ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 23 آذر 1391     |     کد : 47227

شبكه دو كودكان را به فضاي مجازي مي‌برد

در مراسم رونمايي نخستين رسانه مجازي کودک و نوجوان با حضورجمعي از مديران تلويزيون و برنامه‌سازان كودك و نوجوان، اميرمحمد كه در كنار عموپورنگ اجراي اين برنامه را برعهده داشت...


نخستين رسانه مجازي کودک و نوجوان ديروز رونمايي شد

شبكه دو كودكان را به فضاي مجازي مي‌برد



در مراسم رونمايي نخستين رسانه مجازي کودک و نوجوان با حضورجمعي از مديران تلويزيون و برنامه‌سازان كودك و نوجوان، اميرمحمد كه در كنار عموپورنگ اجراي اين برنامه را برعهده داشت، گفت: رسانه مجازي كودكان شامل بخش‌هاي بازي‌سرا، نگارخانه، تماشاخانه، آموزش زبان، شبكه اجتماعي رود، رصدخانه، كتابخانه، ترنم، مسجد، بچه‌هاي ابدي، شهرداري، گفت‌وگوي بچه‌ها و... است.


به گزارش جام‌جم، علي بخشي‌زاده، مدير شبكه دو به عنوان اولين سخنران در مراسم افتتاح اولين رسانه مجازي كودك و نوجوان گفت: امروز روز مباركي براي مخاطبان تلويزيون محسوب مي‌شود.

طبق آمار 17 ميليون كودك و نوجوان در كشور داريم و اين تعداد ما را وامي‌دارد رفتاري در شأن اين گروه از مخاطبان داشته باشيم. اين رسانه مجازي سرآغاز گام‌هاي بزرگ است كه زيرساخت آن را معاونت رسانه مجازي فراهم كرده است.

لطف‌الله سياهكلي، معاون رسانه مجازي صدا و سيما بعد از پخش يك تيزر سه دقيقه‌اي براي معرفي رسانه مجازي كودك و نوجوان به نشاني www.10006016.ir گفت: امروز ديگر يك كانال تلويزيوني يا راديويي پاسخگوي نياز مخاطب كودك و نوجوان نيست. مخاطب را بايد شناخت و براي طيف مخاطب، طيف رسانه را تعريف كرد. ما نيازمند رسانه چندگانه هستيم. شبكه دو با اين اقدام به نيازهاي اين گروه از مخاطبان پاسخ داد.

سياهكلي ادامه داد: ما بايد در عرصه كودك و نوجوان كادرسازي كنيم و اين ميسر نمي‌شود مگر آن‌كه از خود بچه‌ها استفاده كنيم. كشوري مثل كره در كادرسازي فضاي مجازي حرف اول را مي‌زند. آنها براي محقق شدن اين كار از كودكان استفاده مي‌كنند. ما هم بايد براي موفقيت نگاه چند رسانه‌اي داشته باشيم.

شبكه اجتماعي مخصوص كودكان


پس از سخنان معاون رسانه مجازي نوبت به «اميرمحمد» رسيد كه با بيان خودش توضيحاتي درباره رسانه مجازي كودك و نوجوان داد. او در اين باره گفت: در بخش بازي‌سراي اين رسانه 120 بازي محبوب براي بچه‌ها وجود دارد. در بخش تماشاخانه 100 ساعت كارتون قرار داده شده و بخش نگارخانه به 120 هزار عكس اختصاص دارد. آموزش زبان از ديگر بخش‌هاي اين رسانه است.

وي ادامه داد: بچه‌ها با عضو شدن در بخش شبكه اجتماعي رود، مي‌توانند با مجريان مورد علاقه‌شان صحبت كنند. رصدخانه، سايت برنامه ما، كتابخانه و ترنم شامل موسيقي‌هاي مختلف از ديگر بخش‌هاي اين رسانه است. در بخش مسجد، بچه‌ها مي‌توانند پرسش‌‌هاي مذهبي‌شان را بپرسند. بخش‌ بچه‌هاي ابدي اختصاص به كودكان عقب‌مانده ذهني دارد.

اميرمحمد با اشاره به بخش شهرداري گفت: در اين بخش بچه‌ها آموزش‌هاي شهروندي را ياد مي‌گيرند. بچه‌ها در بخش تنديس شبكه دو، مي‌توانند وارد سايت رسمي شبكه دو شوند. همچنين سايت‌هاي رسمي شبكه تهران و پويا هم قابل دريافت است. بچه‌ها در بخش گفت‌وگو مي‌توانند حرف‌هايشان را بيان كنند. علي زارعان، مدير گروه خردسال و كودك شبكه دو هم در اين مراسم گفت: امروز جمعيت كودكان كشور ما نسبت به ديگر كشورها بالاست؛ بنابراين وظيفه داريم براي بچه‌ها بهترين برنامه‌ها را توليد كنيم. پس با راه‌اندازي رسانه مجازي كودك و نوجوان، آنها را با يك فضاي جديد آشنا مي‌كنيم، حتي ما بچه‌هاي معلول را فراموش نكرديم و بخشي را در اين رسانه به آنها اختصاص داديم.

تجربه دنياي مجازي

حسن نجفي‌سولاري، رئيس مركز فني و توليد سيماي سازمان صدا و سيما هم گفت: رسانه‌اي كه امروز خلق شده و دنياي مجازي كودك و نوجوان نام دارد حاصل يك كار مطالعاتي دقيق و نيازسنجي براي يك زندگي است. بچه‌ها قرار است دنياي ما را بسازند. بنابراين بايد خودشان توليدكننده باشند.

مجيد قناد هم كه در اين مراسم حضور داشت با تبريك به بچه‌ها براي افتتاح اين رسانه مجازي گفت: اميدوارم بچه‌ها عاقبت بخير شوند و راه‌شان را پيدا كنند. بچه‌ها با من و برنامه عموپورنگ خيلي رفيق هستند و تمام حرف‌هاي ما بر آنها تاثيرگذار است. اميدوارم در برنامه‌هايي كه پخش مي‌شود، بتوانيم با زبان كودكان، رسانه مجازي و اهداف آن را تشريح كنيم تا بچه‌ها بدانند چگونه مي‌توانند با اين رسانه سرگرم شوند. مريم جلالي، مدير گروه خانواده هم در اين مراسم گفت: امروز راه‌اندازي رسانه مجازي كودك و نوجوان يك تهديد را به فرصت تبديل كرده و قرار نيست بچه‌ها را از خانواده‌ها دور كند، بلكه بال خانواده‌هاست. شبكه اجتماعي رود هم روح خانواده‌هاست و بچه‌ها در كنار خانواده‌هايشان مي‌توانند حضور در دنياي مجازي را تجربه كنند.

در اين مراسم مديران گروه كودك و نوجوان شبكه تهران، شبكه قرآن، مسئول سايت شبكه پويا، عمومهربون و محمد ميركياني مدير سابق گروه كودك و نوجوان شبكه دو حضور داشتند.


نوشته شده در   پنجشنبه 23 آذر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode