ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 12 دي 1391     |     کد : 48157

شب باشكوه هنر انقلاب در جشنواره عمار

سومين جشنواره مردمي «عمار» با قدرداني از داوود ميرباقري، شعرخواني عليرضا قزوه، سخنراني عزت‌الله مطهري و قدرداني از برگزيدگان با فانوس‌هاي بلورين به كار خود پايان داد.


داوود ميرباقري: خستگي دو دهه كار طاقت‌فرساي تاريخي امشب از تنم بيرون رفت

شب باشكوه هنر انقلاب در جشنواره عمار

سومين جشنواره مردمي «عمار» با قدرداني از داوود ميرباقري، شعرخواني عليرضا قزوه، سخنراني عزت‌الله مطهري و قدرداني از برگزيدگان با فانوس‌هاي بلورين به كار خود پايان داد.


به گزارش جام‌جم، مراسم اختتاميه اين جشنواره با حضور خانواده شهدا، سينماگران، نويسندگان، شاعران، فرماندهان دوران دفاع مقدس و عموم مردم در سالن سينماي فلسطين برگزار شد.

در اختتاميه جشنواره عمار، خانواده معظم شهدا با حضور روي صحنه از ميرباقري قدرداني كردند.

برگزيدگان بخش‌هاي ديگر اين جشنواره هم با دريافت فانوس‌هاي نمادين مورد قدرداني قرار گرفتند.

ميرباقري: همه خستگي‌هايم را فراموش كردم


در بخش قدرداني از داوود ميرباقري كارگردان سريال «مختارنامه» و «امام علي(ع)» ابتدا فيلم كوتاهي از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره سريال «مختارنامه» كه در زمان توليد اين فيلم و به صورت يك ارتباط تصويري ضبط شده بود، پخش شد. در اين فيلم كوتاه رهبر معظم انقلاب ضمن خسته نباشيد به ميرباقري، ابراز اميدواري كرده بودند كه او بتواند «مختارنامه» را به بهترين وجه آماده كند. ميرباقري هم ضمن خوشامدگويي به رهبر معظم انقلاب، سلام گروهش (كه برخي از آنها در تصوير ديده مي‌شدند) را به ايشان رساند.

همچنين در اين كليپ، بهزاد بهزادپور (كارگردان)، يوسفعلي ميرشكاك (شاعر)،‌ ناصر هاشم‌زاده (فيلمنامه‌نويس) و رجبي دواني (پژوهشگر) درباره ميرباقري سخن گفتند.

پس از پخش اين كليپ، سيد داوود ميرباقري در ميان تشويق‌هاي ايستاده و طولاني‌مدت حاضران روي سن رفت و مورد استقبال پدر شهيد احمدي روشن، مادران چند شهيد دفاع مقدس، ابوالقاسم طالبي و نادر طالب‌زاده قرار گرفت. او بلافاصله پس از حضور روي سن، با اشاره از حاضران خواست تا خانواده‌ شهدا را تشويق كنند و خودش هم بارها دست به سينه، ارادتش را به آنها نشان داد.

اين كارگردان سينما و تلويزيون پس از روبوسي با پدر شهيد احمدي‌روشن، در حالي كه احساساتي شده بود، گفت:‌ احساسات من الان به غليان در آمده است. خيلي خوشحالم در چنين جشنواره‌اي و با چنين ماهيتي در حضور مادران بزرگواري كه همه مديون آنها هستيم از من تجليل مي‌شود. اين به عنوان يك شب به يادماندني در زندگي‌ام‌ خواهد ماند. او ادامه داد: باور كنيد خستگي دو دهه كار طاقت‌فرساي تاريخي امشب از تنم بيرون رفت. خيلي ممنونم از دوستاني كه من را لايق قدرداني ديدند، خصوصا در جشنواره‌اي با موضوعيت شخصيت بزرگي مانند حضرت «عمار». اگر اين جشنواره قرار است به راه خودش ادامه دهد (كه مي‌دهد) بايد راه و مرام «عمار» را سرلوحه خود قرار دهد.

هديه جشنواره عمار كه توسط مادران شهيد به كارگردان مختارنامه داده شد، قطعه‌اي از كاشي حرم حضرت عباس(ع) بود.

قدرداني از فيلمسازان ضدصهيونيست فرانسوي

آقاي فرانچسكو و خانم بتيس از فيلمسازان ضدصهيونيست فرانسوي كه بعد از 20 سال فعاليت در اين زمينه از سوي كشور خود از ادامه كار محروم شدند، ديگر مهماناني بودند كه با حضور در اين جشنواره مورد تجليل قرار گرفتند.

بتيس مستندساز فرانسوي گفت: از مردم مقاوم ايران قدرداني مي‌كنم كه من را تشويق كردند.

او با اشاره به سخن ميشل فوكو فيلسوف فرانسوي عنوان كرد: انقلاب اسلامي ايران يك پاسخ روحاني به جهان است چرا كه انقلاب اسلامي ايران نه تنها اميد مردم ايران بلكه اميدي براي بشريت است.

طالب‌زاده: انقلاب معدن طلاست

نادر طالب‌زاده، دبير سومين جشنواره مردمي عمار با اشاره به شور و اشتياق حضار، گفت: مراسم اختتاميه اين جشنواره نسبت به دو سال گذشته بسيار باشكوه برگزار شد و براي اين حضور شكوهمند هزينه و تبليغات نشده است.

اين كارشناس سينمايي تلاش دست‌اندركاران جشنواره «عمار» را حركتي مخلصانه به دنبال كلام انقلاب، كلام حق و ايده‌هاي انقلاب از زبان هنر خواند و گفت: در انقلاب اسلامي ظرفيتي وجود دارد كه استفاده از آن هنر است، انقلاب معدن طلاست. در حوزه سينما و آثار تصويري از ظرفيت هنري بچه‌هاي انقلابي خوب استفاده نشده و استعدادهاي درخشاني در اين حوزه وجود دارد كه بايد كشف و پرورش داده شوند.

او ضمن تحسين آثار بخش دانشگاهي به لزوم كشف استعدادهاي انقلابي در حوزه ادبيات داستاني تاكيد كرد و گفت: بايد به دنبال كشف و پرورش استعدادها در افرادي باشيم كه فكر، عقيده، نگاه و افق ديدشان انقلاب اسلامي بوده و ويروس سكولاريسم در افكارشان رخنه نكرده است.

طالب‌زاده حوزه ادبيات و هنر را نيازمند مهندسي فرهنگي خواند و افزود: انقلاب اسلامي بخصوص در تحولات اخير وجهه جديدي در دنيا و منطقه كسب كرده و حضوري جدي و ايدئولوژيك در منطقه دارد و به فرموده رهبري در مقطع پيچش تاريخي بزرگي واقع شده‌ايم كه بايد در اين زمينه تلاش بسيار كنيم و در ارتقاي وضعي و سرنوشت‌ساز انقلاب گام‌هاي موثري برداريم.

مطهري: زندگي هر شهيد يك مستند و سريال است

عزت‌الله مطهري راوي كتاب «خاطرات عزت‌شاهي» يكي ديگر از سخنرانان اين مراسم، ضمن ابراز خرسندي از حضور خانواده شهدا، گفت: عمار بايد تلاش كند هر سال نسبت به سال گذشته رشد و تعالي پيدا كند و سعي در ايجاد اتحاديه‌اي داشته باشد كه در آن افراد ارزشي با يكديگر در ارتباط باشند و تلاش كنند جشنواره دچار انشعاب نشود.

او با بيان اين‌كه انقلاب معدني از مسائل فرهنگي است كه مي‌توان درباره هر شهيد و مبارز انقلابي يك مستند و سريال توليد كرد، گفت: بايد تلاش شود از گفتارها و نوشته‌هاي افراد كه براي انقلاب زحمت كشيدند يا در جبهه‌هاي نبرد فداكاري كردند و ماندند، اثرهاي فاخر و ماندگار توليد كرد.

قزوه: براي سرودن بعضي شعرهايم 4000 كامنت ناسزا دريافت كردم

عليرضا قزوه شاعر انقلابي هم با اشاره به جمعيت كثيري كه در سالن سينما فلسطين دور هم گرد آمده بودند، گفت: تصور مي‌كردم كه اين جمع خيلي خلوت‌تر باشد. اين شلوغي نشان اين است كه بايد جدي‌تر كار كنيم.

او كه قرار بود شعري به مناسبت نهم دي قرائت كند، يادآور شد: براي نهم دي شعر زياد گفته‌ام و در يك مورد در بيش از 4000 كامنت به من ناسزا گفتند كه در مقايسه با اين جمعيت و خالقان نهم دي رقم اندكي است، با اين حال به خودم مي‌گفتم اگر بيش از 40 هزار كامنت هم ناسزا برايم ارسال شود، باز هم به راهم ادامه مي‌دادم. ما راهي را كه مي‌رويم، اگر چشم بسته هم باشيم، مي‌دانيم درست است چون چراغ‌هايي داريم كه نمي‌گذارند منحرف شويم.

اين شاعر با اشاره به برخي شايعاتي كه درباره او وجود دارد، افزود: به من مي‌گويند تو چيزهاي زيادي گرفته‌اي. من حتي يك دفتر، ماشين يا خانه از وزارت ارشاد نگرفته‌ام. آنهايي كه همين چيز‌ها را از ارشاد گرفتند، اكنون خط‌شان را عوض كرده‌اند. تصور حضور چنين جمعيتي را در اين جشنواره نداشتم؛ اين حضور حداكثري پيامي است براي ما كه بيشتر كار كنيم و مطمئن‌تر قدم برداريم.


نوشته شده در   سه شنبه 12 دي 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode