ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 26 اسفند 1391     |     کد : 51205

پیاده​روی خانوادگی​ «صبح نوروزی» هر روز در یك استان

مدیر شبكه 3 سیما از برگزاری و پخش مستقیم همایش‌های پیاده​روی​ خانوادگی تحت عنوان« صبح نوروزی​»هر روز در یكی از استان های كشوردر ایام نوروز سال 92 خبر داد.


مدیر شبكه 3 سیما از برگزاری و پخش مستقیم همایش‌های پیاده​روی​ خانوادگی تحت عنوان« صبح نوروزی​»هر روز در یكی از استان های كشوردر ایام نوروز سال 92 خبر داد.

دیروز در حالی دویست و دومین برنامه همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی با حضور پر شور خانواده ها در كوهبنان استان كرمان برگزار شد كه چندی قبل این مشاركت مردمی در حوزه سلامت و نشاط اجتماعی با حضور بیش از350 هزار نفری مردم زنجان و زاهدان ركورد تازه‌ای زد. در این میان با توجه به پخش مستقیم این همایش‌ها و صحنه‌های بدیع همدلی و همراهی خانواده ایرانی در برنامه‌های سلامت و نشاط همگانی در سراسر كشور، كارشناسان و مسئولان ورزش همگانی هم از نقش​شبكه سه سیما در توسعه ورزش همگانی و تغییر در سبك زندگی مردم بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب قدردانی كردند.

علی مجدآراء، رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی در این مورد به جام‌جم می‌گوید: نقش شبكه سوم سیما در توسعه فرهنگ ورزش همگانی بخصوص با پوشش مستقیم همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در سراسر كشور بر كسی پوشیده نیست و جا دارد در این زمینه قدردانی خود را از سازمان صدا و سیما اعلام كنم. بدیهی است وقتی می‌خواهیم در زمینه ورزش همگانی فرهنگ‌سازی كنیم، بر مبنای آنچه كه مورد توجه كمیته بین‌المللی المپیك ( IOC) نیز قرار دارد، باید با برنامه‌های مختلف مردم را جذب ورزش كرد و با همكاری مستقیم صدا و سیما فرهنگ ورزش را بین مردم اشاعه داد. خوشبختانه صدا وسیما و شبكه سه در این مورد خاص عملكردی برجسته داشته است تا روز به روز شاهد اقبال بیشتر مردمی به این همایش‌ها باشیم.

رویكرد ویژه شبكه سه به توسعه ورزش همگانی

اما شبكه سه سیما با چه رویكردی اقدام به پوشش همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی كرده است؟

مجید زین‌العابدینی، مدیر این شبكه در این زمینه می‌گوید: با عنایت به اهداف كلان نظام در توسعه ورزش همگانی،شبكه سه سیما تصمیم گرفت برنامه‌ای با محوریت ورزش همگانی و بسط و گسترش آن در میان خانواده‌های محترم ایرانی تولید كند. به این ترتیب برنامه‌ای با نام «صبح و نشاط» در گروه ورزش شبكه تصویب شد تا به برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در سراسر كشور بپردازد. برگزاری این همایش‌ها به دلایل مختلف برای شبكه سه سیما اهمیت دارد، از جمله این‌كه نخست به مطالبات رهبر معظم انقلاب درخصوص اهمیت ورزش برای همه و تغییر در سبك زندگی مردم پاسخ دهد.

وی با اشاره به این‌كه برپایی همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی به طور عملی در جهت فواید ورزش كه قطعا زمینه‌ساز پیشگیری از بیماری‌ها و ناتوانی‌های جسمی و در عین حال موفقیت در افزایش انسجام خانواده‌هاست، قدم بر داشته است، اضافه می‌كند: اگر هر هفته فقط یك درصد از ده‌ها هزار شركت‌كننده در این همایش‌ها به اهمیت و نقش ورزش در بهبود كیفیت زندگی و سلامتی‌ پی ببرد و ورزش كردن را به عنوان نیاز، در كارهای روزانه‌ قرار دهد هر هفته چند هزار نفر در كشور به ورزش روی خواهند آورد كه از مهم‌ترین اهداف این برنامه و شبكه سه سیماست.

زین‌العابدینی تصریح می‌كند: رسانه ملی متعلق به همه مردم ایران است و همه آنها حق دارند در این همایش‌ها به معرفی استعدادها و توانمندی‌های دیار خود بپردازند. برای مثال در این همایش‌ها بارها اتفاق افتاده كه موقعیت مكانی این همایش‌ها ارتقا یافته است؛ به طوری كه می‌توان به گالیكش استان گلستان اشاره كرد كه پس از این همایش، از بخش به شهرستان ارتقا یافت.مدیر شبكه سه همچنین با اشاره به این‌كه برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی، نشان دهنده وحدت مردم و مسئولان در تمام نقاط میهن عزیزمان است، اضافه می‌كند: علاوه بر آن‌كه مردم با حضور در این همایش‌ها یك روز خوب همراه با نشاط و شادابی برای خود رقم می‌زنند، این همایش‌ها باعث همكاری و همدلی تمام مسئولان محلی با یكدیگر شده است.

ركورد 350 هزار نفری

بازخورد پخش مستقیم این همایش‌ها چقدر توانسته پاسخگوی انتظارات مردمی باشد. مدیر شبكه سه سیما در این باره می​گوید: حضور گسترده مردم در همایش‌های پیاده‌روی كه هرهفته بر تعدادشان افزوده می‌شود، مؤید این نكته است كه برگزاری و پخش مستقیم این رویداد با استقبال اقشار مختلف مردم روبه‌رو شده، بطوری كه ماه گذشته شاهد حضور چند صد هزار نفری مردم در برخی شهرها از جمله زنجان و زاهدان (با ركورد بیش از 350 هزار نفر) بودیم. در عین حال همكاری تنگاتنگ شبكه سه سیما با بدنه تخصصی ورزش كشور و فدراسیون ورزش‌های همگانی ادامه داشته و با توجه به نقش ورزش همگانی در بالا رفتن استاندارد زندگی، این همكاری‌ها گسترش یافته است.باید تاكید كنم حضور اعضای خانواده در كنار هم در این برنامه و دریافت عملی تاثیر ورزش در ایجاد سلامتی و نشاط، از تاثیرات مهم نقش صدا وسیما و شبكه سه در ارتقای فرهنگ ورزش همگانی است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز با تاكید بر نقش موثر صدا و سیما در توسعه فرهنگ ورزش همگانی، می‌گوید: اگر همراهی شبكه سه و صدا و سیما نبود، نمی‌توانستیم به این سرعت در زمینه توسعه همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی قدم برداریم. شاید اگر صدا و سیما در این موضوع ورود نمی‌كرد كشاندن صدها هزار نفر به بوستان‌ها و خیابان‌ها و طی مسیرهای پنج كیلومتری همایش، كار غیرقابل باوری جلوه می‌كرد.

مجد آراء در ادامه می افزاید: هر چند كه به دنبال این استقبال مردمی، می‌توان انتظار داشت كه برنامه همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در سال‌های آینده نیز با قوت ادامه یابد، اما بدیهی است كه شبكه سه سیما برنامه‌های دیگری را نیز در جهت توسعه ورزش‌های همگانی در دستور كار دارد. مجید زین‌العابدینی مدیر این شبكه در این مورد می‌گوید:‌ علاوه بر بالا بردن كیفیت برگزاری همایش‌های پیاده‌روی و تخصیص وقت و امكانات بهتر و بیشتر به برنامه صبح و نشاط، با همكاری متخصصان ورزش همگانی چندین برنامه با موضوعات مرتبط با ورزش همگانی تهیه و در دست تولید داریم كه یكی از برنامه‌های تولید شده برنامه‌ای با نام ركورد است كه در آینده نزدیك پخش خواهد شد. این برنامه به ثبت ركورد اقشار مختلف جامعه كه توانایی ویژه‌ای در حوزه ورزش دارند، می‌پردازد. همچنین برای اولین بار برنامه صبح و نشاط در كل ایام نوروز با حضور در شهرهای مختلف كشور برگزار می‌شود.


نوشته شده در   شنبه 26 اسفند 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode