ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 31 فروردين 1392     |     کد : 52543

بانوان ايران، به رقابت‌هاي مديحه‌سرايی و همخوانی قرآن، پايان دادند

هفدهمین دوره مسابقات سراسری اذان، ابتهال، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم ويژه بانوان، روز پنجشنبه 29 فروردین و به میزبانی استان تهران، با حضور گسترده و چشم‌گیر بانوان در مقاطع سنی مختلف در تالار اندیشه حوزه هنری آغازشد.

هفدهمین دوره مسابقات سراسری اذان، ابتهال، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم ويژه بانوان، روز پنجشنبه 29 فروردین و به میزبانی استان تهران، با حضور گسترده و چشم‌گیر بانوان در مقاطع سنی مختلف در تالار اندیشه حوزه هنری آغازشد.
حضور گسترده و چشم‌گیر بانوان در مقاطع سنی مختلف از نکات برجسته و قابل توجه روز اول و افتتاحیه این دور از مسابقات بود به طوری که تالار اندیشه مملو از بانوان قرآن دوست شده بود.
پنجمین دوره مسابقات سراسری ابتهال، مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم در بخش خواهران با شرکت گروه‌هاي متعدد از استان‌هاي كشور، در رشته مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم و 32 شرکت‌کننده در رشته ابتهال، روزهای 29 و 30 فروردین در تالار اندیشه برگزار شد.
رقابت گروه‌هاي برتر، كه به مرحله نهايی اين مسابقات راه يافته بودند شب گذشته، در تالار انديشه حوزه هنری برگزار شد.
برگزيدگان از بين گروه‌هائي كه توانائي‌هاي خود را در اين رقابت‌هاعرضه كرد‌ه‌اند بعد از ظهر امروز شنبه 31 فروردين از ساعت 14 تا 17 در مراسم افتتاحيه مسابقات آقايان معرفي و تجليل می شوند.
گروه‌هاي شركت كننده
گروه‌هاي شركت كنند در اين مسابقات، عبارتند از: «بشری» از استان زنجان، «ريحانة النبی» از مركزی، «مشكات» از فارس، «بقية الله» از گيلان، «مصباح الهدی» از خوزستان، «ريحانة النبی» از همدان، «ام ابيها» از تهران، «معراج» از اصفهان، «اطهر» از بوشهر، «نورالزهراء» از گلستان، «تسنيم» از قم، «معراج» از كرمان، «فدك الزهراء» از سمنان، «ريحانة النبی» از قم، «انغام السماوی» از خراسان شمالی، «طه» از خراسان رضوی و «ريحانة الرسول» از كرمانشاه استان كردستان، «طه» از اردبيل، «نسيم» رحمت از مازندران، «سراچ منير» از البرز، «انسية الحوراء» از خراسان جنوبی، «كوثر» از تهران، «مرات الثقلين» از يزد و «كوثر» از چهارمحال و بختياری.
همچنین هفدهمین دوره این مسابقات در بخش برادران نیز به میزبانی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان تهران از امروز (شنبه 31 فروردین تا 3 اردیبهشت) در همین سالن برگزار خواهد شد.
در حاشیه این مسابقات
در حاشیه برگزاری این مسابقات نمایشگاهی از محصولات فرهنگی، حجاب و عفاف، بهداشت و درمان، غرفه کودک و همچنین برنامه تهران‌گردی و بازدید از بقاع متبرکه استان تهران برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است.
«زهرا آجرلو» مسئول غرفه عفاف و حجاب مستقر در تالار اندیشه حوزه‌های هنری با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی این دوره از مسابقات، اظهار کرد: محصولات ارائه شده که برای ارتقاء عفاف و حجاب در جامعه در نظر گرفته شده به صورت بسته‌های فرهنگی، لحظه ورود مهمانان به آنها ارائه می‌شود. کتاب «حجاب زن در اندیشه مطهر» و سی‌دی‌های قرآنی در این بسته‌های فرهنگی تهیه شده است که تمام تمرکز ما برای این است که بتوانیم عفاف و حجاب را در جامعه افزایش بدهیم.
آجرلو خاطرنشان کرد: انواع چادرها به صورت نمادین برای ترویج حجاب در این نمایشگاه ارائه می شود (مقنعه اسلامی ، ساق دست) و تمام محصولاتی که برای ترویج عفاف و حجاب در جامعه لازم است ارائه می‌دهیم. تمام هدف از برگزاری غرفه عفاف و حجاب این است جوانانی که تازه قدم در راه قرآن گذاشته اند با بحث عفاف و حجاب به درستی آشنا شوند.
وی افزود: تمام افرادی که در این مسابقات شرکت می‌کنند قرآنی نیستند بلکه تعدادی از آنها به صورت مهمان از امام زادگان دعوت شده‌اند که ما سعی داریم آنها را تشویق کنیم تا در کلاس‌های قرآنی شرکت کنند و تمرکز بیشتر هم روی جوانان و نوجوانان جامعه است. افرادی که وارد اینگونه مسابقات می‌شوند رفتار، کردار و پوشش ما را می‌بینند که این خود می‌تواند تاثیرگذار باشد، پس باید بستری را آماده کنیم که بستر ترویج عفاف و حجاب در جامعه فراهم شود.


نوشته شده در   شنبه 31 فروردين 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode