ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 23 فروردين 1392     |     کد : 52165

امام جمعه عجبشیر: دفاع از ولایت بزرگترین پیام زندگی فاطمه زهرا(س) است

امام جمعه عجبشیر گفت: دفاع از ولایت بزرگترین پیام زندگی فاطمه زهرا(س) برای تمام مسلمانان جهان است.



 امام جمعه عجبشیر گفت: دفاع از ولایت بزرگترین پیام زندگی فاطمه زهرا(س) برای تمام مسلمانان جهان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ˈمحمود شربیانیˈ در خطبه های نماز جمعه عجبشیر افزود: ابعاد شخصیت حضرت فاطمه(س) باید مورد توجه همه قرار گیرد و از این بانوی بزرگ اسلام و دفاع ایشان از ولایت الگو گرفت.

وی با بیان اینکه اشک ها و گریه های حضرت زهرا(س) سرفصل روشنگری است، اظهار کرد: این بانوی بزرگوار خطاب به مردم آن روزگار فرمودند، از این شتر خلافت شیر نخواهید نوشید و بهره شما تنها نوشیدن خون خواهد بود.

امام جمعه عجبشیر با بیان اینکه بالاترین مقام در عالم آخرت به انبیا، صدیقان، شهدا و صالحان اختصاص دارد، ادامه داد: صدیقه شهیده از القاب حضرت زهرا (س) است و صدیق اکبر به امیرالمومنین علی(ع) اختصاص یافته و بنابر فرموده پیامبر اکرم(ص) اگر حضرت علی (ع) نبود هیچ کفو و هم شأنی برای فاطمه زهرا (س) وجود نداشت.

حجت الاسلام شربیانی اضافه کرد: حضرت فاطمه (س) دفاع از حریم ولایت را برای تمام کسانی که الهی زندگی کردن را می جویند، زیباتر از هر کس نمایش داد.

وی یادآوری کرد: خطبه حضرت زهرا(س) در مسجد مدینه، گواه فصاحت و بلاغت بی نظیر آن حضرت است و مضامین عالی خطبه، اسلام راستین را معرفی و اهمیت ولایت و امامت را روشن می کند.

امام جمعه عجبشیر، با اشاره به برگزاری سوگواره یاس نبوی در این شهرستان، گفت: ترویج فضایل و سیره فاطمی، معرفی شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) و اقامه عزای آن حضرت از اهداف این سوگواره است.

حجت الاسلام شربیانی، بر ضرورت برگزاری باشکوه آیین های ایام شهادت حضرت فاطمه(س) در جامعه تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به 29 فروردین و روز ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: حماسه آفرینان ارتش از همان لحظه نخست پیروزی انقلاب با شوق، عشق و علاقه در جریان سیل پرخروش قیام و انقلاب ملت به فرمانبری از امام راحل(ره)، قرار گرفتند و فداکاری ها و ایثارگری های فراوانی در راه انقلاب کردند.

حجت الاسلام شربیانی در عین حال با اشاره به حادثه تلخ زلزله بوشهر تاکید کرد: همه ما وظیفه داریم به این هموطنان یاری برسانیم.


نوشته شده در   جمعه 23 فروردين 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode