ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 14 ارديبهشت 1392     |     کد : 53241

ماجراهای «مهرآباد» از امشب در شبكه تهران

مهران احمدی، هومن سیدی، علی سرابی، بهروز شعیبی، شقایق دهقان، ندا مقصودی و لیندا كیانی از امشب با سریال «مهرآباد» به كارگردانی سیدفرید سجادی‌حسینی مهمان خانه‌های بینندگان شبكه تهران می‌شوند.


مهران احمدی، هومن سیدی، علی سرابی، بهروز شعیبی، شقایق دهقان، ندا مقصودی و لیندا كیانی از امشب با سریال «مهرآباد» به كارگردانی سیدفرید سجادی‌حسینی مهمان خانه‌های بینندگان شبكه تهران می‌شوند.

این سریال كه با نام «طهران‌نو» تصویربرداری خود را از آذر ۹۰ آغاز كرده بود، خرداد ۹۱ به پایان مرحله تصویربرداری رسید. ‌اكنون كار تدوین و صداگذاری سریال به اتمام رسیده و در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای آماده پخش است. مهرآباد را می‌توانید روزهای شنبه، دوشنبه، چهارشنبه و جمعه ساعت 23 از شبكه تهران شاهد باشید.

فیلمنامه این سریال را امید سهرابی با همراهی امیررضا طلاچیان نوشته كه روایتگر زندگی‌ كیا مقدم است كه پس از ۱۲ سال دوری از وطن و شكست در زندگی زناشویی برای پیگیری كارهای شخصی به كشور بازمی‌گردد، ولی در همان ابتدای ورود با اتفاقی روبه‌رو می‌شود كه زندگی خودش و بسیاری را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

در این سریال كمدی علاوه بر بازیگران اشاره شده سمیرا ذكایی، بیژن افشار، مسعود میرطاهری، بهناز جعفری، آتنه فقیه‌نصیری، پوراندخت مهیمن، گلاره عباسی، سوگل طهماسبی، الهام كردا، بهاره ریاحی، عباس شجاع و اشكان خطیبی در نقش‌هایی متفاوت جلوی دوربین رفته‌اند.

مهران احمدی در این سریال نقش نعیم نعمتی را بازی می‌كند. این شخصیت با انداختن خودش جلوی ماشین‌ها كسب درآمد می‌كند. علی سرابی در نقش كیا مقدم جلوی دوربین رفته است. كیا وكیل است و املاكش را دست دوستی به نام هاتف سپرده است. بهروز شعیبی و شقایق دهقان در این سریال نقش یك زوج كارگر را بازی می‌كنند. هومن سیدی نیز در نقش عادل مقدم ظاهر شده است.

از لوكیشن مرغداری تا فرودگاه

روز چهارشنبه در آستانه آغاز پخش «مهرآباد»، یك قسمت از این سریال در سالن كنفرانس مركز همایش‌های برج میلاد برای اهالی رسانه نمایش داده شد وعوامل تولید و بازیگران به پرسش‌های خبرنگاران درباره ساختار و محتوای سریال پاسخ گفتند.

علی تقی‌پور تهیه‌كننده این مجموعه تلویزیونی در این نشست داشتن فیلمنامه جذاب و استاندارد را هدف اولیه تولید این سریال عنوان كرد و افزود: نویسنده فیلمنامه دو ماه صرف طراحی شخصیت‌ها كرد و سپس شخصیت‌ها را به هم ربط داد تا درام شكل بگیرد. من به عوامل گفتم اگر به یك فیلمنامه درخشان رسیدیم كار را شروع می‌كنیم. پس از آن متوجه شدم قصه‌ای شكل گرفته كه جذاب و عامه‌پسند است.

وی ادامه داد: از نویسنده خواستم تعداد بازیگران و لوكیشن‌ها را محدود نكند و آنچه درست است، بنویسد و زمانی كه فیلمنامه كامل شد، كار را شروع كردیم. این سریال لوكیشن‌های زیادی داشت. یا باید همه لوكیشن‌ها حذف می‌شد یا به طور كامل سریال ساخته می‌شد و به همین دلیل دست به شعبده‌بازی زدیم تا این اتفاق با كمترین هزینه بیفتد. در واقع من از فیلمنامه‌نویس خواسته بودم كه خودش را سانسور نكند و او هم همین كار را انجام داد.

تقی‌پور با بیان این كه تصویربرداری سریال بیش از هفت ماه به طول انجامید، گفت: این سریال 103 لوكیشن اصلی، 22 بازیگر اصلی، 224 بازیگر فرعی و 1430 سكانس داشت و در كمتر از یك دقیقه بینندگان شاهد تغییر سكانس خواهند بود. در این سریال از سكانس مرغداری تا فرودگاه امام خمینی(ره) را خواهید دید.

2 ماه زمان برای خلق شخصیت‌ها

امید سهرابی، نویسنده فیلمنامه گفت: در نگارش فیلمنامه به قصه‌گویی به شیوه مرسوم اعتقاد ندارم و به نظر می‌رسد قصه با شخصیت‌ها شكل می‌گیرد. برای من شخصیت‌ها خیلی مهم بودند و برای همین دو ماه را صرف خلق شخصیت‌ها كردم. ابتدا تك‌تك شخصیت‌های این سریال طراحی شدند، پس از آن برای آنها طراحی دیالوگ انجام شد و به گونه‌ای داستان زندگی آنها به هم مرتبط شد.

سهرابی با بیان این‌ كه طراحی یك زبان خاص برای هریك از این شخصیت‌ها صورت گرفته، افزود: چون شخصیت‌های قصه از طبقات اجتماعی مختلف و از فرهنگ‌های متفاوت بودند، نمی‌شد همه را با یك زبان و فرهنگ طراحی كرد.

سهرابی در مورد علت تغییرنام این سریال نیز گفت: تغییر نام سریال از «تهران نو» به «مهرآباد» دلیل خاصی نداشت و شاید به این دلیل بود كه بجز تهران دیگر شهرها نیز این سریال را می‌بینند.

وی در مورد این كه در هنگام نگارش فیلمنامه بازیگر خاصی را مدنظر داشته یا خیر توضیح داد: در ابتدای كار با همراهی طلاچیان جدولی تهیه كرده بودم و خصوصیات فردی هر شخصیت را در آن می‌نوشتیم و برای هر شخصیت سه گزینه پیشنهادی از بازیگران را ارائه می‌كردیم.

فیلمنامه‌نویس مهرآباد تاكید كرد: هرچند در این كار بهترین بازیگران تئاتر و سینما حضور داشتند، اما در انتخاب بازیگران ریسك كردیم، زیرا دلمان نمی‌خواست كسانی كه در نقش‌های مشابه بازی كرده‌اند، این بار نیز در همان نقش ظاهر شوند. در این سریال شما از شقایق دهقان نقشی را می‌بینید كه تا به حال بازی نكرده است. من از بداهه‌گویی خوشم نمی‌آید و فكر می‌كنم بازیگر بداهه برای این كار سم است. برای همین یك ماه و نیم دورخوانی گذاشتیم تا هر چه در فیلمنامه نوشته شده گفته شود.

وی افزود: هرچند گونه‌های مختلفی از كمدی وجود دارد كه «مهرآباد» یكی از آنهاست، اما جامعه ما تنها یك نوع آن را به مخاطب نشان داده است.

نمی‌توان نقد اجتماعی نداشت

سیدفرید سجادی‌حسینی، كارگردان این مجموعه تلویزیونی نیز با بیان این ‌كه پیشنهاد ساخت این سریال پیش از نگارش فیلمنامه به وی ارائه شد، گفت: انگیزه تولید زمانی در من ایجاد شد كه به مرور با فیلمنامه آشنا شدم و احساس كردم كاری كه دوست دارم، تولید كنم.

وی در مورد استفاده از بازیگران عرصه تئاتر در این سریال نیز گفت: در انتخاب بازیگر به دنبال یك مكتب بازیگری بودم و از آنجا كه نویسنده و تهیه‌كننده نیز همین دغدغه را داشتند، بر همین معیار بازیگر انتخاب كردیم و سرانجام دیدیم كه گروه كاملی نصیب ما شد.

كارگردان فیلم سینمایی «خط آتش» در ادامه در مورد وجه انتقادی این سریال اظهار كرد: نمی‌خواهم درباره سریال پیشداوری شود و این كار را به آینده موكول می‌كنم، هرچند نمی‌توان در جامعه‌ای زندگی كرد و در عین حال نقدی به آن نداشت.

علی سرابی، مهران احمدی، گلاره عباسی، بهاره ریاحی، ندا مقصودی، سمیرا ذكایی و مسعود میرطاهری دیگر بازیگران این سریال بودند كه در این نشست به بیان دیدگاه‌های خود درباره روند تولید آن و پذیرفتن نقش‌ها پرداختند. دیگر عوامل سریال مهرآباد عبارتند از: مدیر تصویربرداری: داوود امیری، مدیر تولید: جعفر عروجی، طراح صحنه و لباس: بابك كریمی طاری، دستیار اول كارگردان و برنامه‌ریز: روزبه سجادی حسینی، تدوین: روزبه فرازمند، طراح گریم: امیر اسكندری، صدابردار: فرزام منطقی، صداگذار: امین میرشكاری، موسیقی متن و تیتراژ: مرتضی ساعدی، عكاس: ناصر سجادی حسینی و روابط عمومی: آزاده سهرابی.


نوشته شده در   شنبه 14 ارديبهشت 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode