ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 17 تير 1403
يکشنبه 17 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 12 بهمن 1391     |     کد : 49086

میدان دانشسرا تا راسته کوچه تبریز پیاده راه بزرگ می‌شود

شهردار منطقه هشت تبریز از اجرای طرح پیاده‌راه بزرگ محدوده مرکزی تبریز حدفاصل میدان دانشسرا تا راسته‌کوچه و نیز ایجاد میدان بزرگ شهر در محدوده مرکزی تبریز در سال 92 خبر داد.

شهردار منطقه 8 تبریز: میدان دانشسرا تا راسته کوچه تبریز پیاده راه بزرگ می‌شود 
شهردار منطقه هشت تبریز از اجرای طرح پیاده‌راه بزرگ محدوده مرکزی تبریز حدفاصل میدان دانشسرا تا راسته‌کوچه و نیز ایجاد میدان بزرگ شهر در محدوده مرکزی تبریز در سال 92 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علی مدبر اظهار کرد: محدوده تحت مدیریت شهرداری منطقه هشت به جهت تاریخی، فرهنگی، میراثی و گردشگری بودن، یکی از مناطق شهری استراتژیک و مهم به شمار می‌رود و خدمات‌رسانی، توسعه، عمران و آبادانی این منطقه مدیریت و نگاه ویژه مدیریتی را می‌طلبد.

مدبر در ادامه با اشاره به طرح‌ها و پروژه‌های آماده بهره‌برداری این منطقه در دهه فجر امسال افزود: مجتمع تجاری و خدماتی والمان در خیابان شریعتی مهم‌ترین پروژه آماده بهره‌برداری منطقه هشت در دهه فجر می‌باشد که امروز با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر افتتاح و تقدیم شهروندان تبریزی خواهد شد.

شهردار منطقه هشت تبریز در ادامه از حضور و تردد بالغ بر هزار و 200 جهانگرد و توریست خارجی در اماکن تاریخی، فرهنگی و میراثی واقع در محدوده منطقه هشت طی سال 90 خبر داد و افزود: طی 10 ماهه سال جاری نیز 900 گردشگر خارجی در این منطقه حضور یافته‌اند که این آمار نشان از اهمیت و جایگاه محدوده تاریخی فرهنگی منطقه هشت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای همزمان 5 پروژه بزرگ مشارکتی در سطح این منطقه خبر داد و تصریح کرد: پروژه بزرگ چهارراه شهید بهشتی، طرح عتیق، پروژه آیسان، بلوک میارمیار و مجموعه بلوک‌های ده‌گانه گلستان، پنج پروژه بزرگ مشارکتی مهم این منطقه به شمار می‌روند که مراحل اجرایی این طرح‌ها به طور همزمان در حال انجام است.

شهردار منطقه هشت تبریز همچنین از اجرای همزمان پنج ایستگاه خط یک قطار شهری تبریز در حوزه این منطقه خبر داد و افزود: برای تملک و اجرای این ایستگاه‌ها بالغ بر 750 میلیارد ریال اعتبار از سوی شهرداری منطقه هزینه شده است.

مدبر با اشاره به مهم‌ترین طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی خدماتی این منطقه افزود: بازسازی بافت‌های فرسوده، اجرای یادمان شمس در باغ گلستان، ساخت سینما کودک در باغ گلستان، برنامه‌ریزی برای توسعه فضای سبز و نیز اجرای طرح فضای سبز عمودی، اجرای نماسازی ساختمان‌های محدوده تاریخی، اجرای طرح‌ ورودی‌های بازار تبریز با معماری ایرانی اسلامی، اجرای طرح احیای باروی تبریز، اجرای طرح احیای دروازه‌های تاریخی و قدیمی تبریز، ایجاد و توسعه پارکینگ‌های عمومی جدید نظیر پارکینگ فجر و گلستان، ارایه خدمات مناسب و ویژه به بازار تاریخی تبریز، نصب تندیس سرداران شهید آذربایجان، نصب المان سپاه پاسداران در میدان شهدا، اجرای طرح پیاده‌راه عابر گذر تربیت، نصب المان‌ها، آبنما‌ها، مجسمه‌ها و تندیس‌های متعدد در معابر، میادین و اماکن تاریخی، نوسازی و بهسازی پیاده‌روهای سطح منطقه به ویژه محور تاریخی فرهنگی، تملک و بازسازی خانه علی‌مسیو، اجرای طرح‌های متعدد نورپرداری اماکن و ساختمان‌های قدیمی و تاریخی شهر، اجرای طرح هدایت آب‌های سطحی سطح منطقه، اجرای طرح استفاده از انرژی خورشیدی در ساختمان‌های تحت مالکیت منطقه هشت و اجرای چندین طرح مسیرگشایی از جمله مهم‌ترین طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی خدماتی این منطقه به شمار می‌رود.

اتمام بازسازی خانه علی مسیو در تبریز

شهردار منطقه هشت تبریز در عین حال از اتمام مراحل بازسازی و احیای خانه علی‌مسیو از سرداران و مبارزان انقلاب مشروطه توسط این منطقه خبر داد و گفت: خانه علی‌مسیو همزمان با 29 بهمن سالروز قیام تاریخی مردم غیور تبریز مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

مدبر همچنین از تلاش این مجموعه برای اتمام مراحل اجرایی طرح مسیرگشایی 24 متری سیفعلی به عنوان یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین طرح‌های مسیرگشایی تبریز تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: مراحل تملک املاک واقع در مسیر این طرح انجام گرفته و تلاش می‌کنیم این طرح نیز تا پایان سال به عنوان هدیه منطقه هشت تقدیم شهروندان شود.

شهردار منطقه هشت تبریز در عین حال اجرای طرح پیاده‌راه بزرگ محدوده مرکزی تبریز حدفاصل میدان دانشسرا تا راسته‌کوچه و نیز ایجاد میدان بزرگ شهر در محدوده مرکزی تبریز در سال 92 خبر داد.


نوشته شده در   پنجشنبه 12 بهمن 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode