ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 17 تير 1403
يکشنبه 17 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 3 اسفند 1391     |     کد : 50108

تبریز بعد از تهران بیشترن میزان بافت فرسوده را دارد

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت: تبریز با 2 هزار و 520 بافت فرسوده بعد از تهران با 6 هزار و 280 هزار در رتبه دوم کشور قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران:

تبریز بعد از تهران بیشترن میزان بافت فرسوده را دارد

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت: تبریز با 2 هزار و 520 بافت فرسوده بعد از تهران با 6 هزار و 280 هزار در رتبه دوم کشور قرار دارد.


به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، عزیز رجب‌زاده در نخستین کنفرانس ملی بهسازی و مقاوم‌سازی بافت‌های شهری در مجاورت گسل‌های فعال، که به همت شهرداری تبریز برگزار شد، اظهار کرد: وقتی در تهران زلزله رخ می‌دهد ساختمان‌ها و برج‌های بلند خود مشکل‌ساز شده زیرا با واژگونی آنها تمام مسیرها بسته می‌شود و با این کوچه‌های تنگ و خیابان‌های باریک تهران دیگر هیچ راه عبور و مرور برای خودروهای امدادی وجود ندارد. خوابگاه‌های دانشجویی فرسوده، بیمارستان‌های فرسوده و شش هزار و 280 هکتار بافت‌های فرسوده همه ویران شده و تلفات دارد.

وی افزود: بعد از زلزله رودبار آیین‌نامه تصویب شد تا اصول ساخت ساختمان‌ها رعایت شود و امروز شاهد افزایش ساختمان‌های غیرایمن هستیم. برخی می‌گویند وظیفه نظارت بر ساخت ساختمان‌ها با شهرداری است در حالی که این مهم بر عهده مهندسان ناظر است و تا مهندس ناظر تایید نکند شهرداری پایان کار نمی‌دهد.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران افزود: مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده هزینه‌بر است و بهتر است که این بافت‌ها نوسازی شود ولی متاسفانه با تمام تسهیلات ویژه‌ای که شهرداری داده مسئولان استقبال نمی‌کنند.

رجب‌زاده خاطرنشان کرد: شهر تبریز با 2 هزار و 520 هکتار بافت فرسوده بعد از شهر تهران رتبه دوم را دارد و باید مسئولان امر نسبت به بازسازی و صلاح این مناطق تلاش بیشتری صورت دهند.‌

وی با قدردانی از تلاش‌های شهرداری تبریز در رسیدگی به مناطق زلزله‌زده خاطر نشان کرد: خوشبختانه شهرداری تبریز از نخستین دقایق وقوع زلزله در منطقه ارسباران حضور جدی داشته و با تمام توان به آسیب دیدگان کمک کرد.


نوشته شده در   پنجشنبه 3 اسفند 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode