ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 17 تير 1403
يکشنبه 17 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 14 بهمن 1391     |     کد : 49166

500 میلیون دلار حجم مبادلات سالانه ایران و ارمنستان

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: حجم مبادلات سالانه ایران و ارمنستان 500 میلیون دلار است .

استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد:
500 میلیون دلار حجم مبادلات سالانه ایران و ارمنستان 
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: حجم مبادلات سالانه ایران و ارمنستان 500 میلیون دلار است .
ه گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، استاندار آذربایجان‌شرقی بعد از ظهر امروز در جشن سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان سیونیک ارمنستان با اشاره به دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی در زمینه‌های مختلف، اظهار داشت: عزت و عظمت امروز ملت ایران مرهون فرهنگ انقلاب اسلامی و پای‌بندی به آرمان‌ها و ارزش‌هاست.

احمد علیرضابیگی هم‌چنین بر توسعه روابط ایران و ارمنستان در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و افزود: دو کشور در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، حمل و نقل و انرژی دارای زمینه‌های همکاری مشترک هستند و عزم دولت‌های ایران و ارمنستان هم بر توسعه این همکاری‌ها قرار گرفته است.

*حجم مبادلات ایران و ارمنستان 500 میلیون دلار اعلام شد

وی حجم مبادلات تجاری سالانه دو کشور را 500 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: طبق هدف‌گذاری مسئولان ایران و ارمنستان این حجم به دو برابر افزایش خواهد یافت.

علیرضابیگی با اشاره به سفر اخیر هیئت اقتصادی استان سیونیک به تبریز، خاطرنشان کرد: قطعا همکاری این دو استان می‌تواند نقش به‌سزایی در توسعه همه‌جانبه روابط ایران و ارمنستان داشته باشد.

وی برگزاری مراسم‌های مشترک در آذربایجان شرقی و سیونیک را شاهدی بر علاقه هر دوی آن‌ها بر افزایش سطح همکاری‌ها دانست.

*کمک‌های فنی ایران توسعه ارمنستان را توسعه بخشیده است

استاندار سیونیک ارمنستان هم در این مراسم با ابراز خرسندی از حضور در این مراسم، گفت: کمک‌های فنی جمهوری اسلامی ایران روند توسعه ارمنستان را سرعت بخشیده و ما بر افزایش همکاری‌های خود با ایران تاکید داریم.

سورن خاچاطوریان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی نیروگاه برق‌آبی مشترک ایران و ارمنستان، گفت: این نیروگاه با توان فنی متخصصان ایرانی می‌تواند نقش مهمی در توسعه بخش‌های مختلف اقتصادی و صنعتی و به ویژه کشاورزی دو طرف داشته باشد.

هم‌زمان با این مراسم، نمایشگاه دستاوردهای استان آذربایجان شرقی و محصولات کشاورزی این استان در شهر کاپان مرکز استان سیونیک ارمنستان برای بازدید علا‌قمندان برپا شده است.


نوشته شده در   شنبه 14 بهمن 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode