ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 27 شهريور 1388     |     کد : 4750

امام جمعه تبريز:بايد هسته‌هاي پشتيباني از مبارزان فلسطيني تشكيل شود

امام جمعه تبريز با تاكيد بر اتحاد دنياي اسلام براي آزادي قدس شريف گفت: دولت‌‌ها و ملت‌هاي اسلامي براي كمك به مبارزان فلسطيني صندوق پشتيباني و هسته‌هاي كمك تشكيل دهند...


امام جمعه تبريز با تاكيد بر اتحاد دنياي اسلام براي آزادي قدس شريف گفت: دولت‌‌ها و ملت‌هاي اسلامي براي كمك به مبارزان فلسطيني صندوق پشتيباني و هسته‌هاي كمك تشكيل دهند.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهد شبستري در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اين شهر در مصلاي امام خميني (ره) تبريز اظهار داشت: آخرين جمعه رمضان كه به ابتكار اما راحل روز قدس نام گرفت، نقطه عطفي شد براي اعلام حمايت از ملت مظلوم اما مقاوم فلسطين و انزجار از غاصبان صهيونيست كه جا دارد از ملت ايران و به ويژه مردم آذربايجان شرقي با اين حضور گسترده قدرداني كرد.

وي اضافه كرد: مسئله فلسطين نه فقط يك منطقه جغرافيايي خاص است بلكه غصب سرزمين در قلب دنياي اسلام براي ضربه زدن به مسلمانان و ايستادگي در برابر بيداري ملت‌هاست و به عبارتي مقابله با فرهنگي غني و انسان‌‌ساز است.

آيت‌الله شبستري ادامه داد: مقاومت جانانه حزب‌الله در جنگ 33 روزه و ايستادگي مردم بي‌دفاع غزه در جنگ 22 روزه در مقابل مدرن‌ترين تجهيزات دشمنان نشان از اضمحلال و آسيب‌پذيري شديد اسرائيل بود و سبب شد شعار نيل تا فرات سران صهيونيستي به شكست منجر شود.

وي گفت: تشكيل حكومت صهيونيستي بيش از آنكه خواست مردم يهود باشد هدف و خواست استعمارگراني چون آمريكا و انگليس است كه خوي ددمنشي و سلطه‌طلبي آنها سيري‌ناپذير بوده و تشكيل اين غده سرطاني در قلب دنياي اسلامي چيزي جز خواست دشمنان اسلام نيست.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي افزود: روز قدس يكي از جلوه‌هاي اتحاد و انسجام دنياي اسلام است كه مظهر وحدت بوده و بيان مي‌دارد كه به دشمن اجازه داده نمي‌شود كه اغراض خود را كه تفرقه است به سرانجام برساند.

شبستري گفت: ملت فلسطين از دولت‌ها و ملت‌هاي مسلمان انتظار دارد در برابر جنايات رژيم صهيونيستي سكوت نكرده و روابط اقتصادي، فرهنگي، سياسي و ... خود را با اسرائيل قطع كنند.

امام جمعه تبريز با اشاره به همدستي و جنايت برخي دول عربي از جمله مصر افزود: كاري كه حسني نامبارك با ملت فلسطين كرد، كم از جنايات سران صهيونيست نيست و از اين رو لازم است ملت‌هاي مسلمان به دولت‌هاي فريب خورده خود فشار بياروند تا از حمايت اسرائيل پرهيز كرده و اين لكه ننگ را از دامن اسلام بشويند.

وي افزود: ملت ايران به عنوان كساني كه با انقلاب و ايستادگي خود پوزه استعمار و استكبار را به خاك ماليد به برادران خود در فلسطين و لبنان اعلام مي‌دارد كه برادران مومن تا پيروزي راهي نمانده و در راه مبارزه براي نابودي اسرائيل غاصب و آزادي قدس از هيچ كمكي به شمار دريغ نكرده و نمي‌كنند.

آيت‌الله شبستري ادامه داد: ملت ايران به ويژه مردم غيور آذربايجان دست و بازوي مبارزان فلسطيني را بوسيده و راه آنان را راه انبيا و اولياي الهي براي نابودي كفر مي‌داند و در اين راه آماده هر گونه كمك به برادران خود است.

نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري در ادامه به وقايع پس از انتخابات در ايران اشاره كرد و با تاكيد بر منويات رهبري در مورد مقابله با تفرقه و تفرقه‌افكني گفت: ملت ايران به احدي اجازه نداده و نخواهد داد كه از اجتماعات براي پياده كردن اغراض خود سوءاستفاده كرده و با كينه‌توزي، اتحاد و انسجام ملت ايران را به سخره بگيرد.

وي در ادامه به گروهك‌ها و برخي شخصيت‌هاي غافل و كينه‌توز داخلي كه با الهام از بيگانگان قصد تلخ كردن پيروزي ملت در انتخابات دهم رياست جمهوري را داشتند، هشدار داد تا فرصت است به آغوش ملت و اسلام برگردند و در غير اين صورت با قهر انقلابي رو‌به‌رو هستند.

امام جمعه تبريز همچنين به سالروز آغاز جنگ تحميلي در 31 شهريور اشاره كرد و ياد و خاطره رزمندگان و شهداي هشت سال دفاه مقدس را گراميداشت.

وي با بيان اينكه دفاع مقدس يادآور عزت ملت ايران است، گفت: اين دوران حماسه در حفظ و اعتلاي نظام و حراست از مرزهاي آن، برهه‌اي حساس از حيات ملت ايران است و نبايد بزرگداشت آن منحصر و محدود به يك هفته شود.

شبستري در ادامه سخنان با تبريك آغاز سال تحصيلي به دانش‌آموزان، معلمان و دانشجويان افزود: بيش از 20 ميليون دانش‌آموز و دانشجو به عنوان امانت الهي با اطمينان كامل والدين در اختيار سنگر مدرسه قرار مي‌گيرد و مسئوليت قانوني و شرعي متوليان امر در اين زمينه بسيار زياد است و بايد مراقبت‌هاي ويژه صورت گيرد چرا كه فرهنگ جامعه از مدرسه و دانشگاه شكل مي‌گيرد.

وي با بيان اينكه آموزش و پرورش ركن ركين توسعه و مهد پرورش نيروهاي خلاق است، تصريح كرد: مسئولان تلاش كنند جوانان اين كشور علاوه بر ارتقاي علمي در تعليم و تربيت نيز حائز مراتب كمال شوند و در كنار علم آموزي، پرورش هم بيابند.

امام جمعه تبريز همچنين به 27 شهريور، سالروز درگذشت شاعر اهل‌بيت، شهريار اشاره كرد و با گراميداشت ياد و خاطره اين شاعر پرآوازوه آذربايجان، براي وي علو درجات را خواستار شد.

 


نوشته شده در   جمعه 27 شهريور 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode