ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 17 اسفند 1391     |     کد : 50795

بدترین صبحانه‌ها را بشناسید

خیلی از ما صبح كه از خواب بیدار می‌شویم یا اصلاً لب به صبحانه نمی‌زنیم یا این‌كه اصلاً متوجه نمی‌شویم چه می‌خوریم.




خیلی از ما صبح كه از خواب بیدار می‌شویم یا اصلاً لب به صبحانه نمی‌زنیم یا این‌كه اصلاً متوجه نمی‌شویم چه می‌خوریم.


اما باید بدانید كه صبحانه بعد از یك شب نخوردن از اهمیت بالایی برخوردار است و برای شروع یك روز خوب و موفق حتماً باید صبحانه بخورید آن هم نه هر چیزی. توجه داشته باشید هر چیزی كه برای صبحانه میل می‌كنید به طور مستقیم روی خلق و خویتان تأثیر می‌گذارد.

به گزارش ایسنا،‌ از این گذشته خوردن یك صبحانه سالم و مغذی شما را از گزند بیماری‌های مختلفی مانند دیابت و سرطان حفظ می‌كند. در این بین، بعضی‌ها صبحانه می‌خورند اما از مواد غذایی ناسالم استفاده می‌كنند. متأسفانه این مواد غذایی ناسالم صبحانه سالمی‌ محسوب نمی‌شوند و مصرف آنها نه تنها خیری به بدن نمی‌رساند بلكه احتمال آسیب را نیز بالا می‌برد. برای آشنایی با این صبحانه‌های ناسالم با ما همراه باشید.

سوسیس و كالباس

اگر شما هم جزو افرادی هستید كه صبح‌ها برای خودتان سوسیس آماده و یا ساندویچ كالباس میل می‌كنید و تصور می‌كنید چه صبحانه مفصل و كاملی خورده‌اید سخت در اشتباهید. گوشت‌های فراوری شده مانند سوسیس و كالباس و غیره حاوی نیترات هستند كه خطر ابتلا به سرطان كولوركتال را بالا می‌برند. به عقیده متخصصان تغذیه برای سالم بودن و پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان‌ها باید از مصرف نیترات خودداری كنید. اگر عاشق سوسیس و كالباس هستید این حرف ما همیشه یادتان باشد:

مصرف منظم این مواد غذایی به سلامت شما رحم نمی‌كند. از همین الآن به فكر یك جایگزین سالم برای این مواد غذایی باشید.

غلات شیرین

غلات صبحانه مفیدند اما برخی از این غلات حاوی میزان بسیار زیادی هیدرات‌های كربن و قند هستند. زمانی كه شما از این غلات صبحانه مصرف می‌كنید میزان گلیسمی‌ خونتان بالا می‌رود و تا زمانی كه به حالت نرمال برگردد شما را خسته می‌كند. برای این‌كه یك روز مفرح و پر از انرژی را شروع كنید بهتر است از مصرف غلات خیلی شیرین خودداری كنید. بهتر است از غلاتی استفاده كنید كه حاوی پروتئین و فیبرهای بیشتری هستند. همچنین می‌توانید به غلاتتان گردو یا تخم كتان آسیاب شده اضافه كنید تا فیبر و پروتئین بیشتری دریافت كنید.

شیرینی‌، پیراشكی، دونات

این شیرینی‌ها نه تنها از آرد سفید تصفیه‌شده (بدون سبوس) تهیه می‌شوند بلكه سرشار از قند نیز هستند. باید بدانید كه قند بدترین منبع انرژی برای شروع یك روز خوب است. به خاطر این‌كه به سرعت میزان گلیسمی‌(قند) خون را بالا می‌برد. برای همین هم خیلی زود گرسنه‌تان می‌شود و احتمال این را كه كم كم دچار فشار خون بالا، چاقی مفرط و دیابت شوید بالا می‌برد. اگر خطراتی كه برشمردیم همچنان شما را قانع نكرده تا از پیراشكی‌ها و دونات‌های محبوبتان دست بكشید بهتر است بدانید این شیرینی‌ها به یك شیوه دیگر نیز سلامتی‌تان را به خطر می‌اندازد؛ اكثر دانشمندان بر این عقیده‌اند كه مصرف زیاد قند و سرطان ارتباط تنگاتنگی دارند.

شیرین‌كننده‌های غیرطبیعی

اگر چه شربت افرای طبیعی یك شیرین‌كننده مفید برای سلامتی است اما شربت‌های دیگری هم هستند كه از ذرت تهیه شده و حاوی میزان زیادی فروكتوز هستند. این‌گونه شیرین‌كننده‌های غیرطبیعی در مواد غذایی بسته‌بندی و فراوری شده استفاده زیادی می‌شوند. باید بدانید كه این قبیل خوراكی‌ها حاوی میزان زیادی فروكتوز هستند و باعث چاقی دور شكمی‌ و انباشتگی چربی در اندام‌های داخلی بدن می‌شود. متأسفانه این نوع چربی‌ها نیز خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند.

نتایج پژوهشی كه در مجله Global Public Healthبه چاپ رسیده نشان می‌دهد كه ارتباط زیادی بین مصرف شربت ذرت با فروكتوز بالا و ابتلا به دیابت نوع 2 وجود دارد.

برای صبحانه چه بخوریم؟

به عقیده بیشتر متخصصان تغذیه بهتر است برای صبحانه حق تقدم با دانه‌های سبوس‌دار و پروتئین باشد. گردو، دارچین، نوشیدنی سویا یا شیر بدون چربی و میوه نیز از بهترین گزینه‌های یك صبحانه سالم هستند. اگر دارچین را به چای یا مربای كم شیرینتان اضافه كنید برای تنظیم قند خونتان خوب است.


نوشته شده در   پنجشنبه 17 اسفند 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode