ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 1 مرداد 1403
دوشنبه 1 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 24 فروردين 1387     |     کد : 501

پيشرفت هسته‌اي ايران سياست‌هاي آمريكا را به بن بست كشاند

 

يك روزنامه آمريكايي در گزارشي با اشاره به پيشرفت چشمگير كشورمان در زمينه انرژي هسته‌اي، به شكست آمريكا در متوقف كردن ايران در ادامه برنامه هسته‌اش اذعان كرده و نوشت كه مقامات كاخ سفيد بايد سياست‌هاي خود در قبال ايران را تغيير دهند.

 

روزنامه "يو اس نيوز" در گزارشي با اشاره به پيشرفت چشمگير اخير كشورمان در زمينه انرژي هسته‌اي نوشت كه سياست دولت بوش در قبال برنامه هسته‌اي ايران به بن بست رسيده و نياز به يك بازنگري و بازتعريف اساسي در رويكرد آمريكا در قبال ايران به شدت احساس مي‌شود.
اين گزارش به شدت از سياست بوش در عدم مذاكره مستقيم با دولت ايران انتقاد كرده و مي‌افزايد: ديدگاه بوش بر اين اساس است كه مادامي كه ايران فعاليت‌هاي غني‌سازي خود را تعليق نكند با اين كشور وارد مذاكره نخواهد شد. اما نكته مهم اينجاست كه با وجود وضع سه دور از تحريم‌ها عليه ايران در شوراي امنيت سازمان ملل، شاهد هيچگونه عقب نشيني و تغيير موضع از سوي ايران نبوده‌ايم و در كنار اين موضوع، چين و روسيه روز به روز مخالفت خود را با افزايش فشارها و تحريم‌ها عليه ايران افزايش مي‌دهند.
در ادامه اين گزارش آمده است: مقامات ايراني بارها اعلام كرده‌اند كه فعاليت‌هاي آنها در زمينه هسته‌اي مقاصد صلح‌آميز را دنبال مي‌كنند و به همين خاطر اصرار بر ادامه فعاليت‌هاي خود در زمينه انرژي هسته‌اي دارند.
يو اس نيوز در ادامه مي‌نويسد: بسياري از مقامات و كارشناسان رده بالاي آمريكايي بر اين باورند كه دولت بوش به همراه متحدان اروپاييش، بايد به سياست تند و افراطي خود در قبال ايران خاتمه دهند.
در اين گزارش به نقل از ديويد آلبرايت، رئيس موسسه علم و امنيت ملي كه در نشستي در شوراي ملي ايراني-آمريكايي سخن مي‌گفت، آمده است: دولت بوش به رغم تلاش‌هاي چندين ساله‌اش از توقف ايران در زمينه پيشروي در زمينه انرژي هسته‌اي عاجز مانده است.
اين گزارش در پايان مي‌نويسد: بسياري از صاحبنظران سياسي در واشنگتن معتقدند كه سياست‌هاي آمريكا در خصوص نحوه تعامل با ايران بايد از نو تعريف شوند، اما دولت بوش صرف نظر از شكستش در مقابل ايران هنوز اصرار بر ادامه سياست‌هاي قبلي خود دارد. البته اينكه آيا در اين زمينه شاهد چرخشي از سوي مقامات كاخ سفيد خواهيم بود يا نه، طي چند هفته آينده مشخص خواهد شد.

خبر گزاري فارس


نوشته شده در   شنبه 24 فروردين 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode