معاون شهردار تبریز:
تبریز بعد از تهران بیشترین طبقات آپارتمان را دارد
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز گفت: تبریز بعد از تهران از لحاظ بلند مرتبهسازی بیشترین طبقات آپارتمان را دارد.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز محمدحسین اسحقی بعد از ظهر امروز در گفتوگو با خبرنگاران اظهار کرد: در چند سال گذشته و با توجه به کمبودها و خلاءهای عمرانی و توسعهای، شهرداری به منظور جبران عقبماندگیهای عمرانی و توسعهای شهر، در کنار تدوین برنامه جامع توسعه پنج ساله تبریز و بسترسازی برای جذب سرمایهگذاریهای بخش خصوصی در اجرای طرحها و پروژههای عمرانی خدماتی، بخش اعظمی از بودجههای سالانه خود را به طرحها و پروژههای عمران شهری تخصیص داده تا از این رهگذر نیز به تسریع روند توسعه تبریز کمک شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه شهرداری تبریز در کنار این سیاستها که موفقیتآمیز هم بوده، موفق به افزایش چشمگیر بودجههای سالانه شهرداری نیز شده که در این راه اعتماد، مشارکت و همکاری شهروندان تبریزی نیز بیتأثیر نبوده است.
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز خاطرنشان کرد: طی سالهای گذشته شهر تبریز به علت اجرای انبوهی از طرحها و پروژههای عمرانی و خدماتی به کارگاه عمرانی در بین کلانشهرهای کشور تبدیل شده و آثار و نتایج این طرحها در جای جای شهر و در قالب طرحهای توسعهمحور قابل مشاهده است.
اسحقی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در هفت سال گذشته بیش از 5 هزار طرح و پروژه عمرانی، خدماتی، مشارکتی متنوع و ماندگار از سوی شهرداری در نقاط مختلف شهر تبریز به مرحله اجرا درآمده افزود: این تعداد پروژه عمرانی خدماتی با مجموع 65 هزار میلیارد ریال اعتبار در مناطق مختلف شهری تبریز و عمدتا در بخش زیرساخت ها به مرحله اجرا و بهرهبرداری رسیدهاند.
وی با تأکید بر اینکه این حجم از پروژهها تأثیر غیرقابل انکار خود را در توسعه جهشی تبریز بر جای گذاشته تصریح کرد: تدوین و اجرای موفق برنامه 5 ساله دوم تبریز، تدوین و تصویب برنامه 5 ساله سوم توسعه تبریز، رونمایی از طرح تفصیلی جدید شهر تبریز، شناسایی و آغاز مراحل اجرایی احیای بافت های فرسوده شهری در بلوک های شناسایی شده، برنامه ریزی کلان و زیربنایی برای ساماندهی حاشیه نشین، جلوگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز شهری، اجرای طرح بزرگ عتیق حد فاصل خاقانی تا چهارراه شهید بهشتی، اجرای پروژه سرمایهگذاری آیسان در محل ترمینال قدیم ، اجرای طرح بلوک میارمیار در مرکز شهر، مشارکت مستقیم در اجرای طرح بزرگ چهار راه شهید بهشتی، توسعه و تقویت خدمات شهری، استقرار سیستم مکانیزاسیون خدمات شهری، احداث کارخانه تبدیل مواد زائد، احداث مرکز دفن بهداشتی و مهندسی، احداث تصفیه خانه شیرابه های زباله ، طراحی و اجرای 140 کیلومتر مسیرگشایی، جذب و به کارگیری بیش از 60 هزار میلیارد ریال سرمایهگذاری بخش خصوصی از جمله شاخص های اصلی توسعه تبریز با تکیه بر مدیریت برنامه محور به شمار می رود که توانسته است نام تبریز را به عنوان عمرانی ترین و توسعه یافته ترین شهر ایران اسلامی در سراسر کشور و حتی جهان بر سر زبان بیندازد.
وی تسریع روند احداث مترو تبریز در خطوط یک و دو و آغاز مراحل اجرای خط سوم، اجرای همه ساله طرح نهضت آسفالت، طراحی و اجرای بالغ بر 40 تقاطع هم سطح و غیرهمسطح بزرگ و کوچک نظیر طرح تبادل امام علی(ع)، طراحی و احداث 80 پل عابرگذر عادی و مکانیزه، ایجاد و توسعه پارکینگهای طبقاتی، آمادهسازی الزامات اجرای طرح ترافیک مرکز شهر، راهاندازی خطوط بی.آر.تی در مسیر شمال به جنوب و غرب به شرق، خط کشی معابر ، میادین و خیابان ها، اجرای طرح پارکبان در تمامی مناطق شهری، اجرای طرحهای اصلاح هندسی، افزایش تعداد ایستگاههای موجود آتشنشانی تبریز از 5 ایستگاه به 20 ایستگاه، خرید و تزریق مدرنترین و مجهزترین ماشینآلات روز دنیا به ناوگان آتشنشانی تبریز، خرید جدیدترین و مدرنترین تجهیزات امداد ونجات، خرید نردبان 52 متری با امکانات و تجهیزات جانبی برای اطفای حریق در ساختمانهای بلند مرتبه و افزایش دو برابری سرانه فضای سبز از دیگر طرحها دانست که در هفت سال گذشته انجام گرفته است.
اسحقی ادامه داد: در راستای توسعه متوازن، درآمد مناطقی از شهر که قابل توجهی است در مناطق کم درآمد هزینه میشود.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به طرح نهضت آسفالت در شهر تبریز خاطر نشان کرد: در طول 10 ماهه امسال بیش از 180 میلیارد تومان برای آسفالت شهر تبریز هزینه شده است.
اسحقی گفت: در حال حاضر برای هز 10 هزار نفر یک سرویس بهداشت عمومی در تبریز وجود دارد، گفت: این آمار در تهران برای هر 45 هزار نفر یک سرویس بهداشت عمومی است.