ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 6 ارديبهشت 1392     |     کد : 52826

امام جمعه تبریز: شوراها جای سیاست بازی و قوم گرایی نیست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا جای سیاست بازی و قوم گرایی نیست و امیدواریم چنین افرادی وارد عرصه انتخابات نشوند.



 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا جای سیاست بازی و قوم گرایی نیست و امیدواریم چنین افرادی وارد عرصه انتخابات نشوند.


آیت الله ˈ محسن مجتهدشبستریˈ در خطبه های نماز جمعه تبریز، اظهارکرد: شوراها نیازمند افراد متعهد و متخصص است و کسانی که آلوده به انحراف باشند صلاحیت عضویت در شوراها را ندارند.

وی افزود: با توجه به اینکه فیلتر شورای نگهبان در انتخابات شوراها وجود ندارد، لازم است هیات های نظارت در استان ها و شهرستان ها دقت بیشتری در صلاحیت نامزدها داشته باشند.

وی گفت: سیاست گرایی و عملکرد شوراها به خصوص در تهران و در دوره اول و دوم باعث شد مشارکت مردم در انتخابات شوراها کاهش یابد که این می تواند زنگ هشداری به نامزدهای شوراها باشد.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: امیدواریم افراد متخصص، امین، کاردان و مطیع رهبری وارد شوراهای اسلامی شهر و روستا شوند تا مشکلات را حل کنند.

آیت الله مجتهدشبستری گفت: همچنان که انتظار داریم شورای نگهبان در تایید صلاحیت نامزدهای ریاست های جمهوری دقت کند، امیدواریم هیات های نظارت نیز با دقت و رعایت قانون جدی تر از همیشه صلاحیت کسانی را تایید کنند که ولایتمدار، بصیر، دلسوز، کارآمد و توانا در حل مشکلات مردم باشند.

وی همچنین با اشاره به مناسبت های هفته و ولادت حضرت زهرا (س) و امام خمینی (ره) و بیان اینکه روز زن فرصتی برای بازخوانی هویت زن مسلمان است، افزود: حجاب و پوشش اسلامی در آستانه فصل تابستان قدری دچار مشکل می شود که در این خصوص آقایان باید به زنان خود تذکر دهند که بدحجابی به خاطر مضراتی که به دنبال دارد، ممنوع است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه حجاب محدودیتی برای زنان نیست بلکه مسئولیتی بر گردن آن هاست، اظهارکرد: متاسفانه در همسایگی ما در جمهوری آذربایجان، با حجاب مبارزه می شود و این نهایت بی اعتنایی به اسلام و ارزش های دینی است.

وی با طرح این سئوال که چرا در کشوری که اکثریت مردم آن مسلمان هستند باید حجاب در مدارس و دانشگاه ها ممنوع باشد؟، گفت: دولت آذربایجان باید در این زمینه از خواب غفلت بیدار شده و تجدید نظر کند.

امام جمعه تبریز با اشاره به تقارن ولادت حضرت زهرا (س) و امام خمینی (ره)، افزود: این تقارن تفسیر عملی سوره کوثر است.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به 11 اردیبهشت روز جهانی کارگر، اضافه کرد: دین مبین اسلام به کار و کارگر احترام خاصی قایل است و این از روایات و آیات متعدد قابل حصول است.

وی تاکید کرد: کارگران نباید فریب شعارهای مسلک های مختلف را بخورند و با تلاش خود روز به روز کشور را به راه پیشرفت و توسعه هدایت کنند.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و گرامیداشت روز معلم، بر نقش والای آن شهید در هدایت جامعه و معلمان بزرگوار کشور تاکید کرد.


نوشته شده در   جمعه 6 ارديبهشت 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode