ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 5 ارديبهشت 1392     |     کد : 52785

شرح‌صدر کلید واژه حل مشکلات مدیریتی اقتصادی و سیاسی کشور

عضو مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ستادکل نیروهای‌مسلح رمز موفقیت سردار‌شفیع‌زاده را برخورداری از شرح‌صدر دانست و گفت: این ویژگی مهمترین پارامتری است که اگر مسئولان از آن برخوردار شوند در مدیریت اقتصادی و سیاسی کشور مشکلی نخواهد بود.

عضو مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد
شرح‌صدر کلید واژه حل مشکلات مدیریتی اقتصادی و سیاسی کشور

عضو مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ستادکل نیروهای‌مسلح رمز موفقیت سردار‌شفیع‌زاده را برخورداری از شرح‌صدر دانست و گفت: این ویژگی مهمترین پارامتری است که اگر مسئولان از آن برخوردار شوند در مدیریت اقتصادی و سیاسی کشور مشکلی نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سردار یعقوب زهدی شامگاه چهارشنبه در مراسم بیست و هفتمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر پاسدار شهید حسن شفیع‌زاده فرمانده و بنیانگذار توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شهید شفیع‌زاده را معنا دهنده به فرهنگ جبهه و جهاد دانست و اظهار کرد: تاکید امام راحل بر حفظ و بهره‌برداری از دستاوردهای دفاع مقدس نشانه اهمیت خلق حماسه‌های ماندگار در جنگ تحمیلی بود که امروز باید به قضاوت نشست و بررسی کرد که آیا در این زمینه توانسته‌ایم کاری انجام دهیم.

وی افزود: شهید شفیع‌زاده با راه‌اندازی توپخانه سپاه کارنامه درخشانی ارائه کرد و یادگاری بی‌بدیل از خود به جا گذاشتند.

سردار زهدی تصریح کرد: در عملیات‌های مختلف تاثیر فعالیت‌های توپخانه سپاه به حدی بود که در فتح فاو و عملیات والفجر هشت آتش توپخانه زبانزد شده بود.

اگر مسئولان شرح‌صدر داشته باشند در مدیریت اقتصادی و سیاسی کشور با مشکل مواجه نخواهیم شد

عضو مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه رمز موفقیت سردار شهید شفیع‌زاده را برخورداری از شرح صدر عنوان کرد و افزود: این ویژگی از مهمترین پارامترهای است که اگر امروز مسئولان از آن برخوردار باشند به هیچ‌عنوان در مدیریت اقتصادی و سیاسی کشور با مشکلی مواجه نخواهیم بود و شهید شفیع زاده با برخورداری از این ویژگی چتر مدیریتی را ایجاد کرده بود که تمام ظرفیت‌های بالقوه را در خود جای می‌داد.

جانشین سردار شهید شفیع‌زاده در زمان جنگ کادرسازی از برنامه‌هایی شهید شفیع زاده ارزیابی کرد و گفت: ایشان با شناسایی افراد توانا توانسته بود استعدادهایی را کشف کند که با برنامه‌‌ریزی و تربیت آنان توانست کارهای نشدنی را شدنی کند.

وی تصریح کرد: شهید شفیع زاده چنان انواع و اقسام خلق و خوی‌ها را زیر چتر مدیریتی خود آورده بود که هر کسی با وی کار می‌کرد مجذوب وی شده و حاضر بود برایش جان فدا کند که شهید حبیب الله کریمی فرمانده تیپ توپخانه محمد رسول الله از این جمله بود.

سردار زهدی افزود: مشورت کردن دیگر ویژگی شهید شفیع زاده بود به گونه‌ای که در تصمیمات خود حتما نظر اطرافیان را می‌پرسید و در جمع بندی اگر به تصمیمی می‌رسید با رعایت مسائل مدیریتی آن را قاطعانه اجرایی می‌کرد.

شهید شفیع‌زاده کوتاهی در تکلیف را هرگز قبول نمی‌کرد

وی گفت: شهید شفیع‌زاده کوتاهی در تکلیف را هرگز قبول نمی‌کرد و ضمن اینکه در روابط عاطفی بسیار فروتن و خاضع بود و در برابر کافران بسیار قاطعانه عمل می‌کرد و نام شفیع‌زاده در بی‌سیم برای دشمن برابر بود با صدها هزار توپ و خمپاره که بر سر آنها می‌بارید.

عضو مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: در عملیات کربلایی پنج به دستور شهید شفیع زاده 700 قبضه توپ 2 میلیون گلوله توپ به سمت دشمن شلیک شد که نشانه تاثیر قوی توپخانه در عملیات‌ها بود.

سردار زهدی مجاهدت‌های بی‌امان را عامل ماندگاری یاد و نام شهید شفیع زاده دانست و گفت: اوایل جنگ شهید شفیع زاده به کمک شهید باکری به همراه خمپاره 120 به سمست‌ابدان برای کمک به این منطقه به دلیل اهمیت آن حرکت کرد و 10 ماه در آنجا با جیره روزانه و گلوله خمپاره جنگید و بعدها به دلیل اهمیت راه‌اندازی توپخانه را اجرایی کرد.

وی عمق فکری شهید شفیع‌زاده را ویژگی دیگر این شهید بزرگوار عنوان کرد و افزود: شهید شفیع زاده همواره اهداف نظام را بر هر چیزی ترجیح می‌داد و در فعالیت‌ها و عملیات‌های مختلف مراقب بود که به هیچ عنوان این اهداف مورد خدشه قرار نگیرد به عبارتی تفکر راهبردی و استراتژیک دانست.

وی در ادامه گفت: رازداری از دیگر مولفه‌هایی بود که این شهید بزرگوار در رعایت آن زبانزد بود زمانیکه شهید طهرانی‌مقدم در سال 63 وقتی بعد از جدایی از حلقه‌ توپخانه سپاه به بخش موشکی رفت، چندین بار از سردار شفیع زاده خواست که برای بازدید از قسمت‌های مختلف و دیدن سکوها اقدام کند اما این شهید بزرگوار عنوان می‌کرد که دلیلی برای این کار نیست شاید من اسیر شدم و نتوانستم رازهای این فناوری را پیش خود حفظ کنم بنابراین چون لزومی ندارد از این رو بهتر است این کار عملی نشود.

تاکید بر گسترش فرهنگ جبهه و جهاد در جامعه

وی در ادامه با تاکید بر گسترش فرهنگ جبهه و جهاد در جامعه گفت: اینکه امروز چقدر توانسته‌ایم در این راه موفق باشیم باید بگویم آنچنان که باید و شاید موفق عمل نکردیم و نتوانستیم در گسترش این فرهنگ کارهای بزرگ انجام دهیم.

سردار زهدی وجود شهید شفیع‌زاده‌ها را برای کشور و منطقه آذربایجان افتخار دانست و بر ادامه راه آنان که بی‌شک حفظ نظام به برکت خون آنهاست تاکید کرد.

سردار شهید حسن شفیع‌زاده فرمانده توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در تاریخ 1366/2/8 در منطقه عملیاتی کربلای 10 در شمالغرب کشور (منطقه عمومی ماووت) در حالی که عازم خط مقدم جبهه بود، مورد اصابت ترکش گلوله توپ دشمن قرارگرفت و به آرزوی دیرینه خود نایل شد وبا بدنی قطعه قطعه و غرق به خون به دیدار معشوق شتافت.


نوشته شده در   پنجشنبه 5 ارديبهشت 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode