ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 30 فروردين 1392     |     کد : 52512

امام جمعه مهربان: برداشت کنندگان سیاسی از سخنانم درباره شورا را حلال نخواهم کرد

امام جمعه مهربان گفت: ملاک بنده در تبیین ویژگی یک شورا نفی یک فرد و یا حمایت از فرد دیگری نیست و افرادی که برداشت سیاسی از صحبت‌های بنده کرده و ما را به طرفداری از یک فرد و یا مخالفت با فرد دیگر متهم می‌کنند را حلال نخواهم کرد.

 

امام جمعه مهربان گفت: ملاک بنده در تبیین ویژگی یک شورا نفی یک فرد و یا حمایت از فرد دیگری نیست و افرادی که برداشت سیاسی از صحبت‌های بنده کرده و ما را به طرفداری از یک فرد و یا مخالفت با فرد دیگر متهم می‌کنند را حلال نخواهم کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 24 خرداد ماه جاری در کشور اظهار کرد: انتخابات مخصوص یک جریان و سلیقه خاص سیاسی نیست و وظیفه و حق همه کسانی که دل در گرو منافع ملی و استقلال کشور دارند، حضور در انتخابات است و ریاست جمهوری یکی از قوای مهم کشور است که مسئولیت اجرایی را درکشور بر عهده دارد و توجه داشته باشیم که با انتخاب یک فرد به ریاست جمهوری چهار سال مسئولیت مدیریت اجرایی کشور را به رئیس جمهور منتخب تفویض می‌کنیم.

امام جمعه با درخواست از شخصیت‌های واجد‌الشرایط برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری افزود: انشاء الله افراد مناسبی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کنند و مردم نیز در رای دادن دقت لازم را داشته باشند.

جلیلی افزود: کسانی که وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری می‌شوند باید پایبند به انقلاب اسلامی و ارزش‌ها، پایبند به منافع ملی و معتقد به اداره کشور با عقل جمعی و تدبیر باشند.

خطیب جمعه مهربان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ویژگی‌های رئیس جمهور یازدهم تصریح کرد: رئیس جمهور آینده باید ضمن اینکه دارای امتیازات رئیس جمهور قبلی باشد، از نقاط ضعف او نیز به دور باشد باید انتخاب مردم در انتخابات ریاست جمهوری نشانگر پیشرفت و تکامل و انتخاب بهترین‌ها در هر دوره نسبت به دوره‌های قبل باشد.

امام جمعه مهربان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص انتخاب گزینه برای ریاست جمهوری رأی مردم را تعیین‌کننده نهایی در انتخابات دانست و افزود: تشخیص مردم در شناخت اصلح مهم است و مردم باید با تحقیق از افراد مورد اطمینان و دقت در کاندیداها به فرد اصلح برسند.

این مقام مسئول با اشاره به همزمانی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: در انتخابات شوراهای اسلامی شهرها افرادی کاندیدا یا انتخاب شوند که توانایی و ظرفیت اداره یک شهر را داشته باشند، چرا که شورا یک ظرفیت در شهر است و در جذب سرمایه‌گذار می‌تواند موثر باشد.

شورا اندازه کوچکی از ریاست جمهوری است

خطیب جمعه مهربان با اشاره به این که شورا اندازه کوچکی از ریاست جمهوری است، افزود: ویژگی‌هایی را که یک رئیس‌جمهور برای اداره یک کشور باید داشته باشد، شوراها باید در سایز کوچک‌تر برای اداره یک شهر داشته باشند.

وی تاکید کرد: ملاک بنده در تبیین ویژگی یک شورا نفی یک‌ فرد و یا حمایت از فرد دیگر نیست و افرادی که برداشت سیاسی از صحبت‌های بنده کرده و ما را به طرفداری از یک فرد و یا مخالفت با فرد دیگر متهم می‌کنند را حلال نخواهم کرد.

جلیلی در ادامه خطبه دوم به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و با گرامیداشت دوم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل سپاه پاسداران اظهار کرد: از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 بنا به فرمان حضرت امام خمینی (ره) عده‌ای از جوانان انقلابی و پیروان راستین حضرت امام نهاد مقدس سپاه پاسداران را پایه‌ریزی کردند و حضرت امام خمینی (ره) در دوم اردیبهشت 1358 طی فرمانی به شورای انقلاب اسلامی رسما تاسیس این نهاد مقدس را اعلام کردند.



سپاه محصول آرمانى انقلاب و اندیشه‌هاى حضرت امام(ره) است

امام جمعه مهربان با اشاره به افتخارات بزرگ سپاه گفت: با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، سپاه پاسداران بزرگ‌ترین افتخار خود را رقم زد و با وجود همه موانع در کنار ارتش و ... به مبارزه علیه رژیم بعثی پرداخت و پس از جنگ تحمیلی نیز سپاه علاوه بر فعالیت‌های رزمی و دفاعی و آموزشی در عرصه‌های مختلف سازندگی از جمله سد سازی، راهسازی، پروژه‌های کشاورزی، تولید قطعات صنعتی حضور فعال دارد.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران اگر چه هویتی نظامی دارد اما نظامیگری در واقع یک بعد از ابعاد هویت مقدس این نهاد مکتبی مردمی است و طبق اصل 150 قانون اساسی سپاه پاسداران وظیفه نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را در همه شرایط دارد و در ابعاد مختلف معنوی، نظامی و علمی در خدمت نظام اسلامی است.

وی سپاه را محصول آرمانى انقلاب و اندیشه‌هاى حضرت امام(ره) دانست و افزود: معنویت، بصیرت و ولایتمداری سه ویژگی برجسته سپاهیان مخلص و جان برکف است، ضمن آنکه تدین، مردمی، ولایی بودن و شهادت طلبی از دیگر ویژگی‌های سپاه پاسداران است.

جلیلی در ادامه به سالروز اعلام انقلاب فرهنگی اشاره و اظهار کرد: فرهنگ اسلامی باید در تمام زوایای زندگی ما اثرگذار باشد و با تکیه بر فرهنگ اسلامی و دینی نقاط ضعف را جبران کنیم و باید به این نکته توجه داشته باشیم که انقلاب فرهنگی هنوز به آن شکل ایده‌آل خود در کشور ما جا نیفتاده است.

خطیب جمعه مهربان به شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس اشاره و تاکید کرد: این شکست بزرگ آمریکا برگ زرینی بر نظام جمهوری اسلامی بود و در این روز ریگ‌های صحرای طبس درس خوبی به نیروهای آمریکایی دادند و آنها را در آن صحرا زمین‌گیر کردند و یکی از عنایات الهی در استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طوفان شن در طبس بود.

امام جمعه مهربان تصریح کرد: متاسفانه استکبار جهانی هنوز از این واقعه درس نگرفته است و همواره درصدد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

این مقام مسئول با گرامیداشت روزجهانی زمین پاک اظهار کرد: کره زمین به عنوان نعمت در اختیار ماست و باید قدر این نعمت‌های الهی را بدانیم و به این موضوع توجه داشته باشیم که نسل‌های آینده نیز در این زمین سهم دارند و مال نباید با سهل‌ انگاری خود و از بین بردن بیهوده طبیعت به نسل‌های آینده خیانت کنیم.

خطیب جمعه مهربان سیزدهم جمادی‌الثانی سالروز وفات ام‌البنین (س) را تسلیت گفت و با اشاره به نامگذاری روز وفات ام‌البنین (س) به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا بر حضور در منازل مادران و همسران شهداء در این روز تاکید کرد.


نوشته شده در   جمعه 30 فروردين 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode