شده در   جمعه 20 ارديبهشت 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode